• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Och jag som brukar vara förkyld rätt länge i normala fall! Jag anar bara vart det här ska sluta Glad

• Happiness

Har fått eksem på kroppen. Kliar som 17. Gravideksem typ...så jag tog eloconsalva. läste sen att det inte var bra att ta när man är gravid. Stön! Nu oroar jag mig för det. Försöker få tag på någon BM men det är stört omöjligt. Ingen som vet något om detta? har bara smörjat en gång.

Tänker på MUffe och undrar hur det går....

• Happiness

Det slog mig...jag är nickelallergier. Köpte ny BH med bygel häromdagen. Undra om det är den som fått det hela att blossa upp. För det sitter under brösten precis där bygeln är...men det har också spridit dig. insida lår, insida armar och lite på sidan av magen. Skit skumt! Bara på några dagar....

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 13:11:27 följande:
    Och jag som brukar vara förkyld rätt länge i normala fall! Jag anar bara vart det här ska sluta Glad
    Jag tog lite barn-nezeril igår kväll för att ens kunna somna. Nästäppan har inte gett med sig ännu, två veckor efter jag blev frisk! Bara man inte tar det mer än 10 dagar i sträck så ska det vara ok.

Känner mig inte gravid ett dugg. Har inte känt av något alls på flera dagar, förutom en aning ömma bröst. Någon mer som hade/har det så i slutet av vecka 6?
  • MCT79

Hej brudar.. tänkte bara uppdatera er kort om mig.. fått mina provsvar nu... i tisdags var serum HCG 6.. lååååågt... i morse var det 2. Han sa att i teorin är jag fortfarande gravid efter som alla värden UNDER två är icke gravid. Men när han hörde att jg fortfarande blöder och har gjort så ordentligt så sa han att de lär vara under två i morgon. Så vi tar inga mer prover nu.
    Han var supertrevlig och eftersom jag är mindre ledsen nu så skojjade vi lite... han sa att jag var den "minst gravida gravida" han pratat med någonsin...hahahahah!

På det igen. jag kommer tillbaka till er snart. Riktigt gravid med ett fett starkt gravtest. Sådeså.

• sugarrush

Härligt att höra MCT, att du är så positiv! Du kommer vara tillbaks här supersnabbt, det kan jag lova! Skaffa lite ÄL-stickor och sätt igång fabriken!

• Dag och natt

MCT: Haha ja jag säger detsamma som sugarrush, vad skönt att höra att du är så positiv!! Och det är självklart att du är här snart igen! Jag passar på att blåsa lite graviditetshormoner på dig för just nu verkar jag ha massor av dem.. har sååå svårt att äta men är hungrig....!
    KRAM Solig 

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-09-03 13:17:45 följande:
    Jag tog lite barn-nezeril igår kväll för att ens kunna somna. Nästäppan har inte gett med sig ännu, två veckor efter jag blev frisk! Bara man inte tar det mer än 10 dagar i sträck så ska det vara ok.

Känner mig inte gravid ett dugg. Har inte känt av något alls på flera dagar, förutom en aning ömma bröst. Någon mer som hade/har det så i slutet av vecka 6?
    Barn-nezeril kanske man kan ta då? Jag har iofs inte haft problem att sova så jag kanske ska försöka undvika mediciner om jag klarar mig någorlunda. Men det vore sååå skönt att få andas normalt för en stund....

Det verkar vara vanligt att symtomen kommer och går hela tiden även fast jag denna grav. inte har haft en dag utan symtom vad jag minns. Hur ofta går du på toa tex? Och är du inte lite tröttare än vanligt? Gasig? Lite trög mage? 
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-09-03 13:31:43 följande:
    Härligt att höra MCT, att du är så positiv! Du kommer vara tillbaks här supersnabbt, det kan jag lova! Skaffa lite ÄL-stickor och sätt igång fabriken!
    Ohh yes, det finns tio stickor kvar här hemma, sambon är laddad och blir sugen bara genom att se mig fixa frukostmackan och snart snart är det slut på blödningarna! Cool
  • MCT79
    Happiness skrev 2010-09-03 13:15:19 följande:
    Det slog mig...jag är nickelallergier. Köpte ny BH med bygel häromdagen. Undra om det är den som fått det hela att blossa upp. För det sitter under brösten precis där bygeln är...men det har också spridit dig. insida lår, insida armar och lite på sidan av magen. Skit skumt! Bara på några dagar....
    Det låter som det kan vara en förklaring. Nickelallergi kan få hela kroppen att reagera, man kan få utslag även på platser där man inte har varit i kontakt med metallen.  Brukar du dessutom ha exem låter det ju rätt troligt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma