Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-03-02 09:16:39 följande:
    Grattis till vecka 27. Visst rusar veckorna iväg nu?
    Foglossningar verkar kunna kännas på massa olika sätt. Hur gör det ont?
    Har lite känningar när jag suttit på kontorsstolen för länge samt när jag försöker ta mig ur soffan,sängen etc så det är inte så farligt iaf än ;) Får ont i ljumskarna/"rumpan" och det gör ont och liksom "låser" sig.
    Hir går det med dig då pc? Allt inhandlat och klart? =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

telgebo _ grattis till fin fint VUL!!!!

Airamamma- Åh va jobbigt att bli tillbaka flyttad man vill ju hellre bli flyttad åt andra hållet ;)

Happi- Så skönt med din "lilla" Sofia ;)

Småland- Spännande dag i morgon!

Har jag glömt någon så sorry, trött efter en slitsam jobbdag!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Marlyn skrev 2011-03-04 08:15:16 följande:
    Det blöder inte mer och har inte gjort på hela natten, bara det lilla igårkväll... konstigt.

Jag drömde att jag va gravid med tvillingpojkar.... den biologiska pappan var enäggstvilling med han jag var tillsammans med.... vrickade drömmar.
    Marlyn- Uch så jobbigt med mer blödningar! Hoppas verkligen att du får ett bra besked idag på VUL!!!!

Ego- Japp Sugar här pendlar också förhållande mellan rosenrött med spetskant och helt j-la nattsvart just nu..... Räkna till 30 tror jag är ett gott förslag likaså att vara medveten om att man är mer stingslig med alla gravidhormoner och förhoppningar/förväntningar nu när man ska ha barn....
    Kan ju tillägga att jag blev så f-bannad igår att JAG sovit i gästrummet...... nämnde jag att man blir ännu mer tjurig som gravid ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Småland OCH färnevik- Lycka till tjejer snart har ni era små i famnen!!!! kram kram

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sugar- Du ska se att allt är fint fint i morgon på vul! Så slipper du oroa dig igen på ett par veckor (eller ett par dagar ;) iaf , så funkade jag) !

Sofy- kul att se dig i tråden, undrar ju direkt nu när någon är borta mer än en lunch om de är på förlossningen ;) och föder barn!  Många små som "ligger i röret" och vill ut!! (eller iaf vill deras mammor ha ut dem ;))

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Evve81 skrev 2011-03-10 15:55:33 följande:
    Sugar: Hoppas allt går bra imorrn! Jag håller mina tummar och du ska se att det går bra!

Sedan var det någon som gjort ett lyckat VUL: GRATTIS!

Telgebo: Kul med kalas!

Sofy: Kanske läge att ringa och prata igen!

Jag har blivit riktigt förkyld och hade på fm on i bröstkorgen och bak i ryggen mittemot. Hann tänka lunginflammation men jag mådde bra för överigt tills jag kom på att jag hade en ALLDELS för lite BH på mig. Grattis liksom..... Jag trodde på fullt allvar att jag skulle måsta gå hem..... Nu så åker den BH:N bort tills jag kan ha den igen..... Gud så himla klantig jag är liksom-..
    hihi skönt att höra att det bara var bh´n!! =) Är du sollefteåmamma du? Har för mig att du nämnde i ett inlägg tidigare att när du väntar bebis så är det öppet i Sollefteå? Eller minns jag helt galet?
    Vet du öppettiderna som gäller i sommar? När det är ö-vik alt Sollefteå som gäller?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    acure skrev 2011-03-10 15:58:22 följande:
    Förlåt men jag måste bara beklaga mig. Jag uppdaterade min status på facebook för en stund sedan och inom ett par minuter skriver en kollega till mig:

Hon: "Vadå har inte du fått barn ännu?"
    Jag:  "Nope"
    Hon: "Skulle inte du ha fått typ för längesen?"

Det var PRECIS vad jag ville höra, verkligen. Jag vet att hon inte menar illa, men jag blir bara så less. Det känns som om att jag måste be alla om ursäkt för att min kropp inte går enligt deras klockor. FÖRLÅT att det är fel på mig liksom. Kan de inte lämna lite mer peppande kommentarer istället för att låta som om att det är fel på mig? Jag försöker dock lugna mig/trösta mig med att den här personen är ganska icke-allmänbildad och hon vet säkert inte ens om att det är helt NORMALT att gå över tiden med första barnet.
    åhh förstår att det är seeegt att vänta pinklove =( och inte blir det bättre av att alla frågar!! snart så ligger du där med liten på bröstet!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Evve81 skrev 2011-03-10 16:07:49 följande:
    Mallanis: Ja lite pinsamt om jag hade gått hem från jobbet Japp jag är ju Bollstabo och har fått veta att förlossningen i Sollefteå har öppet 18 juli - jag vet inte eftersom det är Sollefteå som gäller sedan men mitten på augusti så kanske mitten på juni - 18 juli är det öppet i Övik. Är du också därifrån?
    Jag bor några mil norr om Ö-vik. Förra året så började sollefteåmammorna åka till ö-vik den 14 juni (svägerskan fick då) jag hoppades på att det inte är tvärtom i år (att ö-vik stänger 14 juni) och jag måste åka till sollefteå....Har BF den 7 juni.... Men då åker jag till Umeå istället, det blir närmare (knappt 10 dit) än sollefteå och då hamnar man ju också på universitetssjukhuset så det känns tryggt!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Evve81 skrev 2011-03-10 16:18:26 följande:
    Mallanis: Övik är ju öppet till mitten på juli så du behöver inte oroa dig! Jag trodde nämligen att de bytte till året därpå för jag visste att det var öppet först i Övik men det är tydligen samma i år för jag har frågat en BM som jobbar på förlossningen i Sollefteå. Så hon sa att jag skulle få föda där om det inte blir mycket tidigare

ahh skönt då är det bara 3,5 mil att köra!

Då ska jag bara försöka hinna före sollefteåmammorna ;) När svägerskan kom in så sa de vi får se om vi har någon plats då sollefteåmammorna hade börjat komma..... 20 minuter senare födde de sin dotter =) i ett förlossningsrum ska kanske tillläggas ;)

Jag ska se till att pressa i tid och du får allt lov att hålla igen =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-03-10 16:12:49 följande:
    När ni ändå pratar bh:ar kanske jag får ställa en fråga främst till er som fått eller har barn redan.

Jag hade 75 B innan jag blev gravid och nu har jag 75 C men borde snart gå över till 80 C.
    Frågan är vad jag ska köpa för storlek på amnings-bh? vill gärna ha en hemma när bebis kommer.

swegmarkse.timarco.se/producte3da44f9-ab21-45...

Är detta ngt bra? Inte skitsexigt, men men.... den ser skön ut!

Sedan rekommenderade ngn en sån där "bh" som finns på apoteket som är bra att ha på natten, är det ngn som har den? såg ut som en stor trosa ungefär
    jag hoppar också på... jag hade som du sötfilur 75B ( alt 70C) och har köpt nya bh:ar under vägen (skittrist och ont gjorde de gamla) För två veckor sedan köpte jag en skön bh på en bra bh-butik i stan men hon sa att det var så erhört indivuellt HUR stor man blev! Jag gick in förra veckan på lindex och köpte min första amningsbh (så less att köpa vanliga bh´s som jag troligen inte kommer kunna ha sen!!)  köpte en i 75D som är elastiskt så jag får plats med en knytnäve till i.... Jag hoppas den ska räcka iaf har jag så jag klarar mig hem från BB... den på lindex var i spets och kostade 200 spänn inte skitful men skulle inte kunna säga att den är sexig heller (men oerhört skön) men OK enligt mannen =)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma