Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Plus igen efter mf/ma

SoMa det är vanligt att man får komma tillbaka för ligger bäbis fel får de inte rätt mått. De måste säga direkt om de misstänker något fel så ingen fara

Vilket kön? Bf datum ?

• Bellas7

Jag gjorde vikt i 24+0 och då låg de på 650 så 165 verkar stort. Är du 18+ ?

Om det hade varit något fel hon hade varit orolig för hade du fått tid nästa vecka då de hade kollat igen. Så det är ingen fara gumman :)

Mimmi det är ok med din skrutt

• Bellas7

Mabaja usch ja vilken tur, man kanske ska vara tyst ;)

men det behöver ju inte vara farligt :)

På mitt ul nu såg de massor av vätska i magen och ingenting i urinblåsan på flickan. Då sa hon om hon inte ser urinblåsan innan vi är färdiga måste vi komma tillbaka inom en vecka. När hon sedan gjort ul på pojkarna hade det ju gått en timme och hon tittade då igen på flickans mage. Då såg vi tydligt att där fanns vätska i urinblåsan :)

När vi pratade om det efteråt sa hon att är det något otydligt som de blir oroade över gör man ul fort för om felet är stort ska man kunna avbryta hemskt va men det var den infon vi fick. Vet ju inte om det stämmer men nu varje gång vi gör tul så kollar jag deras magar haha. Precis som jag kan se något hehe

• Bellas7

Mabaja ja usch kan förstå det, i en annan tråd jag är med i var det en tjej som skrev att ul hade gått skit. Barnet hade hjärtsvikt och massor av vätska i lungorna o hjärnan de skulle tillbaka 4 dagar efter och en läkare göra om ul. De skulle oxå tänka på om de ville avbryta så skulle de ha ett besked med sig. Usch det var hemskt.

Sen när de kom dit igen såg det lite bättre ut så läkaren tyckte de kunde vänta några dagar till. Sen efter de ul hade vätskan i hjärnan gått tillbaka så nu ser allt normalt ut, fy fasen vilken pers :( men litet mirakel hade läkaren sagt. :)

• Bellas7

Liten uppdatering från mig :)

Bäbisarna fortfarande i magen och 29+0 idag. Så det känns jätteskönt. De är inte de största i vikt men de växer på, magen blir i allafall större. Tappmätningen i dag visade på 1.8cm och ca 2-4mm öppen så det verkar klara sig några dagar till. (hoppas vi)

Jag hoppas ju tre veckor till haha vi tar en dag i taget :) men vill till mitt hemsjukhus nu verkligen :))

• Bellas7

Tack alla :)

Haha ja det är skönt att man har de där, fast så tråkigt att ligga i Lund :( Mem dessa två veckorna har varit värt allt då de har växt till sig. Jag hoppas ju att de stannar några dagar till helst till vecka 32 men vi får se.

• Bellas7

Idag bär det i väg till hemsjukhuset YES. Lite närmare hemmet så skönt. ME happy today :)

• Bellas7

MCT mina värden ligger på tsh 0,01 och T4 18 just nu. Hade mina värden på t4 legat så lågt som dina. Be om höjd dos.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma