Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2010-09-21 10:52:56 följande:
    Men du har ju gått jätelångt i din graviditet, det är väl fullt normalt? Själv har jag inte ens kommit in i vecka 10 men har redan gått upp 3 kg...
    Inte så lång som jag skulle vilja på de 9,5 kilona :( Är i v 24+4. Det är väl inte förrens i slutet man går upp litet snabbare. Min mamma gick upp 18 kilo med mig och 15 kilo med min bror. Så jag får väl sikta in mig på det :/
  • rontgensyrran

Sugarrush: Usch låter tyvärr som din syster verkar lite självisk. Frågan är om inte hon tycker att du tar udden av hennes ultraljud genom att skicka bild på eran. Hon verkar gilla att allt handlar om henne. Istället för att vara glad för din skull. Trist. Men sådana männsikor finns tyvärr över allt. De som inte har haft missfall tidigare hör man ganska mycket gnälla om hittan och dittan. Håller med dig lyxproblem. Håller tummarna stenhårt för dig, snart är det dags.

Längtan. Du har så rätt!!! Jag ska inte klaga. Jag älskar verkligen min mage över ALLT annat! Jag är glad och stolt över den och tycker att den är bland det vackraste som finns! Speciellt eftersom man vet at det inehåller en liten bebis :D

• rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-21 11:45:28 följande:
    Ja, hon är självisk, och det sårar så in i bänken! Jag börjar nästan gråta när jag tänker på det.
    Förresten, jag kollade in i magbildstråden, och vilken fin mage du har!
    Tack! :D Det kommer du snart med ha :)  Låt henne inte förstöra din glädje. Förr eller senare så hoppas jag att hon inser hur hon är och ser andra människor runt omkring sig. Det är ju hon som förlorar på detta. Fokusera inte på det nu utan bara på att du snart ska få se din alldeles egna underbara bebis! 
  • rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-21 11:51:50 följande:
    På ett sätt har jag därför lust att skicka vår bild, jag vill inte spela med i hennes lilla spel om att hon är ensam om att vara gravid och sååååå unik och blablabla.  Deet är inte första gången sånt här händer, att ALLT ska handla om henne, och det gör mig så trött! Sedan när vi har fått våra barn kan jag sätta pengar på att hon kommer kräva särbehandling för hennes barn.... Fan vad jag blir less.
    Jag hade nog med gjort det bara för att se reaktionen. Om hon skulle glädjas för din skull, borde hon efter mms:et kosta på sig ett telefon samtal och gratulera. Och berätta hur glad hon är för din skull.
  • rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-21 13:40:56 följande:
    Tyvärr har jag inga goda nyheter. Mitt embryo var hade tillbakabildats 2 mm, fostersäcken motsvarade 6+6 och det var ingen tvekan om att det var ett MA.
    Önskar er andra lycka till i tråden.
    Usch! Vad ledsamt! Vi alla som hoppades så för din skull. Vissa saker kan man tyvärr inte styra över här i livet. Men jag hoppas att du¨snart är här hos oss snart igen! Och den gången ska det gå bra!

Har de planerat nån behandling för dig nu?

*styrkekramar*
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 13:49:54 följande:
    Hej alla blivande mammor!

Det finns ingen chans att jag ska kunna läsa ikapp allt ni skrivit medans jag varit borta ni är ju sååå flitiga! Vill ändå gratulera till luckade vul/rul som ni hunnit med! men nu är jag hemma efter en härlig semester med både shopping och sol och bad.

Blev lite baby shopping på macys, hade 65% Ralph Lauren! så nu har vi märkeskläder så det räcker både till pojke och flicka! (sambon är märkesnörd men jag är ju smålänning så det fick ju bara bli på rean Tungan ute)

Såg att suggar? oxå hader varit i NY? Fan va missnöjd jag blev när du skrev om gravidklädesbutiken! missade den och köpte därför bara trosor till mig själv på Victoria secret, lite missnöjd med shoppingen är jag men hade jag varit i den butiken hade jag nog varit i paradiset!
    Hej hur är det med dig? Var länge sedan nu! Allt bra?
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 14:11:18 följande:
    Hej!
    ja nu var det att tag sedan och här händer det grejer! Glad

Ingen mer blödning sedan v14 och nu är jag v 17! magen den putar och när jag ligger på rygg får jag en härlig kula på höger sida, misstänker att det är där den lilla ligger? visst hade du det så oxå i början? Små buffar har jag oxå börja att känna och allt känns just från "bulan" Glad Onsdag nästa vecka är det dax för RUL! längtar sååå!

Hur mår du? du har ju kommit riktigt långt nu! (kan inte låta bli att tänka att jag oxå kunde varit lika långt som dig egentligen men är otroligt glad och lycklig över detta lilla livet i min mage!)
    Härligt att blödningarna avtagit. Måste vara skönt. Jovisst det hade jag eller rättare sagt fortfarande är det så ibland. Det är underbart när man känner på den lilla hårda kulan.Det är inte lång tid kvar! Snart är det dags, har du tänkt att ta reda på kön?

Jag mår bra, lite ont när jag överansträngt mig och sammandragningar men annars mår jag kanon. Kan verkligen inte klaga. Det kunde du...men jag tänker också på att om första graviditeten hade gått vägen så hade vi haft barn i juli. Men som min kompis sa till mig, hon fick barn i mars och har också haft mf tidigare. Att hon ändå på något sätt nu i efterhand var tacksam för sitt mf. För annars hade hon inte haft sin underbara dotter hos sig nu. Det barn hon har nu känns så perfekt och skulle aldrig byta bort henne mot nåt.

Ur negativa grejer kan ibland komma nåt positivt. Allt har sin mening, men ibland kan det vara svårt att finna den.  Efter regn kommer solsken. Så försöker jag tänka även när det öser ner ibland...
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 14:47:29 följande:
    Ja nu känns det härligt att vara gravid, när blödningarsn försvann började även oron försvinna mer och mer! Jo kön är vi helt överrens om att vi ska kolla, sambon är 100 på att det är en kille och det har jag oxå varit tills för någon vecka sedan helt plötsligt bara känner att det är en tjej. Återstår att se men glädjen är lika stor oavsett vad vi väntar, bara den lilla är frisk där inne!

Själklart är jag överlycklig över liten i min mage, men som du sa ur något negativt kommer något possitivt! nu vill jag bara att en vecka ska gå fort så vi får se vårat lilla pyre!

Har ni börjat fundera på vagn? eller redan införskaffat? nu börjar ju tankarna på vagn för oss, kan ju vara 20 veckors väntan på vagnen ju! vad har ni tänkt?
    Jag har en Volvo v40 och tro det eller ej men den är väldigt trång när man ska lasta in vagnen. Det märkte jag när min kompis Emmaljunga vagn skulle gå in :/ Tog aslång tid att få en den. Så vi bestämde oss för en brio happy med hårdlift. Jag ville ha nån jag tyckte var snygg och lätt att fälla ihop, med bra förvaring under vagnen. Och 4 st hjul då man ska köra i snöslask. Så jag hittade en i Malmö som sålde sin så vi slog till :) Känns verkligen som jag kommer vara jättenöjd med den. Ser sprillans ny ut och allt ingick.

Ska bli spännande att höra vad ni väntar nästa vecka :)
  • rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-21 14:31:57 följande:
    NU är fostret 2 mm. Det skulle ha varit typ 25 mm. Någon felräkning är inte möjlig, för vi har inte haft sex sedan jag plussade.

Jag fick välja att vänta 3 veckor eller att få medicin för att få ut det. Ett enkelt val, vi vill ju få ut det så man kan börja om. Gynekologen skickade remiss till sjukhuset men jag orkar inte ens vänta de dagarna det tar att få en tidsbokning där, så jag kommer ringa och tjata mig till en tidigare tid.

Jag har haft ökande symptom och MER symptom än förra gången. Är så jävla besviken, inte minst på min kropp som svikit mig och lurat mig i flera veckors tid.

Ja vi blir säkert gravida igen, men nu vågar inte ens min sambo tro på att det kommer gå bra, han som alltid brukar vara så positiv...
    Det fanns inget alternativ att bli skrapad? När jag fick mitt MA så sa de att de rekommenderade skrapning först och främst. Men antar att det skiljer sig mellan sjukhusen. Jag fick vänta en hel vecka på min skrapning och förstår verkligen vad du går igenom. Den tiden önskar jag ingen! Gjorde inget annat än att gråta hela tiden fram tills dess. Kändes hemskt att gå runt med nåt så älskat inuti som var dött. Allt man ville var bara att börja om på ny kula så fort som möjligt,för det var det enda som jag visst e skulle få mig att må bra igen, var en ny liten bebis.
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 15:18:09 följande:
    Brio happy gillar jag oxå! vill ha en smidig vagn då det blir en hel del tunnelaban och stadskörning men jag vill ju att den ska funka bra på landet oxå då vi kommer tillbringa större delen under sommare på vårat lantställe på landet... Oxh så ska den vara snygg! sååå svårt....
    Jo det är ju det. Finns ju så stort utbud. Men jag kände att jag ville ha en vagn som var av ett "vanligt/känt märke" ifall man nån gång skulle behöva nån reservdel eller köpa till nåt.

Har de kollat ditt blodtryck? Högt blodtryck kan ju leda till huvudvärk och kan vara ett tecken på havandeskaps förgiftning. Tror ju absolut inte att det är nåt sånt, men det kan ju kollas upp iaf för att vara på den säkra sidan. Om jag inte minns fel så hade nog jag också huvudvärk under en period fast bara någon dag här och där. Kan ju vara nån vanlig graviditetkrämpa kanske.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma