• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Om det håller uppe i helgen kommer jag ringa och boka in VUL nästa vecka.
    När bör man kunna se ett hjärta slå?

Jag orkar inte med ovissheten, men hoppas inte att 1 VUL och 2 UL skulle kunna skada barnet??

• sugarrush

Jag hoppas också att du har fel Muffe! Att blödningen avtar kan ju betyda att det bara var en ofarlig blödning, och att nu är det gammalt blod som kommer ut. Jag hoppas så innerligt att allt är bra med dig!
    Kram! 

• Muffe80

Sugar, jag hoppas det också... det skulle kännas hemskt att lämna dig och alla andra
    Varje gång jag torkar mig kommer det brunt, men brunt är ju inte farligt säger dom ju... men däremot kan det ju komma mer blod så jag är beredd på det värsta!

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-09-03 08:44:32 följande:
    Sugar, jag hoppas det också... det skulle kännas hemskt att lämna dig och alla andra
    Varje gång jag torkar mig kommer det brunt, men brunt är ju inte farligt säger dom ju... men däremot kan det ju komma mer blod så jag är beredd på det värsta!
    Jag vaknar i natt och tänkte på dig Muffe, vad skönt att läsa att det lugnat ner sig! Jag håller alla mina tummar och tår på att det var en ofarlig blödning som kommer sluta!!
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 08:44:32 följande:
    brunt ska du inte behöva oroa dig för,. det är gammalt blod vilket i sig måste komma ut från den blödningen du hade tidigare. Och att du har lkite ont i magen kan ju bara vara växtvärk. när det växer fort kan det göra ont + komma blod.. så allt kan verkligen vara helt normalt..
    du fråga om hjärtat. i regel säger dom att det börjar slå i vecka 7.
    men jag själv startade en tråd om just det, du kan gå in där för att se lite olika resultat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m53798856.html
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe80
    Ringde sjukvårdsrådvigningen nu eftersom det kom blod nu och mer flytningr samt ont...
    De hänvsiade till ett nummer som itne gick att komma fram på, ringde igen, fick då komma till akuten i staden 5 mil bort som säger att detiderna är fulla idag och att jag får åka in akut och vänta om jag vill..

de flesta tyckte nog jag skulle åka in för att veta, samt utesluta utomkveds. men troligen är det missfall sa alla jag pratade med..

är så skakig och rädd och ledsen framför allt.

vet inte hru jag ska göra. om jag ska säga att jag har ont i magen på jobbet eller vad???
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 11:17:30 följande:
    Ringde sjukvårdsrådvigningen nu eftersom det kom blod nu och mer flytningr samt ont...
    De hänvsiade till ett nummer som itne gick att komma fram på, ringde igen, fick då komma till akuten i staden 5 mil bort som säger att detiderna är fulla idag och att jag får åka in akut och vänta om jag vill..

de flesta tyckte nog jag skulle åka in för att veta, samt utesluta utomkveds. men troligen är det missfall sa alla jag pratade med..

är så skakig och rädd och ledsen framför allt.

vet inte hru jag ska göra. om jag ska säga att jag har ont i magen på jobbet eller vad???
    du säger att du har ont i magne och att du tänke råka till akuten.. punkt slut. åk in... man ska aldrig ringa akuten för de säger oftast att man ska vänt.. åk in och sitt där iaf... de tar väl hand om dig där...
    Även om det är enn mf så VET du det efter det mötet, och då kanske du får tabletter för att fortskrida det... du förlorar INGET att på att åka, snarare på att stanna hemma... det mår du bara sämre av..
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

NejNejNej Muffe! Fan vad ledsen jag blir! Helvete!

Jag tycker du ska åka omedelbart till akuten. För tänk om det är utomkveds! Det kan skada din fertilitet i framtiden och det är ett allvarligt tillstånd. När jag ringde demm av samma orsak för två månader sedan trodde sjukvårdsupplysningen att jag hade fått utomkveds, och de tänkte ringa AMBULANS åt mig, eftersom det är så farligt!

Tänker på dig hela tiden gumman!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma