Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Plus igen efter mf/ma

Grattis dag och natt helt underbart

• Bellas7

Mimmi
    Jag hade ju fina ägg och spexade varje dag runt ägglossning, och vips det blev ju tre hehe så jag håller tummarna massivt. Har du haft äl efter avbrytandet och hur stora var äggblåsorna?

• Bellas7

Grattis alla till lyckade ul. Dagochnatt grattis till prinsen och vecka 23. Nu överlever ju 50%. Sen går det fort upp till 100%. Men du lär så gå alla dina veckor. :)

Togheter jag gissar på pojk, ser ur som en liten klämd pung :)

• Bellas7

Odd jag gjorde vul/ul v 5,7,7,8,8,9,10,10,12,13,14,15,17,19,20,21,21,22,22,23,23,23,24 alltså ett två eller tre gånger i veckan. Alla mina är friska :)

Pixie grattis till lyckat kub gumman.

Sjukhuset räknar inte veckor som inte är fulla , alltså står det att rul är mellan v 18-20 så menar de från 18+0 till 20+6. Så jag som födde i vecka 29+4 födde i vecka 29 inte 30.

Grattis till alla lyckade vul och ul :)

• Bellas7

Mct Haha japp lite rödögda men det får man ta haha

Såg att dina har fredagsmys idag .. Antar att det vin och en god köttbit då va :)

• Bellas7

Lisaväntar. Min tapp skiljde flera cm mellan varje mätning. Jag mätte två ggr i veckan. Någon gång 55mm och nästa 35 mm sen tillbax till 55 så höll det på från v 25 tills de kom. Så det är säkert ingen fara.

Lycka till KMW idag .. Kommer gå bra :)

• Bellas7

Saftochbulle grattis till flickan. Födde ju mina i v 29. Och har du några frågor, eller något att lyfta oro med hör av dig. Så ska jag hjälpa dig så mycket jag kan och med tre på Neo där vi bodde i sju veckor så kan man en del. Kängra så mycket du kan, det ger resultat. Vi kängrade ca 16 timmar om dygnet. Hur mår ni ? Är hon stor?
    Kram från en Neomamma

• Bellas7

KMW Grattis till lyckat RUL

Kan även rekommendera gravidförsäkringen trygghansa 1050kr värd massivt om det händer något.

• Bellas7

Lisaväntar ligger du i Kristianstad?
    Alltså helt underbart Neo och läkare. Personalen är super och du är vad 32 fulla? I så fall räkna med två veckor Neo sen hemsjukvård. Jag fick i v 29 och vi bara väntade till de växt till sig sen hem. Du bor ju med bäbis hela tiden och gubben får oxå bo där så ni sköter allt själva. Vi hade det super och mysigt under våra sju veckor så det kommer gå toppen :)

• Bellas7

Lisaväntar det bröts. Det är mycket som kommer upp allt från oro och behandlingar osv. Jag tyckte det var lättast att prata med någon som oxå hade varit i samma sits och legat på Neo i Kristianstad, jag tycker det är mycket snack av personalen att det är normalt. Detta störde vi oss på, typ att de slutade andas och man fick rista i dom när bi blev oroliga sa dom att det är normalt. Det kanske det är men inte för oss just då utan vi ville ha förklaringar. Osv

Är det så att du vill prata och gå igenom saker så ring mig så ska jag hjälpa allt vad jag kan, det är viktigt :) så bara Inboxa mig så får du telenummeret
    Kram

• Bellas7

Mamma till w du kan låna mitt så skickar du bara tillbaka det när du är klar. Mitt är super bra med skärm osv dyrt som fasen var det. :)

• Bellas7

Soma det var samma med mig. Fast jag visste exakt när jag hade ägglossning ändå var Elton nästan två veckor mindre än sina syskon. I början sa de att hinnsäcken var för liten V5 sen v 7+6 såg man ett för litet foster fast hjärtat slog så de sa att det skulle bli missfall. V 9+0 han hade växt till sig och det skilde bara två dagar på dom. I vecka 7+6 Kelly var 8+2 Elliot 7+3 och Elton v 5+6 sådan jäkla skillnad ju.

• Bellas7

Så ledsen för dig Soma. :(
    Men skönt att kroppen fixar det själv, ålder vilken ålder.....
    Du är ju hur ung som helst Kramp

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma