• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-04 19:44:40 följande:
    Ja det gör det. :) niferex brukar mvc tipsa om. Själv har jag bara ätit duroferon.
    kanske ska ta och testa det lite då så slipper jag springa hos BM.
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-04 19:48:42 följande:
    Hur låg dina värden på inskrivningen?
    Dom var bra då. Det var inget som hon nämnde iallefall. Men jag har alltid ätit järntabletter med dom andra två barnen... Men har inte börjat förens BM sagt till om det. Jag ska dit i vecka 25 igen är nu i vecka 15
  • Mabaja

Tog mig nog lite vatten över huvudet idag. :) spinning lät ju bra så det hoppade jag på. Gjorde ont i fogarna redan innan men nu... Kan knappt gå! Och gör sååå ont! Men roligt hade jag. På lördag tänkte jag utmana ödet med att köra zumba!

• plutten02
    Odetta skrev 2012-01-04 19:55:04 följande:
    Plutten: fast kolla ditt järnvärde först, det är unte bra att öta järn om det inte behövs.
    Vad f*n kan det vara annars om det inte är järnbrist???

Man blir ju så trött av denna huvudvärken, man lägger sig med den och vaknar med den... Då vet man att det blir sängen hela dagarn idag med...
  • Odetta

[quote][quote-nick]plutten02 skrev 2012-01-04 20:02:48 följande:[/quote-hnick]Vad f*n kan det vara annars om det inte är järnbrist???

Man blir ju så trött av denna huvudvärken, man lägger sig med den och vaknar med den... Då vet man att det blir sängen hela dagarn idag med...[/quote]

Håller med mabaja, vätskebrist?

Vilken v är du i? V17-20 är det jätte vanligt med huvudvärk annars för det är nått hormon som peakar då. Helt normalt att vara trött då.

Och i början är det också vanligt med trötthet, hormoner där med.

Kram

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • MCT79
    plutten02 skrev 2012-01-04 20:02:48 följande:
    Vad f*n kan det vara annars om det inte är järnbrist???

Man blir ju så trött av denna huvudvärken, man lägger sig med den och vaknar med den... Då vet man att det blir sängen hela dagarn idag med...
    Jag hade sjuuuuuukt mycket huvudvärk mellan v 14-19 ungefär. Två migränanfall á 3-5 dagar och sen vanlig huvudvärk dagligen.
    Det sägs kunna bero på att slemhinnor och sånt svullnar lite då bland annat de i näsa/bihålor + hormoner såklart.
    Jag upptäckte att Rinexin (receptbelagt) hjälpte bättre än alvedon! Fast jag inte kände mig täppt i näsan!
    Väntar tvillingar! 32+1 idag!
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-04 20:04:12 följande:
    Vätskebrist kanske?
    Vätskebrist?? Nä det kan jag inte tänka mig... Dricker 5-6 liter om dagen... (Dricker ca 6 stycken sånna flaskor som man har till soda stream)

Det skulle vara nattetid då som jag inte dricker Cool Men dom timmarna måste jag ju få sova
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma