Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Synd att nån känner att de måste lämna tråden.  Jag tycker både Mabja och Muffe ska stanna. Vi behöver er bägge :)

Det jag gillar med denna tråden att vi är just olika långt gångna, När man ser ex nån kämpa precis i början känner man igen sig och tänker att tänk att man ändå har kommit så långt som man har gjort. För varje person som plussar blir jag längre och längre i min graviditet. Och de som är längre gågna ser man som ett mål att dit ska jag också nå, går det bra för dem så varför inte för mig :)

Det gäller bara att hålla tag i vår positiva anda. VI ÄR GRAVIDA TILL MOTSATSEN HAR BEVISATS, eller hur flickor! Jag har bestämt mig i denna graviditet för att njuta av den, mår jag illa så är jag tacksam för det, är jag trött så är jag tacksam för det. Är det detta som krävs för att jag ska få bebis så är det helt klart värt det i slutändan! Jag tror mitt MA fått mig att värdera min graviditet annorlunda. Det märker man ofta i andra trådar där första gångs gravida håller till. Klagas mycket om symtom och det jobbiga men ingen pratar om glädjen med det och att vi faktiskt kan vara tacksamma för att vi kan bli gravida. Det är inte alla förunnat! Här tycker jag att vi alltid varit mer positivt inställda och kännt denna glädje på ett större sätt än de andra trådarna. Jag tycker att vi ska hålla fast vid det och varandra! Kram på er!

• rontgensyrran

Hmmm..när jag skrev in ovanstående inlägg så sa det poff och så dök det upp två sidor längre bak än jag tänkt mig...första idiot tanken: -Är alla vakna redan och har skrivit så mycket på så kort stund, innan mitt inlägg kom? eller det mer troliga -jag missade att läsa de sista sidorna i forumet. Trodde det var slut när jag började skriva. hahahahahahahahahahahaaaa...snacka om graviditets förvirring!!! Nån mer än jag som känner sig förvirrad och glömsk?!

• rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-17 08:02:52 följande:
    Först och främst.. Happiness; MYCKET bra skrivet! De är nog de enda jag kan skriva om ditt inlägg. De räcker så. Riktigt bra!! Hjärta

Och för de andra.. jag vaknar alltid strax efter kl 4 på morronen, PIGG! Går upp o kissar, mår illa, spyr, somnar om lite, vaknar igen runt halv 7 o spyr ännu mer. Jag har ingenting o spy upp längre, får inte behålla nånting. Inte ens vätska, de kommer också upp. Postafen hjälper inte längre. Igår va ja iväg o keka lunch me en kompis, kom hem o spydde upp de. Sen middagen. And so on. (Jag e glaaad att ja mår illa o att symptomen kommer, MEN de e jobbigt när man inte får behålla nånting, inte ens vätska som man behöver..) Tips någon? :)
    Käkar du Lergigan?
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-17 08:13:34 följande:
    Näe.. :( Provat postafen, fungerade ju i början men icke längre.. Spyr bara upp dom o allt annat.. Ska man ringa BM o fråga om de eller hur får man de?! :/
    Läkare måste nog skriva ut det. Men jag tror man kan ringa barnmorskan och be dem fixa fram det. Tyvärr har Lergigan den förmågan att det gör än tröttare, men hellre trött än att spy eller hur? Hoppas hon kan fixa fram det till dig och att det hjälper dig. Inte kul när man inte får behålla nåt :/
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-17 08:24:11 följande:
    Jaa hellre trött än o spy! Men lergigan har ju kodein o efedrin i sig, hur går de ihop me graviditet när man inte ska få i sig för stora mängder koffein osv? Märkligt.

Näe, alltså om de varit som innan, illamående då o då så hade de vart ok. Men som senaste dagarna när man inte får behålla någe, ne usch :(

Ballt me v 25 förresten!! :D Grattis!
    Tackar , tiden går snabbt efter 12 veckor, det kommer du snart att märka :)  Det är det de brukar skriva ut till gravida. Så det ska funka. Ring henne och kolla upp om du kan få det. Vet att det har hjälp många :)
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-17 09:57:46 följande:
    Nä, inge lergigan för mig :/ Hon säger att ja ska åka in till gynakuten för o få dropp. De blir en ond cirkel för kroppen när man äter, spyr upp de, dricker, spyr upp, försöker äta igen, spyr upp. Jobbigt för magen så enda sättet o bryta den onda cirkeln är o få dropp o sen kan man få lergigan.. Bläää :( Hur sugen e man på o åka in då när man inte ens orkar resa sig upp ur sängen för man spyr?

Nu börjar ja förstå hur Färnevik mår.. gah!

Förlåt för gnället! Hoppas ni e piggare :)
    Jaha...Kanske lika bra att ta tag i det. Så du kan äta lergigan sen och förhoppningsvis få hjälp. Usch vad jobbigt att kräkas så hela tiden. Hoppas det snart lägger sig och du mår bättre.
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-17 12:08:37 följande:
    Ringde min läkare direkt nu istället, och hon skrev ut lergigan comp. Så nu får min man hämta de när han e på g hemåt senare. Känns bättre o prova dom o se om de fungerar innan man åker in akut. Känns inte som de behövs än, men vore kul o få behålla ngn mat. :)
    Åhh vad skönt. Hoppas detta blir vändpunkten i ditt illamående och du snart mår bättre.
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-09-18 15:28:44 följande:
    Eftersom jag inte fick det att fungera på ngt annat sätt. Här kan ni se vad som gömmer sig i min mage! Hjärta4.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TJSm3JQtHDI/AA...
    Åhhh så söt. Ser ut som den sitter i en rund bubbla :)

Jag blev så sugen på att se min "älskling" nu. Men får ge mig till tåls i några veckor till TUL (v 32)
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-09-18 18:09:43 följande:
    Ser ni att den ser ut att ha moderkakan som fotölj!? För det är väl moderkakan som är bakom ryggen på den lilla? *okunnig*

Jag hade tänkt fråga om placeringen, men glömde helt av igår. Men nog torde hon ha sagt om den låg dumt till eller i framvägg?
    När jag var på KUb fick jag faktiskt inte heller veta det. Men däremot på RUL kommenterade hon det. Jag har min högt i bakvägg :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma