• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Vet ni mer vad som är gott... kladdkaka med marianne-fluff...

Häll ner 3 dl grädde i en kastrull, låg bli varmt, lägg sedan ner krossade marianne och låt dem smälta i grädden... grädden ska inte koka. Ställ in i kylen 3 timmar ca tills den är kall och vispa sedan upp till goooood grädde

Om ni söker annat gott, sök på banoff pie...!!!

• MCT79
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:38:01 följande:
    Men happiness då... du har väl inte varit och slarvat i öststaterna...ack ack ack.. ;)
    Nu rörde jag till det... det är förstås Längtan som slarvat i öst... sorry!
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:47:05 följande:
    Inget blod, inga flytningar, lite ömma tuttar, lite gråtig (kan vara ovisshet också) molvärk emellan åt, ilningar emellanåt... annars nada. =)
    Då SKA det inte vara något fel. det låter ju som en yyyyyper gravid kvinnas kropp :D
    Jag håller mina tummar stenhårt så de nästan inte får något blod..
    har du något inplanerat vul?
    Längtan efter liten är stor
  • Happiness
    Till er som varit gravid ett tag:

Vart hittar jag sköna mamma-trosor? Precis allt jag har spänner så där otrevligt på livmodern. Hittade 3-pack hipsters apfula på HM. Eller mannen gjorde. Enligt expediten var det det enda dom hade. Behöver TROSHJÄLP!!!
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-08-31 11:52:26 följande:
    Till er som varit gravid ett tag:

Vart hittar jag sköna mamma-trosor? Precis allt jag har spänner så där otrevligt på livmodern. Hittade 3-pack hipsters apfula på HM. Eller mannen gjorde. Enligt expediten var det det enda dom hade. Behöver TROSHJÄLP!!!
    Jag har inga mamma-trosor. Jag köpte "vanliga" hipsters på lindex i en storlek större (L i mitt fall). De är underbara! :) Jag vill inte ha alltför mycket över magen för spyr om det blir för varmt. De jag har är iaf guld värda och är inte bomullstrosor utan i, vad heter det, typ polyester? De sitter inte åt nånstans och följer kroppen jättebra! :)
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-31 11:44:59 följande:
    Längtan: Vilken fin liten kotte du har....Härligt att se! Aliens,ryskdocka och stubbkotte...NÄ längtan vi får komma på lite gulligare saker *asg*

Åhhhhh kladdkaka! detta låter ju smaskigt. Kan du inte lägga in receptet. Blev så himla sugen. Tänk med grädde också. Haha! *rinner i munnen*
    min alldeles egna kotte just nu :D haha ja visst har man fina smeknamn... Ärta, knodd, alien, kotte,stubbkotte, ryskdocka.. ha ha ha det är helt sjukt vad man kan komma på..
    klart du ska få receptet vännen...
    här kommer det:

Petras alldeles supersmarriga kladdkaka.

2 st ägg
    3 dl socker
    1½ dl vetemjöl
    150 g smält margarin
    2 msk vaniljsocker
    3-4 msk kakao

Blanda allt , ej vispa.
    sätt ugnen på 175 grader
    grädda i ca 20 minuter

jag låter den sedan stå i kylen för att stelna till sig...
    ha den inne lite längre om du inte vill ha den fööör kladdig.. men jag älskar det :D
    Längtan efter liten är stor
  • sofy

Iiiiih! Jag ska på VUL om 1,5 timme. Mest för att stilla min egna oro, vill se om hinnsäcken växt ngt. Jag räknar inte me hjärtaktivitet men man kan ju iafl se om de gått framåt, 5+6 idag. Hoppas den är större än 4mm nu, säcken alltså.

Fick en återbudstid, skulle egentligen varit där på fre annars. Men dom ringde nyss.

• Mabaja
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:46:10 följande:
    Det DÄR klamrar jag mig fast vid!!  Å jag vill ju inte sabba den positiva stämningen så det klart jag inte får missfall! =)))
    Klart det går bra!

och ska jag säga någonting mera om mina test. Mina positiva test var på kvällsurin och mitt negativa på morgon... Så gissa om att jag var nojjig!

Nu håller vi tummarna och njuter över dina gravidsymptom! :)
  • MCT79
    Happiness skrev 2010-08-31 11:48:08 följande:
    Hmmmm det låter som en typisk beskrivning av någon som är gravid: HAHA!!!!!
    Gud jag hoppas du har rätt....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma