Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-04-19 11:45:15 följande:
    kjaam: Usch vad jobbigt! Värdelöst att du ska behöva strida för såna saker nu när du är gravid och har så mycket annat att tänka på. Hoppas att det löser sig snart! {#emotions_dlg.flower}
    ja man önskar att man kunde slippa allt sånt. men men.. inte mycket att göra. hoppas med de löser sig.

Va härligt att du mår bättre nu.. att slippa må illa å få energi hjälper verkligen.. man känner sig som en ny mäniska! :)
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-19 13:53:21 följande:
    Kjaam, åh stackare! Fy fan för pissiga läkare som inte ger intyg när man verkligen behöver.
    Och nu när du är gravid och allt.. bra att du anmält honom!
    Hoppas verkligen det ordnar sig för dig.

Jag skulle köpa en ny gravid-bh idag eftersom jag tappat bort min ena. Gick in på twilfit.
    Efter lite provande inser jag att mina boobs har vuxit från kupa B/C till kupa F!!!!!! Herregud, de ser inte ens ut som bröst längre, de ser ut som juver på en ko!  

De hade inga BH:ar i så stor storlek inne, det krävdes en specialbeställning! Hur ska detta sluta undrar jag... dessa bröst kommer äta upp mänskligheten! Och snygga är de då INTE!
    damn de va inte lite dina boobs har växt.. killen din måste va lycklig
    Mina har inte växt ett smack.. fast jag har G redan så för min del tycker jag de e stora nog.. annars kanske man blir fram tung!!!
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-19 15:02:06 följande:
    Aha, ojdå! 
    Jag bytte storlek tre gånger under förra graviditeten. Sen fick jag ändå köpa nya efter födseln eftersom de blev helt gigantiska! Förvånad

Men hoppas du hittar något bra!

Jag köpte föresten gravidbrallor idag. Nu går jag inte tillbaka till vanliga, det funkar verkligen inte längre. Hittade ett par för halva reapriset på H&M. 75kr! Rena rånet!!  
    Vilket fynd.. jag har bara taights som jag viker ner under magen. men jag går ju här hemma mest så de gör inte så mycket!
  • Sir Bubbalots mamma

Så nu har jag varit på mvc å träffat en Hemsk bm.. jag hade reservationer mot min ordinarie men nu e hon rena drömmen..

Första hon kommentera va min mage.. "vilken liten mage du har"  jag menar shit jag e i v16+5 vad förvänta hon sig en val? men jag sa att jag visste att pyret mådde bra där inne för jag känner den sprattla å buffa. fick som svar " jasså redan?" jag sa att ja känt den sen v13 å hon fick som svar " e du säker på att de e den du känner. brukar bara va tarmarna!!"

Sen mena hon att vara yr å nästan svimma va inget man behövde springa hos mvc för.. jag sa att jag vill bara kolla mina värden för att se så alla dom e ok då de kan ju bero på min sjukdom.

Hon tog mina blodvärden de va ok 135 så de va inte därför jag e yr. så fick jag lägga mig ner å hon skulle klämma å känna på magen.  Sen ville hon lyssna på bebisen å jag sa att jag visste att den gömde sig för den hade precis buffat runder där inne å peka på magen var hon kunde lyssna.. Nääää hon börjar i andra ändan av magen å står å suckar å stönar för hon inte hittar nåt.. sen när hon kommer där jag pekat så  guess what.. där låg den!!  hon såg lite sur ut då! haha jag bara skratta innombords..

sen tog hon mitt blodtryck å de låg jätte högt!? jag trodde man bara blev yr av lågt tryck,. då blev de en annan ton på henne.. då va jag inte en nojjig gravidkvinna längre.. hade 148/95. fick order om stödstrumpor å sträng vila till min läkar tid imån bitti. å skulle jag svimma igen skulle jag åka in till gyn akuten.

jaja nu sitter jag här i soffan med mina sexiga stödstrumpor å väntar på att maken ska komma hem! å sen får han serva mig ikväll..haha

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-19 16:37:08 följande:
    Ja haha, han är rätt fascinerad faktiskt. Det är jag också..   kan väl avsölja att jag INTE avundas bystdrottningar, det blir liksom väldigt svettigt mellan brösten. Fick värmeutslag mellan dem förra veckan...sjukt va!
    Skulle behöva en natt-bh faktiskt.. det är ju så obehagligt att gå utan BH, ens om man bara ska på toa på natten. Tax-öron here we come

Var glad att du har kvar din vanliga storlek!
    hehe jaaa de kan de bli.. jag kan inte va utan bh nu heller.. de kunde jag innan.. har en gravidbh men den e som en sportbh men den e mer stretchig.. sååå skönt ¨på natten..
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-19 16:48:19 följande:
    Men oj, högt blodtryck låter inte bra. Kan det vara påverkan från någon slags stress som dispyten med den där dispyten medfört? Bra att hon tog dig på allvar till slut, även om hon var ett komplett pucko innan.
    Tur att hon inte är din ordinarie BM den där käringen.. ja vissa undrar man varför de valt det yrket de har...

Ta det lugnt nu vännen och VILA! Kram!
    ja de kan de mycket väl vara.. man vet ju inte hur stress påverkar en riktigt! men jag ligger här på soffan å slappar!
    Lovar att ta de lungt..
    Kram
  • Sir Bubbalots mamma

littlejunia
    vilka sötnosar du har!!
    Hoppas du mår bättre snart. typisk att du skulle bli kass ju!
    Kram på dig

• Sir Bubbalots mamma
    Muffe skrev 2011-04-20 09:03:22 följande:
    16 dagar kvar till BF och nu finns en färsk bild i mitt galleri för den nyfikne!
    Vilken fin mage du har!!! :)
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-20 09:51:17 följande:
    Twilfit hade slut på kupor över E... och jag behöver F.
    Sport-BH:arna går liksom inte att justera, är de lagom runt kroppen (jag har typ 75-80 runt) så är kupan för liten, och om kupan är lagom stor så sitter den inte alls åt runt kroppen.
    Fan, nu såg jag att sömmen liksom har skurit rakt in i bröstvårtan på insidan av brösten.... aj aj aj aj!

2barnsmamma, fan vad ledsen jag blir för er skull...
    http://www.4mom.se/visa_produkt.asp?t=Gravidbh+%2D+vit&id=1019&lang=sv denna e den jag har å jag har med 75 runt om. så den borde funka för dig.. jätte skön på natten!!
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-20 09:21:48 följande:
    inga pengar dom skulle få för sig att inte ge pengar jävla GITTOR på komunenGråter
    :( hoppas de ordnar sig gumz! kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma