• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Tack MCT för ditt kloka inlägg och tack för alla tips. Hoppas magen fixar det ok. Hur är det m dig och dina små? Kram

• pixerpie

Åh, låter tufft Lisa! Själv mår jag bra, lite tröttare och tjockare bara... Och mer lättirriterad! Att vara gravid löser min kropp, det är värre att få in och ut ungarna... Eller ut vet jag ju inte denna gång... Men det hinner ju bli nästan 5 år sedan sist, men förstföderska blir jag ju aldrig igen..,
    Kram!!

• telgebo

Björnis: är du här? Undrar hur det går för dig?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2012-08-01 08:37:19 följande:
    jaja... jag tänker inte debattera med dig.

Cat79, dåligt järnvärde ska inte påverka liten... den tar vad den behöver.. det är ditt eget blodvärde som inte kan återhämta sig om du har lågt järn..med trötthet som följd.
    Jag hade också väldigt lågt järnvärde och fick asjobbiga pirrningar i armar och ben som följd, försvann helt när jag ätit järntabletterna några veckor..

va ??
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    Cat79 skrev 2012-08-01 14:47:59 följande:
    Tack MCT för ditt kloka inlägg och tack för alla tips. Hoppas magen fixar det ok. Hur är det m dig och dina små? Kram
    Vi mår bara bra! De växer så det knakar... 6 månader nästa vecka.... SEX MÅNADER...ett halvår.....?! När hände det liksom!

Jobbigt när magarna krånglar... jag drack katrinplommondryck ett tag... men det är ju fasen inte gott... hjälpte lite så jag tvingade ner det.. det står en flaska i skafferiet än och jag får fortfarande rysningar när jag ser den..*uäck*

Jag mådde väldigt illa av Niferexen.. då hjälpte det att ta den när jag gick och la mig istället för på morgonen...tips..
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • KMW

Ska absolut ta min Niferex innan jag går och lägger mig ikväll. Vill INTE må som jag gjorde härom dagen. Urk!

• Cat79

Jag har mått skit idag, vet ej om det var thai maten igår el graviditet ihop m järntabletterna. Har varit illamående, hungrig konstant, spytt lite... Suck. KMW: jag tar 2 innan jag lägger mig. Hur mår du av dem? MCT: 6 mån redan :) tiden går för fort. Tack för tips om drycken. Kram på er

• KMW

Cat; förra graviditeten gick det hur bra som helst att ta Niferex.
    Tog första nu härom dagen och blev SÅ dålig i magen. Sedan mådde jag illa resten av kvällen.
    Ska ju bara ta varannan dag, men från och med nu tänker jag ta dom precis innan jag lägger mig så får vi se om det gör någon skillnad.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma