• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-30 21:27:13 följande:
    Jag tog ett test nu på kvällen... klart svagare... så tjejer... tack för dygnet i er tråd men jag tror jag kommer återgå till föregående tråd...Gråter

På återseende!
    Lilla vännen, nu backar vi några centimeter..
    Testade du med kvällsurin? ajbajja!
    Tycker som de flesta redan skrivit till dig att testa med morgonurin, jag slår nästan vad om att det kommer bli stor skillnad vännen...
    Du lämnar oss INTE, så är det bara!
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:32:36 följande:
    Tycker som de flesta redan skrivit till dig att testa med morgonurin, jag slår nästan vad om att det kommer bli stor skillnad vännen...
    Läs inlägg #2843 .. MCT skrev imorse efter ett test..
  • Happiness
    Längtan: Tack,tack! Bilden sitter på kylskåpet. Så hjärnan kan se det varje gång jag öppnar. Haha och det är ofta. vet du vad jag bakade i söndags? Mjukpepparkaka...muma. Till det tog vi vispad grädde med lingonsylt i. Köpte också boken 7 små kakor. Den är ju fantastisk.....nu blev jag sugen på morotskaka också..HAha!

Hur mår du själv? Skulle du inte åka bort? Hur är det med illamåendet?

P.S Bilden på den lille ser ut som en sån där ryskdocka. Huvud och kropp inga armar och ben. Men jag såg dom klart och tydligt på skärmen. Det var bara surtanten som var dålig på att fota . D.S
  • MCT79
    Happiness skrev 2010-08-31 11:20:02 följande:
    OK så du äter inget annat...hm. det är klart du har ju inte haft så många MF om jag minns rätt. det är väl "bara" x:t va? Tänker bara att det är konstigt att du helt plötsligt börjar få MF.

Har du jämfört med det CB du tog häromdan? Enligt mig är de de två som är lättast att jämföra. För mig var det så att när just CB:t strecket blev tunnare inte ljust ljusare då var det hCG som gick tillbaka. Åkte in och tog blodprov som visade 3. Allt under fyra är ju icke gravid typ.

Du jar ju själv mycket kunskap när det gäller hCG och styrkor. Finns det verkigen ingenstans du kan lämna blod? Men som sagt jämför två CB. Jag håller tummar och hårstrån för dig.
    Jo jag tror att jag skulle få lämna blod om jag ljuger lite och åker till akuten i kväll eller så.. men jag tänkte som så att jag väntar lite nu, jag har inte ont det är bara jobbigt i huvudet... Det ilar lite i livmodern emellanåt.. det tar jag som ett gott tecken... på fredag tar jag ett nytt CB om jag inte börjat blöda.. då är det en vecka efter bim och det är ju det sjukvården rekommenderar. Sen tar jag det från där...
  • Längtan efter liten

Får jag komma med lite bra saker?

jag var på vul idag igen, sista inför Grekland..
    och mitt lilla hjärta mår bra...  nu har den små stubbar till armar och ben, ssååååå söt (om man kan säga så)
    h*n var hela 27 mm STOR haha...
    ni anar inte vilken kärlek detta är...

Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Happiness skrev 2010-08-31 11:35:58 följande:
    Längtan: Tack,tack! Bilden sitter på kylskåpet. Så hjärnan kan se det varje gång jag öppnar. Haha och det är ofta. vet du vad jag bakade i söndags? Mjukpepparkaka...muma. Till det tog vi vispad grädde med lingonsylt i. Köpte också boken 7 små kakor. Den är ju fantastisk.....nu blev jag sugen på morotskaka också..HAha!

Hur mår du själv? Skulle du inte åka bort? Hur är det med illamåendet?

P.S Bilden på den lille ser ut som en sån där ryskdocka. Huvud och kropp inga armar och ben. Men jag såg dom klart och tydligt på skärmen. Det var bara surtanten som var dålig på att fota . D.S
    Men happiness då... du har väl inte varit och slarvat i öststaterna...ack ack ack.. ;)
  • Happiness
    Muffe80 skrev 2010-08-31 11:27:44 följande:
    Jag bokade ju in hälsosamtal igen men funderar på att avboka det faktiskt. Vad mer kan de säga denna gång? Det enda jag undrar lite över är KUB, men jag vet redan att de itn gör det där jag bor så jag får fixa det själv isåfall.
    Kommer ni gå på hälsosamtal?
    Om man är orolig så tycker jag absolut man kan betala en summa för att stilla den. tror det ligger mellan 1200-1500 privat och det kan det ju vara värt.
  • Muffe80

Hihi vilken söt liten en... lycka!!

Vilken vecka är du i?

• sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:37:15 följande:

Får jag komma med lite bra saker?

jag var på vul idag igen, sista inför Grekland..
    och mitt lilla hjärta mår bra...  nu har den små stubbar till armar och ben, ssååååå söt (om man kan säga så)
    h*n var hela 27 mm STOR haha...
    ni anar inte vilken kärlek detta är...

Nejmen vilken FIN liten kotte!
    Åh vad jag blir glad för din skull!
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:32:36 följande:
    I know.. men så många dagar efter bim tycker jag inte det borde spela nån roll... hur som.. testet i morse var lika klen det.   :/

Väntar till fredag nu! Har inga tester kvar och köper ett CB då istället. OM jag inte börjat blöda såklart.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma