• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-08-31 12:19:21 följande:
    Vi köpte en Emmaljunga duo edge! Jättenöjda! Hittills. Två av våra katter har fått leka "försökskaniner" och åkt på provturer här hemma. haha. Så nu är det bara en bebis som saknas!

Jag har provat mig fram, bomullstrosor är för varmt så får bli annat material! :) och de jag köpt är som sagt mitt guldkorn!
    Ja Emmaljunga är en bra rejäl svensk vagn. Sen brukar dom ha snygga tyger och färger också. En vagn som håller för allt. det som är så bra med den är ju att liggdelen är å stor,rejäl och rymlig. Sen är den ju ganska hög också iförhållande till Teutonias. Bra för lite längre personer. Och att man får enkänsla av att ha barnet nära sig. Tog en stund att vänja mig vid den lite lägre Mistralen, kändes som sonen låg på marken typ.
  • Smålands jänta i storstaden

Jisses va ni skriver! Ligger i sängen och försöker läsa ikapp med det är ju omöjligt! Grattis till alla fina vul! Och välkommen nysa, klart ni ska stanna kvar i denna tråden! Jag får se till att titta in lite oftare, har ju tid, sängläge i tre veckor efter blödningen i fredags. Hade semester inplanerad nästa vecka,new york och domenikanska men det verkar som om vi får ställa in det. Surt när vi inte får pengarna tillbaka heller då vi betalde med mastercard trodde vi att det ingick avbeställningsskydd men tydligen täcker den INTE om det är graviditeten som orsakat att resan måste ställas in! Grrrr (ursäkta om inlägget blir helt ihoptryckt men jag skriver via mobilen och den gör som den vill ibland)

• sugarrush
    sofy skrev 2010-08-31 11:57:08 följande:
    Iiiiih! Jag ska på VUL om 1,5 timme. Mest för att stilla min egna oro, vill se om hinnsäcken växt ngt. Jag räknar inte me hjärtaktivitet men man kan ju iafl se om de gått framåt, 5+6 idag. Hoppas den är större än 4mm nu, säcken alltså.

Fick en återbudstid, skulle egentligen varit där på fre annars. Men dom ringde nyss.
    Sofy, vad roligt, det kommer gå superbra! Men jag tror faktiskt inte man kan se hjärtat så tidigt, så oroa dig inte om du inte gör det den här gången.
    Jag är avis! Vill också göra VUL! Men jag är bara i 5+2 så det vore helt värdelöst. Måste stå ut 3 veckor till (ska ha ett VUL 8+2) men det ska jag nog för jag ska på semester om 1,5 vecka!
  • sugarrush
    färnik skrev 2010-08-31 12:08:42 följande:
    Jag vill också vara lös i magen Skäms Flört Förstoppad as hell är jag istället, plågsamt är det... Inte ens gaserna får jag ut utan att behöva sitta på toa och pressa för kung och fosterland.
    Samma här! Förra graviditeten var jag så fruktansvärt förstoppad, jag gick på toa typ var femte dag och då gjorde det så ont att jag nästan dog. 
    Nu när jag blev gravid på nytt så tänkte jag att jag ville undvika att bli förstoppad igen, så jag tog och blandade ihop en egen musli med linfrön och bovete och nötter och solrosfrön och havregryn och allt möjligt grejs. Sedan så rostade den i ugnen med lite ringlad honung ochlite olja ovanpå.
    Nu äter jag 3 msk av denna smaskiga musli på filen varje morgon, och magen håller sig faktiskt i schack!
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-31 12:00:57 följande:
    hahahha, för att "kotten" såg ut som en "ryssdocka"....

Fy vad jag är långsökt idag.. skyller på migränen!
    ha ha nä det var ju happis bebis som var en liten ryssdocka... ha ha virrpanna..
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 13:24:35 följande:
    ha ha nä det var ju happis bebis som var en liten ryssdocka... ha ha virrpanna..
    Men då vaar det ju rätt från början ju!  åååååhhh!!  Se! Jag är inte så virrig! ;P
  • Muffe80

Ska alla här inne göra VUL?

Ska ni göra KUB?

vi kan inte bestämma oss för ngt....

• Muffe80

Får jag ställa en asdum fråga?

Jag sitter mycket på kontor under dagarna, är i v 6 nu. Om jag sitter framåtlutad mot datorn eller skrivbordet känns det som ngt tar emot, kanske livmodern som växer...

Min fråga är, är det farligt för fostret om jag sitter i vissa ställningar som klämmer åt?
    Ska man försöka sitta och ligga rakt?

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-08-31 14:17:11 följande:
    Får jag ställa en asdum fråga?

Jag sitter mycket på kontor under dagarna, är i v 6 nu. Om jag sitter framåtlutad mot datorn eller skrivbordet känns det som ngt tar emot, kanske livmodern som växer...

Min fråga är, är det farligt för fostret om jag sitter i vissa ställningar som klämmer åt?
    Ska man försöka sitta och ligga rakt?
    Livmodern är ju fortfarande nere i bäckenet eftersom det är mindre än ett gåsägg fortfarande så det är inget som kan klämma åt! :)
  • färnik

Jag har också börjat vela nu ang KUB:en. Ska ju eg ta blodprovet i morgon, men börjar känna mig osäker. Det som gör att jag velar, är att om risken anses hög, och fvp eller mkp blir aktuell, så är ju det en missfallsrisk i sig... Och missfallsrisken är ju i många fall större än risken för ett barn med kromosomavvikelse. Jag kanske blir av med mitt friska barn, bara för att jag så envist vill veta saker som jag knappt har rätt att veta liksom... 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma