Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-04-27 09:42:22 följande:
    Jag har inte fått tid än, de skulle ringa under dagen. Men ganska snart. Inte vill man väl föda i sätesbjudning som förstagångsföderska eller? Då blir det väl kejsarsnitt om det inte lyckas?
    Tror inte man vill föda i sätesbjudning någon gång även om du har fött många barn eller inte.. De går ju. dom erbjuder nog dig att om du vill så kan du. men de kommer att föreslå ks med.. om dom inte lyckas..
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-04-27 10:05:46 följande:
    Vad är nackdelen med säte? Är det komplikationer för mamman eller barnet eller både och?
    störst risk e de nog för barnet. vad jag har lyckats läsa mig till iaf. Barnet kan fastna å man kan inte använda sugklocka etc för man kan inte stabilisera nacke etc.
    Barnet kan få vatten skalle. Läste oxå att de e många sjukhus som inte vill gå me på  sånna förlossningar för att de har svårt att hitta personal som ställer upp på de för att risken för komplicationer är förstora.

Men som sagt de e bara vad jag lyckats läsa på nätet lite snabbt. och kolla då inte upp alla källor.
  • Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-04-28 09:10:48 följande:
    Hej alla!!!

Vad skönt det är med fint väder ute, man mår så bra av det. Jag har börjat känna mig lite ¨fräschare¨ och piggare nu vilket jag inte gjort på ett bra tag Glad Idag är jag i V. 13+4 och jag undrar när börjar fostret höra ljud utifrån? Har hört så många olika veckor så jag vet inte vilket som är rätt. Vet ni det?
    dom börjar höra rätt tidigt i v 12 typ men dom kan inte urskillja ljud å uppfatta dom ordentligt förens i v23+0. för då e hörcentrat i hjärnan färdig utvecklat. Första datumet e jag inte 100 säker på där emot de andra. för de läste jag om i min gravid bok senast igår:P 
    Men jag pratar med pyret redan nu. lika så gör min man. mest för att de e mysigt!
  • Sir Bubbalots mamma

oh idag har jag börjat få sammandragningar. inte sånna som gör ont utan dom vanliga. Kändes skit skumt ju. haha jaja bara att börja vänja sig antar jag!

MelikeH nä inte jätte mycket som jag läser. fått en bok av en kompis som heter The pregnancy bible som jag läser i lite. fast egentligen borde jag väl läsa mer om när ungen väl är ute. börjar få lite små panik för jag har inte koll allt man måste veta:P

• Sir Bubbalots mamma
    Muffe skrev 2011-04-29 14:41:40 följande:

I måndags kväll kom vår älskade lilla FLICKA till världen!
    2620 gram och 47 cm lång och världens sötaste lilla tös!!!

Vi har kommit hem från BB och njuter för fullt av underverket som just nu ligger och sover på pappas mage

Lycka!!!

Återkommer med berättelse om hur allt gick men det gick med rekordfart och jag hade nog en drömförlossning tror jag man kan säga
    Hann inte med någon smärtlindring alls men det gick ändå!

Åhh GRATTIS!! Va skönt att höra att allt gick bra!!
    Njut å mys massor!!

Hjärta
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-01 17:23:22 följande:
    Ajj jag har liksom ont i ett område till vänster om naveln, i samma höjd som naveln... Konstant ont liksom. Någon som känner igen det?

Härligt att ni verkar ha en härlig helg.
    Men 64 par sockar prommis??? Är ni sock-fetischister i er familj?

Safiree.. känner igen det där, med instabil kalv..

Imorrn är det RUL, nervöst med kul!!!!
    Ohh spännande!! vilken tid imån?

hmm de med ont känner jag inte igen. Själv kan jag få ont på vänster sida med när sitter framåt lutad. men inte på en viss punkt bara. hoppas de går över snart!

Ego: jävlar vilket liv de e i magen idag. känns som den hoppar runder där inne å har värsta partyt
  • Sir Bubbalots mamma

Godmorgon tjejjer!!

Idag ska man på återbesök hos bm. skulle varit mitt v20 besök fast hon å hennes snurra hade ju fel (å jag rätt) över hur långt gången jag är. så jag är bara i v 18+2. undra om man ska komma tillbax i v20+ då igen eller om hon kan göra alla grejer ändå..
    man ska få moderskapsintyget med nu ju.
    Spännande!!!

Får även se hur stressad hon e. gilla inte henne de andra gångerna för hon va så stressad. är hon de ska jag nog säga till henne att jag finner de väldigt otryggt å se va hon säger. annars får jag väl byta. fast hon kan inte va sämre än haggan jag träffa innan påsk.. haha

• Sir Bubbalots mamma

Haha jag gillar att va i tid! Så jag brukar se till att va 20-15min tidig när jag ska på grejer! Fast i dag va jag 50min tidig! Lite fail att jag inte kan läsa ordentligt på min kallelse! Hahaha
    Dom fick sig ett gott skratt här på mvc iaf!

Ang semester ska vi ev åka upp till Dalarna i sommar å hälsa på min mans familj! Om jag känner att jag mår så bra då att jag pallar bilresan upp å ner! Får man foglissningar e de ingen hitt att sitta 9h i en bil precis!
    Kommer va i ca v30 då

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-02 11:49:06 följande:
    Hej tjejer!
    RUL gick bra, allt var normalt! 
    BM sade inget om kön, utan gjorde sin undersökning utan att nämna något om det. Vi tyckte dock båda att vi såg "tjej-delar" när hon tittade underifrån... Men vi frågade inget, det är ju så kul att spekulera och gissa...!

Jag hade moderkakan i framvägg så det var nog lite ovanligt att jag ändå känt bebisrörelser redan.

Ingen större förändring i BF-datum, det flyttades bara 3 dagar, till 28/9.
    Känns otroligt skönt att allt gick bra!
    åhh så härligt!! :)

Jag har oxå min i framväggen men mer ¨på höger sida!! å jag känner de mest på vänster!!
  • Sir Bubbalots mamma

Allt gick jätte bra. e så glad mitt blodtryck e nere igen.. 115/75.. Antar att vila har gjort susen.
    Fick mina blodprovs resultat från inskrivningen. Visste inte att de kolla efter syfilis å hiv! men allt va ju bra så.. allt förutom att jag va motaglig för röda hund! Men de kan ju inte va så vanligt att man utsätts för de väl?
    Hade den vanligaste blodgruppen som finns 0+. Sockervärden såg bra ut å inga bakterier heller i urinen.

Min livmoder nådde nu till en lite över navlen å hjärtljuden låg på 152.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma