• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LisaVäntar

Ja!! De ska döden dö!!! Järntabletter tillsammans med smärtstillande är INGEN bra kombination.. Får ägna var tredje dag åt att försöka sköta magen mha laxdroppar, laktulos funkar inte fast jag tar maxdos varje dag!
    Tips tas emot tacksamt!

• 3 barns mamma84
    LisaVäntar skrev 2012-07-31 22:43:37 följande:
    Ja!! De ska döden dö!!! Järntabletter tillsammans med smärtstillande är INGEN bra kombination.. Får ägna var tredje dag åt att försöka sköta magen mha laxdroppar, laktulos funkar inte fast jag tar maxdos varje dag!
    Tips tas emot tacksamt!
    Ta jerntabetterna varanan dag då
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-31 15:34:54 följande:
    Jo för vissa fester den redan 4 dagar efter äl men om man kollar på alla gravid sidor så säger alla olika på när ägget fester sig och jag hade äl mellan 26-27 och kände av och 30 ja igår inga flytningar men det hade jag 25 till 28
    jaja... jag tänker inte debattera med dig.

Cat79, dåligt järnvärde ska inte påverka liten... den tar vad den behöver.. det är ditt eget blodvärde som inte kan återhämta sig om du har lågt järn..med trötthet som följd.
    Jag hade också väldigt lågt järnvärde och fick asjobbiga pirrningar i armar och ben som följd, försvann helt när jag ätit järntabletterna några veckor..
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • LisaVäntar

Vad jag har läst så räcker inte blutsaft..? Får se vad jätnvärdet är nästa gång och hoppas att jag kan dra ner på det iaf! Promenera kan jag inte, och jag försöker dricka tillräckligt med vatten.. Nåja, vem har sagt att det ska vara bekvämt att vara gravid? :)
    Vecka 24 nu!!!!

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2012-07-31 22:43:37 följande:
    Tips tas emot tacksamt!
    filmjölk med linfrö funkade lite för mig... katrinplommondryck... sen blir jag dålig i magen av päron så det hjälpte lite.
    Ibland fungerar en annan sorts järntabletter bättre. Jag blir totalförstoppad av duroferon medan niferex gick lite bättre.
  • LisaVäntar

Linfrön och katrinplommon ska jag testa! Duroferon har jag testat tidigare som blodgivare och det var lika kass... Niferexen funkade hyfsat till jag var tvungen att börja med citodon också.. Tyvärr tål jag päron :-/

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2012-08-01 09:07:31 följande:
    Linfrön och katrinplommon ska jag testa! Duroferon har jag testat tidigare som blodgivare och det var lika kass... Niferexen funkade hyfsat till jag var tvungen att börja med citodon också.. Tyvärr tål jag päron :-/
    Aprikoser och kiwi ska också vara "lösande"...å som du redan gör...drick mycket!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma