• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Idag känner jag mig väldigt bekymmrad... illamåendet försvann igår em och har inte kommit tillbaka, skönt men lite skrämmande, varför försvann det bara sådär? Dessutom har jag sovit jättdåligt pga magont (som jag dock egentligen tror är gaser/förstoppning och inte livmodern, men ändå) Hua, tänkt om ultraljudet i morgon inte visar det önskade, utan att liten där inne är död...? Är jättenervös!

• rontgensyrran
    färnik skrev 2010-08-31 09:22:19 följande:
    Idag känner jag mig väldigt bekymmrad... illamåendet försvann igår em och har inte kommit tillbaka, skönt men lite skrämmande, varför försvann det bara sådär? Dessutom har jag sovit jättdåligt pga magont (som jag dock egentligen tror är gaser/förstoppning och inte livmodern, men ändå) Hua, tänkt om ultraljudet i morgon inte visar det önskade, utan att liten där inne är död...? Är jättenervös!
    Det kommer säkert att gå bra. Även för mig var det några dagar som alla stmptom försvann för att sedan komma tillbaka igen. Jobbigt med dessa "spökdagar".

Jag mår just nu som fisken i vattnet! Är i v 22 (21+4). Lider inte alls av min graviditet och känner inga symptom men känner bebis till och från varje dag :) Så inget behov av oro. Tänk när vi alla i tråden känner av våra bebisar, då kan vi slappna av iaf för stunden :)

MCT79, är det samma test du testat med? Har du hållt dig lika länge mellan varje gång, druckit lika mycket? Och tagit det på samma tid? Jag vägrar att ge upp tanken att du inte ska vara kvar här hos oss. Såklart det ska gå bra denna gången!!!!

Happiness: Grattis till lyckat VUL!
  • MCT79

rontgensyrran, ja det är samma test nu sista dagarna, tog ett i morse igen som visade ett ynkligt svaaaagt test... dessutom har jag legat hela fm och kräkts med migränanfallet ALLAN... hemskt. Det är inte borta än heller. Jag tror inte detta kommer gå vägen men jag har mitt VUL om 2 veckor om jag inte har börjat blöda.... för blöder.. det gör jag inte. Alltid nått. =)

• sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 10:27:41 följande:
    rontgensyrran, ja det är samma test nu sista dagarna, tog ett i morse igen som visade ett ynkligt svaaaagt test... dessutom har jag legat hela fm och kräkts med migränanfallet ALLAN... hemskt. Det är inte borta än heller. Jag tror inte detta kommer gå vägen men jag har mitt VUL om 2 veckor om jag inte har börjat blöda.... för blöder.. det gör jag inte. Alltid nått. =)
    Jaaaa!! Sålänge du inte blöder så äre inte kört! Sådeså! Håller tummarna för att de går bra denna gången! De ska ju göra de!

Massa kramar!!
  • MCT79
    sofy skrev 2010-08-31 10:44:59 följande:
    Jaaaa!! Sålänge du inte blöder så äre inte kört! Sådeså! Håller tummarna för att de går bra denna gången! De ska ju göra de!

Massa kramar!!
    Taaack!! Kramar tillbaka!!
  • Happiness

Tack för allt fint stöd i tråden tjejer...ni är så goa. Hjärta Tittade på fotot igår (det hänger på kylskåpet så jag inte ska glömma) den lille ser för rolig ut. Det syns bara ett stort huvud och kropp inga armar och ben.

Bjornis: Ok så du var längre gången än vad de trodde först då? Hoppas verkligen 5 cm stämmer. Ska google lite och kolla om det stämmer med tiden. har några böcker någonstans också. Vad fick du för siffror på KUB:n? eller var det endast NuPP?

Läser om MCT och funderar...äter du något prep nu natur medicin eller kemiskt?
    Antar att du tar Folsyra. Något mer?

Muffe: Det med VUL. Det forskas på om det skulle vara skadligt för fostret. Vissa menar att det utsöndras värme vid VUL och det blir en temperaturskillnad för fostret som inte är bra. Menmen det får ju läkarna ansvara för. Något ska de ju göra för sina löner.

färnevik: Så hände för mig också. En dag var det liksom borta....men sen kom illamåendet tillbaka 7 gånger värre. Så håll i dig! Ikväll blir det nog att greppa sitsen igen.

sugarrush: Du ska ha dina pengar för 17 gubbar. Det är ingen välgörenhet du bedriver. Varje öre ska du ha tillbaka. Det gör ingenting att du gråter. Bara bra att alla får se hur illa du mår av hur han behadlat dig.Gråt på! Pengarna ska du ha tillbaka och det är precis som du säger med sambolagen allt det ni köpte ska delas lika. Tråkigt för honom men han lär får pröjsa. Bra om du får ett domstolsbeslut så han inte kan komma undan. Annars är risken att du aldrig får se pengarna. Har du domstol och han vägrar ändå att betala kan du bara som privatperson driva in det hos kronofogden. det går inte utan domstolsbeslut. LYCKA TILL!

• MCT79

Happiness Jag äter "Kvinna" från maxmedica som de rekommenderade på apoteket. Den innehåller 500 migrogram folsyra och sen en massa andra vitaminer. Det jag kollade direkt när jag plussade var om den innehöll för mkt A-vitamin men den är en bra bit under högsta rekommenderade dos.

• Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:10:50 följande:
    Happiness Jag äter "Kvinna" från maxmedica som de rekommenderade på apoteket. Den innehåller 500 migrogram folsyra och sen en massa andra vitaminer. Det jag kollade direkt när jag plussade var om den innehöll för mkt A-vitamin men den är en bra bit under högsta rekommenderade dos.
    OK så du äter inget annat...hm. det är klart du har ju inte haft så många MF om jag minns rätt. det är väl "bara" x:t va? Tänker bara att det är konstigt att du helt plötsligt börjar få MF.

Har du jämfört med det CB du tog häromdan? Enligt mig är de de två som är lättast att jämföra. För mig var det så att när just CB:t strecket blev tunnare inte ljust ljusare då var det hCG som gick tillbaka. Åkte in och tog blodprov som visade 3. Allt under fyra är ju icke gravid typ.

Du jar ju själv mycket kunskap när det gäller hCG och styrkor. Finns det verkigen ingenstans du kan lämna blod? Men som sagt jämför två CB. Jag håller tummar och hårstrån för dig.
  • Muffe80

Jag bokade ju in hälsosamtal igen men funderar på att avboka det faktiskt. Vad mer kan de säga denna gång? Det enda jag undrar lite över är KUB, men jag vet redan att de itn gör det där jag bor så jag får fixa det själv isåfall.
    Kommer ni gå på hälsosamtal?

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-30 19:49:43 följande:

Ett stort TACK till alla som stöttat mig idag. Ni är fantastiska *ler*. De namn som flyger genom huvudet är (bli inte arga ni jag missar)

Sugarrush
    Längtan efter....
    rontgensyrran
    sofy
    CAT79

KRAMAR TILL ALLA PÅ TRÅDEN!

Ja hur gick detta då? Lillpojken fick sitta i väntrummet när mamma visade snippan för doktorn. Haha! Först tog hon ett cytologprov. Vet inte om livmodertappen blir extra känslig när man blir gravid...men det kändes.

Sen var det VUL. Jag höll på att börja flabba men den lille låg och viftade med armar och ben helt hysteriskt. Såg så roligt ut. Har teori om att den blev störd av cytprovet. Lillen var 5 cm och läk flyttade franm någon dag till 11+5. Känns skönt. Ni som är längre gågna än mig, kommer ni ihåg hur stora era var i vecka 12? Då finns det verkligen något iallra högsta grad levande där.

Nu är det bara KUB:n kvar den 8 sep får jag svaret direkt i handen efter nackmätningen. Sen tjejer..... ser jag detta som home free. I will relax. KRAM!

P.S ska lägga in ett litet foto sen. men hon tog en sån dålig bil tanten,tråkigt

åh lilla vännen, så underbart att höra ifårn dig, med dessa helt fantastiska nyheter.. en liten viftare..  ler i hela hjärtat...
    Är så otroligt glad vännen...
    stor kram :D
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma