• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:49:23 följande:
    Nu rörde jag till det... det är förstås Längtan som slarvat i öst... sorry!
    ha ha ha, har jag? vadåra? är du lite virrig också.. det är ett tecken på graviditet :D
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:49:59 följande:
    Då SKA det inte vara något fel. det låter ju som en yyyyyper gravid kvinnas kropp :D
    Jag håller mina tummar stenhårt så de nästan inte får något blod..
    har du något inplanerat vul?
    Måndag om två veckor...  en evighet bort. ;)
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:46:10 följande:
    Det DÄR klamrar jag mig fast vid!!  Å jag vill ju inte sabba den positiva stämningen så det klart jag inte får missfall! =)))
    Nej de e klart du inte får! :D Min mage e lite olika dag till dag, ibland kan ja va hård 2-3 dgr o sen lös nåra dar, för o sen va hård igen.. Haha! Men ja har varit lös i början av varje grav iafl! Tycker också de låter som klockrena gravsymptom! :D
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:59:33 följande:
    ha ha ha, har jag? vadåra? är du lite virrig också.. det är ett tecken på graviditet :D
    hahahha, för att "kotten" såg ut som en "ryssdocka"....

Fy vad jag är långsökt idag.. skyller på migränen!
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:59:49 följande:
    Måndag om två veckor...  en evighet bort. ;)
    ja det förstår jag att det känns tungt... men jag hoppas innerligt på bra besked när jag är tillbaka från resan...
    Längtan efter liten är stor
  • färnik
    sofy skrev 2010-08-31 11:59:56 följande:
    Nej de e klart du inte får! :D Min mage e lite olika dag till dag, ibland kan ja va hård 2-3 dgr o sen lös nåra dar, för o sen va hård igen.. Haha! Men ja har varit lös i början av varje grav iafl! Tycker också de låter som klockrena gravsymptom! :D
    Jag vill också vara lös i magen Skäms Flört Förstoppad as hell är jag istället, plågsamt är det... Inte ens gaserna får jag ut utan att behöva sitta på toa och pressa för kung och fosterland. Skrikandes

Mår lite  illa igen iaf, och är sugen på köttbullar och potatismos, men orkar varken gräva upp potäter ur landet eller mala färs av kött jag ännu inte tinat. Ringde maken för att övertala honom att göra det när han kom hem, men jag hade ju glömt att han skulle plöja idag. *suckar* Jag älskar mitt liv med allt vad det innebär, men vissa dagar, särskilt när jag är sugen på köttbullar och mos Oskyldig, så önskar jag att jag bodde i en lägenhet med kvarterskrogen, eller åtminstone ica, som granne.
  • mamma smurfen
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 11:56:34 följande:
    min alldeles egna kotte just nu :D haha ja visst har man fina smeknamn... Ärta, knodd, alien, kotte,stubbkotte, ryskdocka.. ha ha ha det är helt sjukt vad man kan komma på..
    klart du ska få receptet vännen...
    här kommer det:

Petras alldeles supersmarriga kladdkaka.

2 st ägg
    3 dl socker
    1½ dl vetemjöl
    150 g smält margarin
    2 msk vaniljsocker
    3-4 msk kakao

Blanda allt , ej vispa.
    sätt ugnen på 175 grader
    grädda i ca 20 minuter

jag låter den sedan stå i kylen för att stelna till sig...
    ha den inne lite längre om du inte vill ha den fööör kladdig.. men jag älskar det :D
    *copy  paste....BAKA, BAKA LITEN KAKA...ÅÅÅ HYYYSS IN I UGNEN....DRÄGEL*
    TACK för receptet, låter super gôttTungan ute
  • Happiness
    Längtan: Tusen tack för receptet! *skriver så pennan glöder*

Jag smetar ut allt på en smordlångpanna eller? Tralalalallaalla nu ska det bakas. Gud så gott!

Mabaja: Tack för tipset. Lindex ska jag kolla på. hatar också att vara så där varm och valrossig. hur gick det med vagen föresten? Är du nöjd med köpet? vad var det för märke nu igen? sitter och klurar på vilken vagn som bäst skulle passa våra behov. Har haft en Mistral men man höll ju på att brytahandlederna när man sjulle svänga med den. Funderar på någon med svivel-hjul. Där vi bor finns massor av asfalterde cykel och gångbanor så det borde väl funka med svivelhjul då va? Lutar åt en Mistral-s. Gillar när det finns svängbart handtag.
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-08-31 12:14:24 följande:
    Längtan: Tusen tack för receptet! *skriver så pennan glöder*

Jag smetar ut allt på en smordlångpanna eller? Tralalalallaalla nu ska det bakas. Gud så gott!

Mabaja: Tack för tipset. Lindex ska jag kolla på. hatar också att vara så där varm och valrossig. hur gick det med vagen föresten? Är du nöjd med köpet? vad var det för märke nu igen? sitter och klurar på vilken vagn som bäst skulle passa våra behov. Har haft en Mistral men man höll ju på att brytahandlederna när man sjulle svänga med den. Funderar på någon med svivel-hjul. Där vi bor finns massor av asfalterde cykel och gångbanor så det borde väl funka med svivelhjul då va? Lutar åt en Mistral-s. Gillar när det finns svängbart handtag.
    Vi köpte en Emmaljunga duo edge! Jättenöjda! Hittills. Två av våra katter har fått leka "försökskaniner" och åkt på provturer här hemma. haha. Så nu är det bara en bebis som saknas!

Jag har provat mig fram, bomullstrosor är för varmt så får bli annat material! :) och de jag köpt är som sagt mitt guldkorn!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma