• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-06-08 12:00:28 följande:
    Åh GRATTIS!!! Och vilken lyx med en vecka mindre att längta

Ja det var trevligt med en extra vecka!
  • SmåBustroll

Tack. Nu skall jag klura ut vad jag skall äta som mellanmål så jag inte ramlar ihop innan middag Känner att jag måste äta ofta för att inte bli yr och mer illamåeende. Skönt med lite symptom, men skönt när de går över också känner jag

• plutten02
    LisaVäntar skrev 2012-06-08 10:41:58 följande:
    Lycka till idag småbustroll! Härligt plutten! Är du trött på det nu? :)

Ja jag är trött på det. Och dom andra barnen framför allt väntar . Sonen kom 38+6 så jahg tycker denna kan hålla tiden ) Har idag varit ute och gått 3.5 km.
  • Dag och natt
    plutten02 skrev 2012-06-07 08:11:32 följande:
    KÄRA VÄNNER!!! Vecka 38 är HÄR, så nu kan bebis verkligen komma när som. Men en vecka till hoppas jag den stannar. Har lite mensvärk de dagarna som jag ansträngt mig mycket, men inget mer.
    Härligt!! Tänk att bebisen snart är här!! Det är ju fantastiskt hur nära du är nu.  

Hur går det för Javisst? 

Grattis till lyckat ul Småbustroll! 

Själv har jag varit på första föräldrautbildningen. Vi var massor med par eftersom de kommer att ha sommaruppehåll framöver och pratade om förväntningar, tankar, relationer och sånt. Förlossningsprat blir nästa gång. Det roliga var att hon sa att de flesta på gruppen var kring v 31-32 men att några kunde vara kortare gångna pga sommaruppehållet. Jag såg ju ut att ha större mage än de flesta där kan jag säga. Cool
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 26+
  • Odetta

Åh känner mig lite smådeppig idag.

Tycker jätte mycket om min svärmor och trodde hon var glad för lillgrodan och så var dem här igår och inte ett endaste positivt ord...BARA negativt! Du skulle tränat innan...du måste träna nu...inte äta ditten för du måste vara rädd om dig...du måste tänka positivt...vad tänkte du på, du har fött fem barn redan...saker kan hända och gå snett...ul är skadligt...AAAAAHHHHH!!!!!

Hon lyckades verkligen dra ner mig jag VET att jag redan fött fem barn, jag kan riskerna och jag gör så gott jag kan med träning och kosten. Men nej, allt jag svarade ifrågasatte hon och allt jag sa att jag gör räckte inte.

Ska faktiskt skriva ett brev till henne för det känns så tråkigt. Vill ju gärna ha henne delaktig, men när jag blir ösregnat på med bara negativitet känner jag mig ju inte direkt lockad att dela med mig av framstegen.

Sedan märks det överlag att folk tycker det är knäppt att jag väntar sjätte barnet. Senaste läkare hade den attityden. Men om man tittar på lilla familjen HÄR så blir det ju vår lilla trea! Ja...jag har fött fem barn...men jag har ju faktiskt bara två hos mig. Då är det väl inte så konstigt att vi gläds åt en till? Och även om alla barnen skulle finnas här...varför skulle det vara mindre speciellt med ett sjätte? Jag fattar inte varför folk hakar upp sig på siffran...det är ett till BARN, ett barn vi välkomnar och nu längtar efter...vad är det för negativt med det?

Äsch då

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • LisaVäntar

Men usch odd! Folk har så mycket åsikter om allt, bara att slå dövörat till!! Så länge det känns rätt för ER så är det rätt, oavsett vad folk ska tycka!! När vi bodde i lägenhet hade vi en hund och bestämde oss för att skaffa en valp till, på fjärde våningen utan hiss. Gissa om förståsigpåarna hade åsikter om hur det skulle gå ;) som de såklart fick äta upp för vi älskar våra små djur och springer gärna i trappor vad som behövs för att de ska bli rumsrena :)
    Inte samma kanske, men sålänge DU är glad kommer det funka super!!

• Odetta

Tack Hjärta

Nu har jag skrivit brevet...kan inte ni läsa det och säga avd ni tycker? Jag vill få fram min poäng men inte låta för hård...

"Hej -------,

Nu tänkte jag faktiskt skriva ett litet mail till dig för jag känner att jag vill säga några saker.

Jag uppskattar massor att du oroar dig för min hälsa, men skulle uppskatta ännu mer om du lyssnade på dina egna råd. När ni var här sa du flera gånger att det är viktigt att tänka positivt, men själv sa du faktiskt inte en enda positiv sak. Allt var "du skulle ha gjort ditten...du skulle gjort datten...tänk på dig själv...ul är skadligt..." osv. Och allt som jag svarade med ifrågasatte du, det kändes faktiskt jätte tråkigt.

Jag tycker inte om att bli ifrågasatt. Ok om det är att ifrågasätta fakta eller kunskap, men när mina intentioner blir ifrågasatte så känns det faktiskt inte kul. Om jag säger att jag är rädd om mig själv, att jag försöker att träna så gott jag kan och hålla en sund kost...då menar jag det. Då tycker jag faktiskt inte det känns bra att bli ifrågasatt med mothugg som "ja men du borde ha börjat träna för länge sedan, nej men du måste träna mer, nej du måste äta bättre och du har fött fem barn saker kan gå fel"

-------, jag vet det. VI vet det.

Men nu är det som det är och det var inget vi hade planerat. Men när det inte blir som man planerat så får man ju helt enkelt planera om lite och göra det bästa utav situationen, eller? Vi har accepterat att det är såhär, med allt vad det innebär. Vi vet att jag fött fem barn och att varje graviditet är en risk. Vi vet hur en graviditet med alla dess biverklningar påverkar vår lilla familj och att rent statistiskt kommer vi nog få ännu ett allergiskt barn. Men vet du, vi är lika glada ändå!

Vi välkomnar detta lilla liv och ser fram emot dess ankomst och jag hoppas att ni gör det också. Jag skulle hemskt gärna vilja ha dig lika delaktig som när vi väntade Eivin och Vidar, men då vill jag inte mötas av hagelstormar av negativitet. Jag ville tex berätta det roliga om vad jag såg på förra ultraljudet men fick ingen syl i vädret för du styrde in samtalet raka vägen på vad du anser om ultraljud och när jag visade magen så kom allt annat negativt. Det känns inte roligt att dela med sig av framstegen då.

Så, summa summarum. Jag uppskattar din omtanke, men skulle uppskatta än mer om du kunde lyssna på dig själv och tänka lite mer positivt. Det är ett litet barn vi väntar och förhoppningsvis går allting bra och då blir vi en till. Det är ju faktiskt fantastiskt roligt! Snälla släpp dina katastroftankar och gläd dig med oss istället, resan blir så mycket roligare då.

Stora kramar!"

Vad tror ni...kan jag skicka det sådär eller ska jag ändra något? 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma