• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan

Hoppar in här om det är okej!

Är i v. 6+6 idag och har två mf i bagaget, ett i v 11 i juni förra året och ett i januari i v14.

• kajsalisa
    Lallan skrev 2010-05-06 20:07:49 följande:
    Hoppar in här om det är okej!Är i v. 6+6 idag och har två mf i bagaget, ett i v 11 i juni förra året och ett i januari i v14.
    Välkommen hit Lallan. Någon sida längre bak finns vår lista. Skriv gärna in dig där. Det här gången ska det gå vägen!!!
  • Cat79

Är med gravid igen, 3:e gången gillt. Har en ängel som blev 22 veckor samt ett MA i v 13. Nu måste det gå vägen...

Tråkigt för er som fått tråkigheter igen men snart är ni här igen. Grattis till ni som lyckats igen.
    KRAM

• kajsalisa
    FruW skrev 2010-05-06 07:27:27 följande:
    Hej!Kul ett se att den här tråden finns, inger hopp! Sitter o väntar in mitt andra mf, hade ett tidigt mf i augusti och är nu i vecka 6. Har en tid hos gyn om ngn timma, jag blöder, har gjort det av och till i 2 veckor nu, men nu blöder jag mer än tidigare, så har inte mkt hopp.. Men jag hoppas att jag kan hoppa in här i tråden som lyckligt gravid snart!Grattis till er alla o stort lycka till! Är det någon som har bra tips på hur man hanterar att gå vidare efter sina mf och kunna glädjas över nya plus så är jag tacksam!//Mimmi
    Hej igen Mimmi! Postar en länk till tråden flera av oss kom ifrån innan vi kom hit. Den är full av härliga tjejer, titta gärna in där för stöttning, råd och tips.

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html
  • kajsalisa
    Cat79 skrev 2010-05-06 20:25:09 följande:
    Är med gravid igen, 3:e gången gillt. Har en ängel som blev 22 veckor samt ett MA i v 13. Nu måste det gå vägen...Tråkigt för er som fått tråkigheter igen men snart är ni här igen. Grattis till ni som lyckats igen. KRAM
    Hej Cat! Välkommen. Ska ta fram vår fina lista så får du gärna skriva in dig.
  • kajsalisa

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)

• FruW

Tack vad snälla ni är! Att ni är här inger hopp! Grattis till alla era plus och ska hålla tummarna för att ni snart har era bebisar hos er!

För mig gick det som väntat i dag, konstaterat mf, mitt andra på raken. Så det blir till att låta allt ha sin gång, och hoppas på att kroppen snart kommer igång igen, så att vi kan fortsätta att jobba på vårt efterlängtade barn.. Skönt ändå att få bekräftat vad jag redan visste! Joinar den andra tråden - tack!

• Maria A 78
    maria204 skrev 2010-05-06 17:58:08 följande:
    Jag var på koll idag. Det är ett missfall med största sannolikhet, men får komma på en koll om en vecka för säkerhets skull. Är ganska tom, trött och likgiltig just nu...
    Usch, inte en till... tänker på dig...

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om min graviditet, har fortfarande bruna flytningar efter blödningen i helgen...

I helgen kommer mina svärföräldrar på besök, de bor en bit bort så man träffar dem inte så ofta. Tror att vi kommer berätta för dem om graviditeten då! Än så länge är det bara min brorsa som jag berättat för faktiskt.

Har ni berättat för era nära än?
  • kajsalisa

God morgon tjejer!
    Äntligen fredag och ännu en vecka avklarad. Varje vecka som går är en seger!!!

Maria A 78 skrev 2010-05-06 20:46:18 följande:
    Usch, inte en till... tänker på dig...Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om min graviditet, har fortfarande bruna flytningar efter blödningen i helgen... I helgen kommer mina svärföräldrar på besök, de bor en bit bort så man träffar dem inte så ofta. Tror att vi kommer berätta för dem om graviditeten då! Än så länge är det bara min brorsa som jag berättat för faktiskt. Har ni berättat för era nära än?
    Vi har inte berättat något för någon än och tänker försöka vänta tills efter första UL v 11. Börjar bli svårt att hitta på ursäkter till fotbollstjejerna om varför jag inte spelar, så kanske måste jag berätta för dom tidigare...
  • toksnippa

Lider verkligen med er som fått bekräftat.. Nu får det baske mig räcka!

Här väntar maken med att berätta för sina närmaste, jag däremot har berättat för min mamma, storasyster och min bästa vän. För mig känns det skönast att dem vet, oavsett hur det går.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma