• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    LisaVäntar skrev 2012-07-17 10:26:46 följande:
    Usch, vidriga dagar här nu.. Är 20+6 idag, Viggo dog 21+0, ångesten, oron och sorgen bara sprutar! Var på kontroll igår, allt var bra då iaf och bebis sprattlar som en tok.. Längtar så till dessa dagarna är över! Ska snart gå till minneslunden och tända ett ljus..

Just det, ska också berätta. Vi började försöka få barn för 3 år sedan, tog ett år innan vi blev gravida med Viggo. Tyvärr var den graviditeten ett levande helvete och han dog som sagt i vecka 22.. Efter det kretsade hela mitt liv kring att bli gravid igen och några dagar efter viggos dödsdag plussade vi igen.. Den här graviditeten har varit ett virrvarr av känslor, hoppas dock att det blir bättre när vi kommit längre vi kom förra gången.. Tack o lov har jag en fin och väldigt positiv man som håller mig över vattenytan när det blir jobbigt!

GråterGumman hämskt och sorligt finner inga ord då jag aldrig uppleft detta men ingen ska gå igenom detta.
    Skönt att du har en man som finns för dig och förstår vad du och han går igenom idag då det är minnesstund för er.
    Viggo har det bra och han är en stolt storebror och kommer att finns hos er hela livet kommer att övervaka syskonet som finns i magen och kommer att vara skyddsängeln hos er.
    Förstår att det är en tuff dag idag men ni har varandra håll om varandra och njut av denna graviditet fast det är jobbigt och oroväkande men det förstår man.
    Åh jag vet inte vad jag mer ska skriva men jag kommer att tänka på er idag.
    HjärtaHjärtaHjärta
    Vila i frid Viggo !!
    Snart blir han storebrorHjärtaHjärtaHjärtaHjärta       
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Dag och natt

Kram Lisa! Jag är förresten med i en hemlig grupp på FB för oss som förlorat barn, har föreslagit dig som medlem för jag tror inte att du är med där? 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 31+ BF 11 sept
  • Odetta

Lisa: stora stora kramar och jag skickar dig massor med extra styrka för dessa dagar. Sorgen efter ett barn blir aldrig mindre, men med tiden blir den lättare att bära och ändrar färg från becksvart till en varm och ljusare nyans. Massor med kärlek till er!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    Evsi skrev 2012-07-16 14:34:12 följande:
    Plussade i lördags. Men pojkvännen vill göra abort.. Vilket inte finns i min värld efter de 4 missfallen jag gått igenom.. Men klarar jag att va ensam med 3 barn? Usch va jobbigt de här blev :(

Välkommen och GRATTIS till plusset! Jag tror också att din man nog är lite rädd egentligen och detta är hans sätt att hantera. Prata med varandra Och ge honom lite tid så tror jag nog att ni kan komma fram till något bra tillsammans. KRAM!!!
  • KMW

Kram Lisa! Hoppas närmaste veckorna går snabbt så att du vågar pusta ut lite snart.

• KMW

RUL snart va Odd? Vill ni försöka ta reda på kön?
    Vi har RUL på fredag och skönt nog känner jag mig ganska lugn. Känner bebisen sparka flera gånger varje dag och har ju kuben bakom mig där allt såg bra ut.
    Men självklart blir man orolig när man hör historier som Lisas. Det får mig att inse att en graviditet ALDRIG är säker, oavsett vecka.
    Kram igen Lisa!

• Odetta
    KMW skrev 2012-07-17 12:14:35 följande:
    RUL snart va Odd? Vill ni försöka ta reda på kön?

Vi har RUL på fredag och skönt nog känner jag mig ganska lugn. Känner bebisen sparka flera gånger varje dag och har ju kuben bakom mig där allt såg bra ut.

Men självklart blir man orolig när man hör historier som Lisas. Det får mig att inse att en graviditet ALDRIG är säker, oavsett vecka.

Kram igen Lisa!

Japp, rul på torsdag kl 13 och jag är OOOOOTÅÅÅÅÅLIIIIIIG! Vi ska definitivt försöka kolla vilken sort filuren är...två dagar kvar!!!
  • KMW

Spännande!! Antar att du gärna vill se en liten flicka därinne, även om en liten pojke givetvis också skulle göra dig glad?!
    Jag vill också gärna ha en flicka, men tror inte vi ska ta reda på vad det är. Maken vill inte så då får jag väl ge mig till tåls om han inte ändrar sig...

• M I M M I

Stor kram Lisa!! Jag hoppas att dagarna rusar på och att livet snart blir lite lättare igen

• M I M M I

Jag hör eg inte hit, då jag inte är gravid, om någon är nyfiken på mig fråga gärna eller läs min presentation. Har hängt här något år, men då mina graviditeter varje gång har slutat i ett nytt mf "åker" jag tillbaka till starttråden där vi kämpar på för ett nytt plus..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma