• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-31 12:55:43 följande:
    Sofy, vad roligt, det kommer gå superbra! Men jag tror faktiskt inte man kan se hjärtat så tidigt, så oroa dig inte om du inte gör det den här gången.
    Jag är avis! Vill också göra VUL! Men jag är bara i 5+2 så det vore helt värdelöst. Måste stå ut 3 veckor till (ska ha ett VUL 8+2) men det ska jag nog för jag ska på semester om 1,5 vecka!
    Heeemma! :D Hinnsäcken hade växt och va nu 15 mm (!!) Den va 3 mm för 6 dgr sen. Yiha! Och så såg vi en gulesäck nu också, så de e ju great! Dock inge embryo eller så än men de e ju liite tidigt för vissa. Nästa fre på mitt VUL lär vi se de också :) Fortfarande inge blod i eller runt livmodern, blodtrycket va dock lååågt, 96/65.. men de e som de e! :) Inge konstigt i urinen heller men ja hade lite svamp (kan man få av proggisarna..) dock inge dom behandlar nu, vi avvaktar för jag har inga besvär.

Åååh, va kul me VUL då! Och va roligt me semester! :D Tiden går såå sakta när man väntar på VUL eller liknande.. men de e ju värt de sen!
  • MCT79
    sofy skrev 2010-08-31 14:26:31 följande:
    Heeemma! :D Hinnsäcken hade växt och va nu 15 mm (!!) Den va 3 mm för 6 dgr sen. Yiha! Och så såg vi en gulesäck nu också, så de e ju great! Dock inge embryo eller så än men de e ju liite tidigt för vissa. Nästa fre på mitt VUL lär vi se de också :) Fortfarande inge blod i eller runt livmodern, blodtrycket va dock lååågt, 96/65.. men de e som de e! :) Inge konstigt i urinen heller men ja hade lite svamp (kan man få av proggisarna..) dock inge dom behandlar nu, vi avvaktar för jag har inga besvär.

Åååh, va kul me VUL då! Och va roligt me semester! :D Tiden går såå sakta när man väntar på VUL eller liknande.. men de e ju värt de sen!
    Jag blir så glad av att läsa det här!! LOVELY!  Massa kramar till dig!!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 14:29:36 följande:
    Jag blir så glad av att läsa det här!! LOVELY!  Massa kramar till dig!!
    TAAACK!! :D Känns bra för en nojfia som mig o se att säcken växt iallafall. Eftersom den va så liten förra veckan så blev ja orolig att de avstannat eller så.. men nerå den e ba lite seg i starten på o växa så nu va den ikapp! :D
  • sugarrush

Underbart! Vad skoj! Grattis till en fin liten gulesäck! Och inga blödningar - ljuvligt!

Ja, det ska bli superhärligt att komma bort en vecka. Jag och en av mina bästa vänner ska till New York och shoppa! Men att köpa kläder till sig själv känns så onödigt, när man kanske inte kunner kunna använda dem på åtminstone 1,5 år....
  • Muffe80

Sugar, du får köpa bebiskläder

Fick du mitt mail? Det såg konstigt ut nrä det skulle skickas iväg.

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-31 12:14:24 följande:
    Längtan: Tusen tack för receptet! *skriver så pennan glöder*

Jag smetar ut allt på en smordlångpanna eller? Tralalalallaalla nu ska det bakas. Gud så gott!

Mabaja: Tack för tipset. Lindex ska jag kolla på. hatar också att vara så där varm och valrossig. hur gick det med vagen föresten? Är du nöjd med köpet? vad var det för märke nu igen? sitter och klurar på vilken vagn som bäst skulle passa våra behov. Har haft en Mistral men man höll ju på att brytahandlederna när man sjulle svänga med den. Funderar på någon med svivel-hjul. Där vi bor finns massor av asfalterde cykel och gångbanor så det borde väl funka med svivelhjul då va? Lutar åt en Mistral-s. Gillar när det finns svängbart handtag.
    en sån rund med avtagbara kanter :D
    min är precis klar.. dreggel
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-31 15:02:08 följande:
    Sugar, du får köpa bebiskläder

Fick du mitt mail? Det såg konstigt ut nrä det skulle skickas iväg.
    Jarå Muffepuffe, jag fick ditt mail, har inte hunnit svara.
  • Längtan efter liten

sa ju det sofy :) tjohooo vilka nyehter det kom in idag...
    vilken vecka är du i nu?
  • Mabaja

Kanske ska göra lite kladdkaka jag med. Problemet är formen.. haha. Vi stoppade ner vår bröllopstårta i vår kakform (avtagbara kanter) så den står i frysen fram till 15 maj 2011. :) Men kladdiskaka låter riktigt mumsigt! :) och receptet som kom upp tidigare idag är nästan identiskt med mitt. :) Fast jag bakar aldrig efter receptet utan kör på "lite här och lite där".

• Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-31 15:08:09 följande:
    Kanske ska göra lite kladdkaka jag med. Problemet är formen.. haha. Vi stoppade ner vår bröllopstårta i vår kakform (avtagbara kanter) så den står i frysen fram till 15 maj 2011. :) Men kladdiskaka låter riktigt mumsigt! :) och receptet som kom upp tidigare idag är nästan identiskt med mitt. :) Fast jag bakar aldrig efter receptet utan kör på "lite här och lite där".
    du behöver ju inte ha en sån form. man kan ju ha i vilken man vill :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma