• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-06-05 14:03:08 följande:
    Grattis odd! Haha, visst är det kul när de sprallar! :) min gyn skrev i journalen "mycket livligt foster".. Man blir så stolt ;)

Hoppas det är sista javisst så du kan få slippa tjatet ;)

Du känner säkert rätt, småbustroll! Hur långt gången skulle du vara då?

7+0 på fredag....
  • pixerpie

Härligt med en liten vilde, odd!! Och du med Lisa! Min skötte sig exemplariskt, bm fick så bra bilder så hon skulle skicka dem till London... Inte ens född och redan fotomodell...

Tydligen måste bm skicka bilder varje år för eximination och godkännande för att få utföra kub mm Det visste jag inte! Känns ju tryggt!! Och hon hade ej fått utb i att bestämma kön än, det är nytt sedan i maj att man för veta i vårt landsting... Så får vän se hur det blir 29 juni på rul...

• LisaVäntar

Småbustroll: skönt att du är så långt då, då ser man ju garanterat hjärtat :)

Mysigt pixerpie! Vilken väluppfostrad en du har ;)

Heeeeelt sjukt, har redan känt rörelser utanpå! Så härligt :)

• Dag och natt

Odd: Vad kul med vildingen!
    Och grattis även till pixerpie!! Vad roligt att ni får så fina ul!

Javisst - jippie!! Nu är det äntligen dags, hoppas att det var sista besöket hos BM! Har du skrivit vräkningsbrevet?

I morse sparkade vår lilla pojk rejäla sparkar så hela magen gungade till haha! Efter det kunde jag inte somna om. Sakta men säkert har jag de senaste veckorna börjat kunna känna hans kropp också som spänner ut sig och man kan se på vilken sida han ligger för där buktar magen verkligen utåt. Känns så bra att han börjar bli så stor och stark!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 25+
  • plutten02

KÄRA VÄNNER!!! Vecka 38 är HÄR, så nu kan bebis verkligen komma när som. Men en vecka till hoppas jag den stannar. Har lite mensvärk de dagarna som jag ansträngt mig mycket, men inget mer.

• SmåBustroll

Har nu varit och gjort UL. Ja det blev ett UL. Barnmorskan sa att utifrån min kropsform så kan vi ju prova med det förts och se om vi ser. Ovh det gjorde vi En liten böna, en vecka äldre än jag trott. Så 8+1 snarere än 7+0. Eftersom vi gjorde UL istället för VUL så såg man inte små armar och ben så supertydligt. Men man såg hjärtat KLART OCH TYDLIGT (hon hade säkert gjort VUL om jag propsat på det, men var nöjd att slippa och såg bra nog så var nöjd med UL). Så skönt.

Så nu skall jag ta och ringa min BM och be om inskrivning. Dock tror jag hon har ferie en del i sommar.

• Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-06-08 11:42:52 följande:
    Har nu varit och gjort UL. Ja det blev ett UL. Barnmorskan sa att utifrån min kropsform så kan vi ju prova med det förts och se om vi ser. Ovh det gjorde vi En liten böna, en vecka äldre än jag trott. Så 8+1 snarere än 7+0. Eftersom vi gjorde UL istället för VUL så såg man inte små armar och ben så supertydligt. Men man såg hjärtat KLART OCH TYDLIGT (hon hade säkert gjort VUL om jag propsat på det, men var nöjd att slippa och såg bra nog så var nöjd med UL). Så skönt.

Så nu skall jag ta och ringa min BM och be om inskrivning. Dock tror jag hon har ferie en del i sommar.

Åh GRATTIS!!! Och vilken lyx med en vecka mindre att längta
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma