• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Javisst: Du har inte hört min pappa du! haha. Min pappa snarkar så man tror att taket ska lyfta. Han sover på nedervåningen när vi är på besök hos honom och vi måste ha öronproppar för att inte vakna av hans timmerstockar! Tycker att du är jättefin!

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • MCT79

Jättefin Javisst!

Ska prova lägga en kudde över sambons ansikte i natt då! ;)

Väntar tvillingar! 32+0 idag!
  • MissT

Hej på er!
    Ingen bebis här ännu..... Var inne på SMV igår och tappen är framåtriktad och förkortad men de ville gärna att det ska hända lite mer innnan igångsättningen. Ska därför tillbaka i morgonbitti igen och då sätts jag förhoppningsvis igång. Det gäller bara att något mer hänt och att det finns plats på förlossningen så håll gärna tummarna för det. Har varit på lekland där jag sprungit i trappor och åkt rutchkana och gått runt på IKEA för att förhoppningsvis hjälpa det på traven lite

Fin mage Javisst!

MCT hoppas att den minsta tvillingen växer på sig till nästa TUL.

På tal om snarkningar...min man snarkar något fruktansvärt när han ligger på rygg.....brukar sluta med att jag tar täcke och kudde och lägger mig någon annanstans. Orkar ofta inte butta på honom eller säga till honom att vända sig. Speciellt inte nu då jag sover såpass dåligt och har svårt att somna om.

• JoWiAn
    MCT79 skrev 2012-01-03 15:48:18 följande:
    Du pullan det var din idé!

Sådär nu är jag hemma igen från TUL...

Tvilling 1 har vänt sig! Halleluja! Nu återstår att se om hon ligger kvar där! Tvåan ligger fortfarande på tvären.

Däremot har de inte riktigt vuxit som förväntat.
    De "borde" ligga omkring 1981 gram. närmare 2 kg.

Ettan vägde 1816 gram (-8,3%) vilket är okej
    Tvåan däremot har tappat ytterligare och vägde idag 1615 gram (-18,5%).

Så det blir ett nytt ultraljud om 2-3 veckor. Se vad som hänt....
    När vi gick därifrån så läste jag på lappen och så står det "ej normal hjärtaktivitet" på ettan.... Så vi gick ner tidigare till mödravården där vi hade läkarbesök 13,40 och ja.. jag hade väl ett litet breakdown kan man säga...haha!
    Chefsbarnmorskan (som var inblandad i torsdags) tog hand om mig då min barnmorska fortfarande är sjuk. Hon redde ut det där med hjärtljuden som visade sig vara en "bock i fel ruta" hos Ultragyn. Jag misstänkte det också eftersom hon inte sa något alls om det men gav oss pappret... sen pratade vi lite om vikter och hennes erfarenheter av tvillingar och så... hon lugnade mig rätt fort.
    LÄkarbesöket blev också bra.
    Han konstaterade efter att ha dunkat lite i min vänstersida att den njuren förmodligen är lite stasad, därför det förvärras när jag ligger ner och förbättras när jag står på alla fyra.
    Har fått citodontabletter utskriva att ta när jag behöver mot smärtan... sen kallade han mig hypoglykem... mitt blodsocker har varit över 5 en enda gång när de kollat så han tyckte jag skulle dricka lite röd mjölk emellanåt.... uäck!! Får väl hitta på något substitut...haha!

Så liiite orolig över tvåan... men ändå okej...

Skönt att det inte var nåt med hjärtat!!! Får hoppas de växer på sig till nästa gång. BM är bra på att lugna en, de flesta iaf

Röd mjölk??? Är det den fettaste hos er eller? Hos oss är ju orange den fettaste, röd är lätt, blå mellan, gul mini Lite OT fakta  hiih  
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2012-01-03 22:34:21 följande:
    Skönt att det inte var nåt med hjärtat!!! Får hoppas de växer på sig till nästa gång. BM är bra på att lugna en, de flesta iaf

Röd mjölk??? Är det den fettaste hos er eller? Hos oss är ju orange den fettaste, röd är lätt, blå mellan, gul mini Lite OT fakta  hiih  
    Ja röd är fetast, men nu var det nog mjölksockret han tyckte jag skulle åt, vet inte om det är mer i sånt i fet mjölk?
    Jag får nog bli bättre på mellanmål bara... inte bara frukost, lunch, middag... lite och ofta.

Var bor du någonstans? Haha! Orange??
    Väntar tvillingar! 32+1 idag!
  • MCT79

Just ja... smsade sura svärmor (som fortfarande knappt pratar med sambon....) ang födelsevikt på sambon och hans bror.
    Visade sig att sambons brorsa föddes i v 36 och vägde  1900 gram... yttepytt... och min sambo är född strax efter 40 fulla veckor och vägde  2850 gram, 48 cm lång.

Så de var små båda två... det KAN ju förklara saker. Jag var inte heller jättestor.. runt 3400 tror jag efter 41 veckor eller så...

Väntar tvillingar! 32+0 idag!
  • MissT

Är tillbaka hemma igen efter ytterliggare en tur till SMV. Det var fullt på förlossningen och därför blir det ingen igångsättning idag Däremot trodde läkaren som undersökte mig och gjorde en hinnsvepning att förlossningen inte är allt för långt borta för tappen är mjuk och halvt utplånad och jag är öppen dryga 2 cm. Hon kände även buktande hinnor. Ska ringa in i morgonbitti för att se om det finns plats då om inget hänt innan det.

• Mabaja

MissT: även om du säkert inte är så glad över att bli hemskickad-är det inte lite spännande samtidigt att imorgon kanske det drar igång? :)

• Saftmedbulle
    MissT skrev 2012-01-04 11:04:59 följande:
    Är tillbaka hemma igen efter ytterliggare en tur till SMV. Det var fullt på förlossningen och därför blir det ingen igångsättning idag Däremot trodde läkaren som undersökte mig och gjorde en hinnsvepning att förlossningen inte är allt för långt borta för tappen är mjuk och halvt utplånad och jag är öppen dryga 2 cm. Hon kände även buktande hinnor. Ska ringa in i morgonbitti för att se om det finns plats då om inget hänt innan det.
    Stort lycka till!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma