• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-13 11:13:51 följande:
    Men hade inte du en 28 dagars cykel? I så fall skulle du haft mens redan i måndags och idag är det fredag, så det är ju 32 dagar sedan du hade mens förra gången.

Nej, jag är inte gravid, har ju mens, äter P-piller och inte haft sex på evigheter så hur ska jag kunna bli gravid? Sedan planerar jag ingen graviditet, min situation är inte så lämplig för det som du förstår.

jag följer bara min cykel

hmm jo jag förstår
    men kanske något annat som gör att mensen blir konstig då ?   
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • KMW

Hur mår alla fina gravida kvinnor?
    Jag känner att jag har lite dålig koll på er som är aktiva här i tråden, när ni har bf, om det är första barnet osv.
    Det vore kul ifall den som ville kunde skriva några korta rader om sig själv för att hålla mig och andra uppdaterade. Alla nickbyten här för ett tag sedan gör ju inte saken enklare... ;)
    Jag kan börja...

Har hängt här och i föregående trådar sedan januari 2010 och är ts till denna tråd.
    Fick Ted januari 2011 efter ett ma nästan exakt ett år innan och är nu gravid med nr två med bf 10 dec och v 19 nu.

Ni som redan har fått, Plutten mfl, i trådstarten finns en länk till en stängd tråd för dom som vill snacka vidare när bebisen har kommit. Välkomna att skicka en medlemsansökan!!

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-13 11:16:07 följande:
    jag följer bara min cykel

hmm jo jag förstår
    men kanske något annat som gör att mensen blir konstig då ?   
    Vet inte vad det skulle kunna vara då? Kanske är p-piller som gör den så, ingen aning, men gravid vet jag bombsäkert att jag inte är.

KMW: Jag har försökt ansöka till den tråden redan när min dotter föddes men blev inte insläppt.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-13 12:30:30 följande:
    Hur mår alla fina gravida kvinnor?

Jag känner att jag har lite dålig koll på er som är aktiva här i tråden, när ni har bf, om det är första barnet osv.

Det vore kul ifall den som ville kunde skriva några korta rader om sig själv för att hålla mig och andra uppdaterade. Alla nickbyten här för ett tag sedan gör ju inte saken enklare... ;)

Jag kan börja...

Har hängt här och i föregående trådar sedan januari 2010 och är ts till denna tråd.

Fick Ted januari 2011 efter ett ma nästan exakt ett år innan och är nu gravid med nr två med bf 10 dec och v 19 nu.

Ni som redan har fått, Plutten mfl, i trådstarten finns en länk till en stängd tråd för dom som vill snacka vidare när bebisen har kommit. Välkomna att skicka en medlemsansökan!!

Shit vad lika vi är!!!

Hej, har hängt i föregående tråd och denna sedan början på 2010 efter att vi fick ett MA i v16 i januari. Ännu tre mf senare lyckades vi bli gravida med det som blev vår Vidar, som föddes januari 2011.

Nu väntar vi vårt sjätte barn (tredje gemensamma) med bf 22-23/12
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • pixerpie

Testade med bikarbonat igen, 4 bubblor och lite skum.,. Pojke då?! Igår flicka, får testa igen...

Uppdatera om mig sen!! Kram!!

• pixerpie

Lite om mig, har en tjej på fyra, körde på för syskon direkt eftersom vi även fick vänta på henne. Fick två tidiga mf våren - 10 och sen hände inget förrens vi tog hjälp på riktigt och gick privat och då tog det på först försöket med sprutor! Pergo funkade aldrig för mig! Nu gravid i v 21 med bf slutet på november! Hittade denna tråd våren - 10 och har hunnit följt många på vägen!!!
    Kram!!

• SmåBustroll

Och lite om mig Har en treåring och en ettåring. Hängde här en del våren/sommaren -10, innan lillebror behagade fastna. Ett mf, och för övrigt haft svårt att bli gravid (inte sammarbetsvillig ägglossning)

Nu spontangravid, utan hjälp av tabletter, tjoho! 13 hela veckor i fredags. Har sett pyret i vecka 8 och hörde det i tisdags hos BM.  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma