• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:37:15 följande:

Får jag komma med lite bra saker?

jag var på vul idag igen, sista inför Grekland..
    och mitt lilla hjärta mår bra...  nu har den små stubbar till armar och ben, ssååååå söt (om man kan säga så)
    h*n var hela 27 mm STOR haha...
    ni anar inte vilken kärlek detta är...
    Ohh vad underbart!!!  LYCKA va! Haha! =))
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-31 11:35:58 följande:
    Längtan: Tack,tack! Bilden sitter på kylskåpet. Så hjärnan kan se det varje gång jag öppnar. Haha och det är ofta. vet du vad jag bakade i söndags? Mjukpepparkaka...muma. Till det tog vi vispad grädde med lingonsylt i. Köpte också boken 7 små kakor. Den är ju fantastisk.....nu blev jag sugen på morotskaka också..HAha!

Hur mår du själv? Skulle du inte åka bort? Hur är det med illamåendet?

P.S Bilden på den lille ser ut som en sån där ryskdocka. Huvud och kropp inga armar och ben. Men jag såg dom klart och tydligt på skärmen. Det var bara surtanten som var dålig på att fota . D.S
    du får ju ta kort nu!!
    haha du börjar låta som jag.. är sugen på allt hela tiden.. idag blir det kladdkaka när jag ska ha en liten tjejmiddag, med grädde till.. undrar vem som kommer äta mest?=) haha...

dom små varelserna ser mest ut som aliens men ack så söta de är :D
    Längtan efter liten är stor
  • Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:36:20 följande:
    Jo jag tror att jag skulle få lämna blod om jag ljuger lite och åker till akuten i kväll eller så.. men jag tänkte som så att jag väntar lite nu, jag har inte ont det är bara jobbigt i huvudet... Det ilar lite i livmodern emellanåt.. det tar jag som ett gott tecken... på fredag tar jag ett nytt CB om jag inte börjat blöda.. då är det en vecka efter bim och det är ju det sjukvården rekommenderar. Sen tar jag det från där...
    Detta låter ju mycket klokt! Du låter lugn och samlad med en bra plan.
  • Mabaja
    MCT79: Det får inte vara mf på g! Det här är en positiv tråd! Om det kan vara till någon form av "hjälp" så fick jag ett helt negativt test efter att jag fått två positiva. Sen vände det och gick åter strax mot plus igen och blev starkare, men mitt huvud var helt i kaos eftersom jag fått två positiva test! Har man två positiva ska ju även tredje vara det, men icke- det var väldigt negativt.
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:39:34 följande:
    I know.. men så många dagar efter bim tycker jag inte det borde spela nån roll... hur som.. testet i morse var lika klen det.   :/

Väntar till fredag nu! Har inga tester kvar och köper ett CB då istället. OM jag inte börjat blöda såklart.
    okej, men har du kännt någo avvikande de senaste dagarna?
    inget blod, flytningar eller något?
    du kanske bara är lite seg i hormonerna :) kram
    Längtan efter liten är stor
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:40:49 följande:
    du får ju ta kort nu!!
    haha du börjar låta som jag.. är sugen på allt hela tiden.. idag blir det kladdkaka när jag ska ha en liten tjejmiddag, med grädde till.. undrar vem som kommer äta mest?=) haha...

dom små varelserna ser mest ut som aliens men ack så söta de är :D
    Längtan: Vilken fin liten kotte du har....Härligt att se! Aliens,ryskdocka och stubbkotte...NÄ längtan vi får komma på lite gulligare saker *asg*

Åhhhhh kladdkaka! detta låter ju smaskigt. Kan du inte lägga in receptet. Blev så himla sugen. Tänk med grädde också. Haha! *rinner i munnen*
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2010-08-31 11:43:22 följande:
    MCT79: Det får inte vara mf på g! Det här är en positiv tråd! Om det kan vara till någon form av "hjälp" så fick jag ett helt negativt test efter att jag fått två positiva. Sen vände det och gick åter strax mot plus igen och blev starkare, men mitt huvud var helt i kaos eftersom jag fått två positiva test! Har man två positiva ska ju även tredje vara det, men icke- det var väldigt negativt.
    Det DÄR klamrar jag mig fast vid!!  Å jag vill ju inte sabba den positiva stämningen så det klart jag inte får missfall! =)))
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:44:35 följande:
    okej, men har du kännt någo avvikande de senaste dagarna?
    inget blod, flytningar eller något?
    du kanske bara är lite seg i hormonerna :) kram
    Inget blod, inga flytningar, lite ömma tuttar, lite gråtig (kan vara ovisshet också) molvärk emellan åt, ilningar emellanåt... annars nada. =)
  • MCT79
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:47:05 följande:
    Inget blod, inga flytningar, lite ömma tuttar, lite gråtig (kan vara ovisshet också) molvärk emellan åt, ilningar emellanåt... annars nada. =)
    Å just det.... jag är riktigt dålig i magen... lös i magen alltså. Ursäkta detaljerna men jag är alltid hård annars. =)
  • Happiness
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:47:05 följande:
    Hmmmm det låter som en typisk beskrivning av någon som är gravid: HAHA!!!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma