• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    färnik skrev 2010-08-23 18:35:59 följande:
    Härligt längtan! Vad skönt! Fick du samma datum för BF den här gången också?

Softy: det låter inte så bra det där tyvärr... =/ Jag håller alla tummar att det är falskt alarm och att allt går bra...
    Låter inte bra? Att ja fick en blödning på papper igår?

Näe, de e kanske inte bra. De ja försöker se som bra e ju att de bara va då, inget mer sen alls. Ingenting idag. Symptomen är kvar, ömma bröst o molvärk. Så, ja. .
  • En Elva
    Dag och natt skrev 2010-08-23 18:28:41 följande:
    Lycka till detsamma!! Här är den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m526 18450.html 
    Tack så mycket och även för länken. Rusar dit och kollar läget.
  • färnik

Tyckte jag läste någonstans om mer smärtor eller att det inte kändes som växtvärk, men jag kanske läst fel, hittar inte nu? Men blod + ändrad(mer?) smärta i v 5 låter väl tyvärr inte så bra, även om det inte behöver vara ngt fel... Hoppas att allt visar sig vara i sin ordning för dig Softy!

• sofy
    färnik skrev 2010-08-23 19:16:20 följande:
    Tyckte jag läste någonstans om mer smärtor eller att det inte kändes som växtvärk, men jag kanske läst fel, hittar inte nu? Men blod + ändrad(mer?) smärta i v 5 låter väl tyvärr inte så bra, även om det inte behöver vara ngt fel... Hoppas att allt visar sig vara i sin ordning för dig Softy!
    Huh? Inga smärtor har jag skrivit :) Har samma molvärk (växtvärk som innan), den varierar i styrka men de har den gjort innan också. Har absolut inte ont. Utan mer molande som sagt. Brösten ömmar tokmycke fortfarande också, de e dom symptom ja haft sen innan plus.
  • Bjornis

Idag jobbade jag trots att jag skulle varit ledig. Tänkte bara komma in och fixa det som måste fixas och va med på ett par möten och sen åka hem. Kom strax före 9 och satte mig i bilen hem kl 18...
    En kille på jobbet sa till mig när jag tog en snabbfika: "Jag fattar inte att du orkar i det tempo du har". Och då insåg jag att nä, det gör jag nog inte länge till. Jag har inte ens tid att ta ledigt en dag! Jobbade hela förra veckan och i helgen så resten av veckan nu då. Ledig helgen dock men då kommer jag ha varit ledig en dag på 12 dar. Och jag jobbar inte några vanliga 8 timmars dagar oftast... Känns inte OK med tanke på all min oro över knodden i magen. Hade jag inte varit gravid hade jag inte brytt mig...

Jag grät hela vägen hem i bilen... Jag vet bara inte vad jag ska säga till min chef?! Jag har ju precis börjat min nya chefstjänst. Hade jag haft min gamla tjänst hade det varit hur glassigt som helst men nu är det så galet mkt att lära och jag har en tjänst som ingen annan kan ta över om jag är borta eller sjuk. Det mesta löser sig ju alltid men jag hatar att inte bli färdig nån gång, att jag råkar glömma ge info till nån eller att bara känna mig hopplöst usel. Jag vill vara ett steg före alla andra, imponera för att jag klarar av så mkt. Att sänka kraven på mig själv är så svårt. Jag känner mig bara deppig nu.
    Alla på jobbet säger åt mig att ta det lugnt och inte stressa men det är aldrig nån som är villig att hjälpa mig när jag ber om hjälp för alla har alltid så mkt på sitt eget bord... Jaja, vi får se. Jag ville bara spy lite galla. Sorry!

Till nåt positivt så har min lilla prins sparkat massa idag. Blir så lycklig varje gång.

• färnik
    sofy skrev 2010-08-23 19:19:19 följande:
    Huh? Inga smärtor har jag skrivit :) Har samma molvärk (växtvärk som innan), den varierar i styrka men de har den gjort innan också. Har absolut inte ont. Utan mer molande som sagt. Brösten ömmar tokmycke fortfarande också, de e dom symptom ja haft sen innan plus.
    då har jag läst fel, eller blandat ihop det, bra det! Kyss
  • sofy
    färnik skrev 2010-08-23 19:34:08 följande:
    då har jag läst fel, eller blandat ihop det, bra det! Kyss
    Haha, de e lugnt. :) Hade ja haft smärtor eller fortsatt blödning hade ja åkt in, men de va ju bara just då på pappret, ingen smärta o inget sen dess. 21 timmar sen nu. Symptomen kvarstår (änsålänge..) och imorn har ja läkarbesök på MVC, sen VUL + provsvar från MF utredningen på ons.. Får se hur de går då..
  • kajsalisa

Håller tummarna för dig Sofy. Den här gången ska det väl ändå vara din tur?! Den första tiden var fruktansvärt jobbig tyckte jag. Konstant oro i 12-13 veckor. Förstår dig precis. Kram

• kajsalisa

Jobbigt Björnis. Försök tänka positivt. Så underbart att liten sparkar på dig. Tänk så långt vi har kommit?! Det viktigaste är att du mår bra, ta hand om dig. Jobbet löser sig. Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma