Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Plus igen efter mf/ma

Mimmi släpp det. Du är gravid och det kommer gå bra :)) jag hade inga symtom förrens lite efter v 7. SoMa har inga symtom osv. Det är faktist vanligare att inte symtom än att ha det. Det kommer gå super bra denna gång. Det känner jag på mig.

Jag ligger fortfarande pall i sängen i Lund. De pratar dagar och hoppas en, två veckor. Vi får se. Jag är i 27+2 och varje dag är ett stort stort plus. Så jag hoppas minst 28+5 vi får se vad de säger. Gubben bor här med mig o tar hand om mig som en liten bäbis :) vem vet, jag är ju gammal ( inte sååå gammal som SoMa) men ändå så jag har en lång seg tapp hehe. Bäbisarna mår bra och är totalt vilda i magen. :)

• Bellas7

Funkade inte att vara utan droppet så nu är vi på det igen. Skoj Not. Så hoppas droppet funkar 48 timmar till nu. I så fall kanske vi klarar oss till söndag - måndag. Vi får se. Jag har ju tappen fortfarande som trumfkort hehe

Ps de sa att om vattnet går och det går snabbt så får jag föda alla normalt :)))

• Bellas7

Om det inte innebär fara för barnen föder jag gärna normalt. Har bara positiva saker att säga om förlossning plus att jag är lite rädd för snitt :)

Sd har lugnat sig nu så nu är det bara att vänta ut det. Jag hoppas att jag tar mig lite längre. vill helst över 30 veckor men det är ju lyx :)

• Bellas7

Havsklippan gråter med dig. (kramar om)

Jag har fortfarande tre små i magen. De är busiga som vanligt. Jag är inne på mitt tredje gånger 48 timmar pass av tractasil vilket ska vara det bästa av det bästa för att stoppa sd. Jag var utan u fyra timmar igår sen satte sd igång igen som en klocka. Så nu är det kamp på tiden här, kroppen böir van och då lär inte medicinen funka mer. Och då kommer de. Jag är 27+6 idag enligt alla tabeller och 27+5 enligt förlossningens dator vi båda har samma bf (2 januari)

Så vi får se men det blir nog bäbisar i veckan. Vi ska göra tul på måndag el tisdag och det ska bli spännande att se hur de växt. Jag har ju en som är liten, men hoppas att T1 ligger på 1250g, T3 på 1350g och T2 1100g minst

Kramisar

• Bellas7

Mimmi jag gjorde 5+3 och hon såg inget foster i två hinnsäckar och i tredje kunde hon ana något. 7+0 så tog det oxå tid att att hitta de och hjärtana. Så yror allt är normalt gumman :) grattis

• Bellas7

Hmm barnen är kvar i magen. Men tappen har minskat. Den är nu 2 cm och barnen väger ca 1180. 1110 och 954g. Hmm jag har dropp hela tiden mot värkar och vet inte riktigt vad jag ska tro. I morgon är det enligt sjukhuset 28+0 så ett ok mål men alldeles för tidigt. Usch

• Bellas7

Havsklippan tänker på dig massor och hoppas verkligen att du orkar ta nya tag om det är som du tror. Hoppet finns ju kvar tills nästa vul. När jag var gravid med min 8 åring så fick jag som du i v 5-6 och stora klumpar och mens. Kunde inte se något i v 7. Men testet var starkt och blev starkare och i v 9 kom stor blödning igen. Såg då på vul en sprallig liten bäbis. Tydligen hade jag fått missfall på tvillingen. Så ge inte upp hoppet än. Skickar stor styrkekram.

Själv ligger jag o surar, vill inte ha bäbisar nu.......

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma