• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-17 12:46:12 följande:
    Spännande!! Antar att du gärna vill se en liten flicka därinne, även om en liten pojke givetvis också skulle göra dig glad?!

Jag vill också gärna ha en flicka, men tror inte vi ska ta reda på vad det är. Maken vill inte så då får jag väl ge mig till tåls om han inte ändrar sig...

Jo...jag önskar mig faktiskt innerligt en liten flicka. Jag hoppas att det går att se för är det en till pojke så har jag lite sörjande att göra känns det som

Missförstå mig inte någon, en frisk bebis är ju viktigast och är det en till pojke så blir han lika älskad som om han hade varit flicka...älskar ju ALLA mina barn! Men när töserna berövades mig så berövades jag även att få vara flickmamma med allt vad det innebär...rosa klänningar, tofsar...alla tjejgrejjer helt enkelt. Och efter den här bebisen blir det garanterat inga fler och är det en pojke så får jag ju aldrig vara flickmamma igen...och jag trivdes som flickmamma.

Så jo...jag önskar mig så en liten flicka. Samtidigt sim det inte spelar någon roll, bara det går bra och vi kanske får en frisk bebis denna gången så man kan njuta lite istället för att förgås av oro.

Gud vad jag hatar att vara gravid, vill spola fram tiden...helst till bebis är året!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • LisaVäntar

Tack fina, fina ni!!! Så glad att jag hittat hit :)

Dag och natt: har inte hittat någon sån grupp på fb, var letar jag och hur gör man?

Odd: håller tummarna, hoppas bebis är snäll och visar upp sig!

KMW: håller tummarna för dig också, kanske maken ändrar sig..?

Mimmi: du hör hit lika mycket som vi andra, vi alla har ju följt varandra så länge så du ska vara här oavsett vad det står i trådstarten :) snart, snart är det din tur!! Kommer bli lika glad när du plussar som jag blev när jag själv gjorde det :D

• Dag och natt
    LisaVäntar skrev 2012-07-17 15:04:56 följande:
    Dag och natt: har inte hittat någon sån grupp på fb, var letar jag och hur gör man?
    Jag har bett administratören att godkänna dig, eftersom det är en hemlig grupp måste man känna någon för att kunna komma in. Så du borde märka när du blivit godkänd för då dyker en grupp upp i din lista.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 31+ BF 11 sept
  • KMW

Jag förstår dig helt Odd, även om jag på inget sätt befinner mig i liknande situation som du gör.
    Älskar min son innerligt och kommer att älska nästa barn lika mycket oavsett kön, men visst finns där längtan efter en liten flicka, det kan jag inte förneka. Det är också en av anledningarna att jag skulle vilja veta könet i förväg, för att kunna förbereda mig mentalt liksom.

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-07-17 14:58:18 följande:

Jo...jag önskar mig faktiskt innerligt en liten flicka. Jag hoppas att det går att se för är det en till pojke så har jag lite sörjande att göra känns det som

Missförstå mig inte någon, en frisk bebis är ju viktigast och är det en till pojke så blir han lika älskad som om han hade varit flicka...älskar ju ALLA mina barn! Men när töserna berövades mig så berövades jag även att få vara flickmamma med allt vad det innebär...rosa klänningar, tofsar...alla tjejgrejjer helt enkelt. Och efter den här bebisen blir det garanterat inga fler och är det en pojke så får jag ju aldrig vara flickmamma igen...och jag trivdes som flickmamma.

Så jo...jag önskar mig så en liten flicka. Samtidigt sim det inte spelar någon roll, bara det går bra och vi kanske får en frisk bebis denna gången så man kan njuta lite istället för att förgås av oro.

Gud vad jag hatar att vara gravid, vill spola fram tiden...helst till bebis är året!
    Jag förstår dig !!
    men nu får vi hoppas att allt går bra och att det blir en frisk bebis såklart och att det vissar sig en flicka
    men jag har samma kännsla som du.
    Jag har ebba men jag har 2 killar med mannen och jag önskar mig att ge honom en dotter likom.
    jag HOPPAS jag oxå får en prinsessa med mannen min.
    men blir glad över en pojke till men lessen blir man men jag kommer att älska pojken med om det skulle bli en.     
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Cat79

Lisaväntar: Beklagar att även du har en ängel.... Vet precis hur du känner dig när man är runt de veckorna det gick åt skogen sist. Jag kunde njuta ordentligt av min graviditet med Lovis efter v 22 för det var även då jag kände tydliga sparkar. Det kommer bli enklare att hantera att man har en ängel när man fått sin friska dotter/pojke. Våra förstfödda kommer alltid att finnas i våra hjärtan. Storebror kommer att vaka över sitt syskon!

Stor varm kram till dig från en som vet precis hur det känns Hjärta

• 3 barns mamma84

Vi kommer att inte titta efter könet haft jag e grymt nyfiken hahaha men vi har redan allt men vi har inte så mkt tjej kläder men det får vi ljusa färger och lite rött

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Cat79

Angående era diskussioner om kön så förstår jag er fullt ut och speciellt om man har 2 av samma så vore det ju skoj med en 3;a av andra könet. När man har en och ev bara vill skaffa en till så är det mycket praktiskt med samma kön och dem kommer att ha mycket roligt ihop men sen är det alltid kul med en av varje. Om denna graviditet går vägen så blir det ca 2 år emellan och får jag en tjej till så kommer hon får ärva alla fina kläder och sen hoppas jag de kommer att leka bra (de kan ju leka bra även om olika kön....., kan även bråka minst lika mycket).

Då vår första som vi väntade var en änglapojk så känner nog min sambo att det är lite tungt att inte få ha en frisk pojke hos oss men som läget är i vår sits så önskar vi bara ett friskt syskon till Lovis oavsett kön. Vet ju att jag väntat en pojk och 3 flickor sen innan varav Lovis var en av flickorna. Nu är det 5:e gången gillt så det blir spännande och går det vägen ska vi ej ta reda på kön.

Då väntar vi med spänning på RUL för både KMW och Odetta Flört

• SmåBustroll

Åh så spännande med RUL snart för er Oddetta och KMW. Tror jag bör få mitt i slutet av augusti. Väntar på att få kallelsen på posten. Vi kommer antagligen titta efter vad det blir. Jag är ju så nyfiken!!! Två små killar sen innan och har faktiskt inte någon speciell önskan. Tjej vore ju kul, när man har bara killar. Men en liten kille till vore trevligt det också... Ja alltså, vilket som blir lika trevligt för vår del egentligen. Men förstår helt klart att man kan önska sig det ena eller andra. Jag kan helt enkelt bara inte bestämma mig för vad jag önskar mig

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma