• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Lycka till Odd! Ja, Angelsound kan vara fantastiskt, eller en mardröm. För mig har det tyvärr varit det senare av dom två alternativen den här gången. Har beslutat att jag inte ska använda det igen på ett par veckor. Nu VET jag ju att liten mår bra därinne och behöver inte nojja på ett tag...

• Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-05-31 16:41:38 följande:
    Hej på er! Har inte varit inne så mycket senaste tiden!
    Hoppas ni mår ok med era olika krämpor ändå, några mer än de andra. Flört 

Plutten, nu är det verkligen inte länge kvar tills det är dags! Du verkar ju inte behöva vänta särskilt länge iaf.
    Själv har jag 103 dagar kvar till bf... Kan tiden gå lite fortare tack!

Fan, jag har ont i huvudet. Blir verkligen störd på det. Min BM ringde dessutom idag och sa att läkaren nu hade tittat i min journal från senaste tillväxt-ul där de sa att mitt blodflöde till moderkakan var trögt, så nu tyckte läkaren att jag skulle skrivas in på spec-mvc och att jag redan i morgon bitti ska få göra ytterligare ett tillväxt-ul. Känns bra att de ska hålla kontinuerliga kontroller på mig nu även fast jag blir orolig över att något ska gå fel (igen). Om huvudvärken inte blir bättre får jag åka dit på måndag och mäta blodtrycket sa hon nu när hon ringde upp mig igen.

Vad laddad jag känner mig för pilates ikväll... Sista gången också så jag vill ju inte missa det.  
    Inte konstigt att du oroar dig... Känner likadant.. är inkopplad på spec.mvc för min graviddiabetes och ja... det är ju bra att man är extra påpassad, samtidigt som det ju inte är roligt att tillhöra gruppen riskgraviditet.
  • Saftmedbulle
    KMW skrev 2012-06-03 21:52:38 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni har haft en bra helg. Jag har precis kommit hem efter en eftermiddag på spa med tjejerna. Fantastiskt!
    Imorgon har vi tid för KUB-UL 11.00. Håll tummarna!
    Jag är egentligen inte så nervös för själva KUB-resultatet utan mer för om det ens fortfarande finns nåt levande därinne. Har ingen bra känsla alls...
    Du har mina tummar, massor gånger om! Lycka till!
  • Saftmedbulle
    KMW skrev 2012-06-04 13:37:26 följande:
    Helt sjukt! Det har gått bra. Det trodde jag ALDRIG! Var så övertygad om att den var död.
    Perfekt storlek, 67 mm, 156 bpm och två armar och två ben. 13+0 enligt dem och bf 10 dec.
    1:10890 för DS och 1:128522 och 1:302547 på dom andra två.
    Är så sjukt lättad och totalt utmattad. Skulle behöva sova ett dygn känns det som...
    Mina tummar var lite sena (men ärligt menade!) ... grattis! Måste kännas skönt!
  • Odetta

Oj oj oj...vilken liten VILDING!!! Läkaren skrattade gott och fick till slut ge upp med sina försök till att mäta för lillgrodan låg ju inte still en enda sekund! Sparkade och viftade och simmade från ena sidan till den andra...SÅ UNDERBART!!

Planen nu är rik nästa och sedan tul och förlossningsplanering i v35

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Javisst

Åh, vad skönt KMW!

Odetta, hihi så gulligt - stort grattis! Jasså du ska blir rik du? Drömmer Innan TUL också minsann, hihi!  Skrattande 

Nu ska jag snart iväg till BM, vi får se om det blir sista kontrollen. Min sambo, som i vanliga fall är den lugna av oss, är nervös och skit-otålig. Vet inte huur många gånger jag hört "Kommer hon inte snart?!"  Solig 

BF 4 juni.
  • Den lilla M

Javisst: Lycka till hos BM. Jag vet hur det är med en otålig man. Min föreslog kejsarsnitt här för någon dag sedan bara för att han skulle veta vilken dag hon kommer

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-06-05 10:36:49 följande:
    Oj oj oj...vilken liten VILDING!!! Läkaren skrattade gott och fick till slut ge upp med sina försök till att mäta för lillgrodan låg ju inte still en enda sekund! Sparkade och viftade och simmade från ena sidan till den andra...SÅ UNDERBART!!

Planen nu är rik nästa och sedan tul och förlossningsplanering i v35
    Härligt att allt ser bra ut!

Själv så väntar jag med spänning till på fredag. Första titten! Känner mig hyfsat trygg att där är någon eftersom jag mår illa och känner mig tämligen gravid. Det gjorde jag i nte den gången jag fick mf. Så jag hoppas det stämmer nu med!  
  • LisaVäntar

Grattis odd! Haha, visst är det kul när de sprallar! :) min gyn skrev i journalen "mycket livligt foster".. Man blir så stolt ;)

Hoppas det är sista javisst så du kan få slippa tjatet ;)

Du känner säkert rätt, småbustroll! Hur långt gången skulle du vara då?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma