• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Jättefin bild plutten! Är syskonen glada över den nya familjemedlemmen?

Jag började hänga här hösten 2010 har jag för mig. Vi fick till det på första försöket och plussade i juni -10 men två veckor senare fick vi mf. Blev gravida igen och plussade med älskade Wilma i aug. I dec avbröt vi graviditeten i v 23 eftersom hon var extremt tillväxthämmad och man misstänkte flera allvarliga fostermissbildningar. Fick sen svagt plus i maj -11 men mensen kom "som den skulle". Och i sept fick jag superstarkt plus flera dagar innan BIM men i v 7 kom blödningar igen. Man misstänker att jag fick ett utomkveds för hormonhalten sjönk väldigt sakta och först i början av dec var hcg-halten nere på noll (jag funderar själv på om det var tvillingar den gången eftersom det var så starkt plus). På självaste julafton plussade vi igen med vår lilla pojk och nu är vi i v 31+3! Solig

Hmm nu är det flera som fått sina bebisar här inom den senaste tiden vilket kanske innebär att jag är längst gången nu? Jag mår iaf bra! Det är tungt och varmt bara. En del halsbränna har kommit senaste veckan. Sova kan jag iaf göra utan större problem och det är ju skönt! Har köpt barnvagn för ett par veckor sen men storshoppingen av bebiskläder har inte riktigt blivit av ännu. Har fortfarande svårt för att tro att vi verkligen ska få vårt efterlängtade barn om några veckor!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 31+ BF 11 sept
  • KMW

Wow! V 32 redan Dagochnatt. Vad snabbt det har gått! Skönt att du mår bra och kanske skönt att vi inte verkar få sådär supervarmt i sommar i alla fall.
    Vad blev det för vagn?

• Dag och natt

Det blev en Bugaboo Cameleon, jag tror att den kommer passa oss bra. Den är helsvart, men köpte till en ljus suflett också så man kan växla lite. Glad Har ju förresten börjat ge mig på att virka en filt till lillpojken! Mormorsrutor - here I come! Men minns knappt hur man virkade så det tar lååång tid.. haha. Tur att det är två månader kvar!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 31+ BF 11 sept
  • 3 barns mamma84

Lile av mig då
    Jag började hänga på gruppen 2010 och hade fått ett MA vecka 8+5 2009 då vi flyttade till danmark.
    Jag blev gravid igen och fick tredje barnet en pojke namnet Elias som föddes 2010 8:dec
    Jag har fått MF 2 ggr igen efter detta och sista gången var 2010 2:a april skulle ha BF 5 dec 2012
    Har en dotter på 7 år och 2 pojkar på 3½år och en på 1½år nu Elias.
    Och planerar en nr 4:a som får komma när den vill komma få se när man blir gravid igen

Är medlem i andra tråden redan        

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta

Tänkte inte på att nämna mina stora barn utan nämnde bara sedan jag började skriva i tråden...

Har allt som allt fem barn: tre från en tidigare relation och två med min älskade M. Barnen är 12 år, 9 år, 6 år, 3 år och så Vidar på 18 månader

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Cat79

Lite info från mig: Har fått kämpa i några år innan jag fick min perfekta dotter Lovis Nyårsdagen 2011. Innan hon kom till världen fick vi ängeln Mio i v 22 samt ett MA efter där. I början av detta år fick vi avbryta en graviditet för 2:à gången, var då i v 12. Nu i maj lyckades vi igen och hoppas på syskon i feb. Har hängt här sen runt hösten 2010 och är glad över att hitta fina mammor här. Kram från mig

• plutten02
    Dag och natt skrev 2012-07-14 19:52:47 följande:
    Jättefin bild plutten! Är syskonen glada över den nya familjemedlemmen?

Syskonen är jätte glada ... Speciellt flickan, hon är med över allt. Hade hon kunnat amma så hade hon ammat Julia )
  • Evsi

Plussade i lördags. Men pojkvännen vill göra abort.. Vilket inte finns i min värld efter de 4 missfallen jag gått igenom.. Men klarar jag att va ensam med 3 barn? Usch va jobbigt de här blev :(

• 3 barns mamma84
    Evsi skrev 2012-07-16 14:34:12 följande:
    Plussade i lördags. Men pojkvännen vill göra abort.. Vilket inte finns i min värld efter de 4 missfallen jag gått igenom.. Men klarar jag att va ensam med 3 barn? Usch va jobbigt de här blev :(
    Hej!
    Jobbig sitt men han har troligtviss bara kalla fötter och orolig då vi haft 4 missfall.
    Prata med honom i lugn och ro så kommer ni att finna den rätta beslutet.
    Hoppas ni löser detta tillsammans.
    Men om det skulle gå så långt som jag inte tror men om så skulle du klara dig att ha 3 barn och ensamståände men ibland kommer det att känns tufft.
    Men jag hoppas att ni kan prata tillsammans.

Och grattis till ett miakel i magen.       
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LisaVäntar

Usch, vidriga dagar här nu.. Är 20+6 idag, Viggo dog 21+0, ångesten, oron och sorgen bara sprutar! Var på kontroll igår, allt var bra då iaf och bebis sprattlar som en tok.. Längtar så till dessa dagarna är över! Ska snart gå till minneslunden och tända ett ljus..

Just det, ska också berätta. Vi började försöka få barn för 3 år sedan, tog ett år innan vi blev gravida med Viggo. Tyvärr var den graviditeten ett levande helvete och han dog som sagt i vecka 22.. Efter det kretsade hela mitt liv kring att bli gravid igen och några dagar efter viggos dödsdag plussade vi igen.. Den här graviditeten har varit ett virrvarr av känslor, hoppas dock att det blir bättre när vi kommit längre vi kom förra gången.. Tack o lov har jag en fin och väldigt positiv man som håller mig över vattenytan när det blir jobbigt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma