• MCT79

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-04 15:34:45 följande:
    Nejrå! Charlie ska va hemma o laga mat.. han e min husfru! ;) För jag e huuungrig! I värsta fall får han väl komma in me mat + väska ;)
    *börjar jobba lite på Charlies medalj!*  ;)
    nu jeklar...
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 15:42:02 följande:
    *jobbar på att möta sofy i korridoren på huddinge*
    Hur då? Bakifrån var det va? Cool
    nu jeklar...
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 15:53:18 följande:
    Sofy: kommer det in en blond tjej med knullruffs, rött bowlingklot på höger hand, bowlingskorna på och öppen 7cm så vet du att det är jag! Hahahaha
    HAHAHHAHAHHAA!!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:08:37 följande:
    Gisses vilket liv det är här i tråden. Har suttit LÄNGE och läst i kapp det ni skrivit mycket är på sandlådenivå! Men skyddat boende får man i alla fall inte bara så där!

Sofy: Lycka till och du tar väl med dig gubben va?! Snart kommer han nog din prins. Då menar jag alltså bebis

Småland: Hoppas bowlingen gör susen!

Marlyn: Skickar en bamsekram till dig och hoppas att du kommer åter till tråden snart!

Jag har varit till bm idag eftersom jag inte klarar av järntabletterna. Jag fick göra 2 stick i fingret och hon kollade blodvärdet 4 gånger och fick resultat mellan 122-137?! Känns ju verkligen som att det var betryggande. Hon tyckte inte att jag behövde äta mer järntaletter förrän jag pratat med min tarmdoktor så jag hoppas han ringer innan tisdag när jag ändå ska på sjukhuset. Blir det en järnspruta får man tydligen den på förlossningen. Känns ju verkligen motiverat i v 19...
    Mmm det blir så när man sticker i fingret... man ska alltid ta två, lägga ihop och dela på två. Det är mkt mer exakt att sticka i armvecket och skicka till labb.
    Klämmer man för mkt i fingret när man tar ett blodvärde så klämmer man sönder de röda blodkropparna och pressar ut mer plasma.. å då får man ett lägre blodvärde... En liten konst det där.
    nu jeklar...
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:15:07 följande:
    Jaha. Måste ärligt säga att min BM ibland verkar ha 0 koll. Så jag hoppas min doktor hör av sig efter helgen annars måste jag ringa igen på måndag och ta brover och be om ett blodvärde och så.

Sofy: Lycka till!!!!
    Jag tror inte det är nån fara med ditt blodvärde iofs.. man hade aldrig fått 137 om du inte hade ett högre förstår du? SÅ jag tror mer att det är närmare 130 än något annat.
    Olustigt att hon inte verkar ha koll? Kan du byta?

Jag har givit injektion med järn nångång och jag vet att den ska ges väldigt långsamt.. först ger man en testdos och ser att patienten klarar av det å sedan resten..saaaakta.. förmodligen därför de vill göra det på förlossningen där man har mer koll på dig och tillgång till allt ifall du skulle reagera. Det har man ju inte på en mödravårdsmottagning på samma sätt.
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 17:36:30 följande:
    Jag blev erbjuden järninjektioner på mvc och inte på förlossningen när jag väntade min yngsta dotter, men dret blev aldrig av. Har läst om andra här på fl som fått järnintravenöst som fått det på mvc.
    jamen dåså!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:42:35 följande:
    Telgebo: Jag tror dig men det finns ju en anledning till att man får skyddat boende och då får du säga vad du vill. Jag tänker inte diskutera det och jag är inte ett dugg intresserad av ditt ex och varför han har skyddat boende.

Min bm sa att hon brukar ge järninjektioner också men det var min tarmdoktor som sa att man får injektioner på sjukhuset för att man ska ha riktig koll för en del blir riktigt dåliga och behöver intensivvård. Då ska man såklart ha mycket otur men jag skulle inte ta risken. Min bm har som sagt ingen koll på vad som gäller med min tarmsjukdom
    nu jeklar...
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:42:35 följande:
    Telgebo: Jag tror dig men det finns ju en anledning till att man får skyddat boende och då får du säga vad du vill. Jag tänker inte diskutera det och jag är inte ett dugg intresserad av ditt ex och varför han har skyddat boende.

Min bm sa att hon brukar ge järninjektioner också men det var min tarmdoktor som sa att man får injektioner på sjukhuset för att man ska ha riktig koll för en del blir riktigt dåliga och behöver intensivvård. Då ska man såklart ha mycket otur men jag skulle inte ta risken. Min bm har som sagt ingen koll på vad som gäller med min tarmsjukdom
    Oj min text försvann.. nej de jag har sprutat på har haft UC eller MbC... sen nån enstaka som gjort större tarmresektioner. Kanske känsligare då? Ska tillägga att jag aldrig haft nån som reagerat men en kollega råkade ut för det.

Skönt att ha känt bebis!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-03-04 18:09:29 följande:
    vilken snäll make jag har här hemma! Här försökte jag vara lite mysig- vi står och lagar mat... Så gav honom en kram.. Han står och tuggar rödlök och spottar en bit rätt i ansiktet på mig... "tänkte att det kanske hjälper mot munsår"... Jag har hela ansiktet full i fula herpessår... Ja vi är lite störda i den här familjen!
    Hahahahahah!!
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma