• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72

Mimmi, vi har ju pratat om det där med bristen av symptom Allt är helt i sin ordning och min gyn sa att man ska må bra och inte ha en massa illamående osv Kram på dig!

• MCT79
    SoMa72 skrev 2012-01-05 10:04:36 följande:
    Mabaja, nu blir vi Knivstabor
    Hon kommer närmre....scary!  Kyss
    Väntar tvillingar! 32+1 idag!
  • FruW

Tack tjejer! Har ringt till bm som tyckte att jag skulle ringa till gynakuten. Där tyckte barnmorskan som svarade att jag skulle ha tagit ett nytt gravtest i morse!! :-0

Sa till henne att det hjälper ju knappast om det är ett nytt ma!

Nu har jag till slut lyckats få tag i min dr, kände mig dum men han förklarade att hans erfarenhet var att symptom inte har ngt med hur graviditeten mår att göra. Varför kan jag inte bara fatta det!!

Snäll va han o bokade en tid för Vul på lördag, såå skönt! Då behöver jag inte vänta ända till den 18.

Tycker ni att jag är hemskt fånig o löjlig? I dag är min oro verkligen ohanterbar :( hur ska detta sluta?

Ska slå mig själv hårt i huvudet o hoppas vakna upp lagom till förlossningen, eller kanske när den är över ;)

• JoWiAn
    FruW skrev 2012-01-05 10:27:16 följande:
    Tack tjejer! Har ringt till bm som tyckte att jag skulle ringa till gynakuten. Där tyckte barnmorskan som svarade att jag skulle ha tagit ett nytt gravtest i morse!! :-0

Nu har jag till slut lyckats få tag i min dr, kände mig dum men han förklarade att hans erfarenhet var att symptom inte har ngt med hur graviditeten mår att göra. Varför kan jag inte bara fatta det!!

Snäll va han o bokade en tid för Vul på lördag, såå skönt! Då behöver jag inte vänta ända till den 18.

Tycker ni att jag är hemskt fånig o löjlig? I dag är min oro verkligen ohanterbar :( hur ska detta sluta?

Ska slå mig själv hårt i huvudet o hoppas vakna upp lagom till förlossningen, eller kanske när den är över ;)

Usch mimi jag lider med dig! {#emotions_dlg.flower} 

Men förlossningen vill du inte missa! DEt är nåt av de häftigaste jag upplevt! Visst det gör jävligt ont men inget jag skulle vilja vara utan.  
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-05 10:27:16 följande:

Känner igen mig sjukt mycket.. å din läkare har rätt. Symtom och utgång av graviditeten verkar inte ha något samband,....   MEN... vi vet ju bättre eller hur? Cool

KRAAAM!
    Väntar tvillingar! 32+2 idag!
  • JoWiAn

Kollade mitt SF mått med sonen. DEt följde veckan rätt exakt. 25 cm v 25, 30 cm v 30 osv . Har det att göra med om man får stor babys eller inte.. Stort sf mått stor babys?

• FruW

Precis, jag vet ju att jag har rätt... Förlåt att jag bara skriver deppinlägg hela tiden! Ska försöka se det lite ljusare!

Men visst var det konstigt av bm som bad mig ta ett nytt gravtest, eller??

• MCT79
    JoWiAn skrev 2012-01-05 10:51:37 följande:
    Kollade mitt SF mått med sonen. DEt följde veckan rätt exakt. 25 cm v 25, 30 cm v 30 osv . Har det att göra med om man får stor babys eller inte.. Stort sf mått stor babys?
    Näe nått sånt samband finns inte vad jag har förstått... det finns det med stooora SF mått som föder små barn och vice versa.
    Man mäter väl mer för att se att man följer sin egen kurva tror jag. Om magen plötsligt inte växer kan det bero på att bebisen inte gör det, och då brukar man väl göra ett extra ultraljud..
    Väntar tvillingar! 32+2 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma