• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Jag önskar också jag kunde få riktiga kramar av er, det hade känts bra!

Sambon tar det nog inte lika hårt som jag känns det som, eller så tar han det inte hårt förrän jag blödit ut klumpen. Jag tar ut allt i förskott typ:

• sugarrush

Men du, det är inte helt säkert att det är ett MF. Jag håller fortfarande tummarna för att det ordnar sig, att det slutar blöda och känns bättre.
    Om jag hade varit du hade jag åkt in imorgon oavsett vad som händer nu inatt, både ifall du blöder mer eller om det avstannar. För själv tycker jag det är skönt att få veta hur de ligger till.
    Tänker på dig, hela tiden!

• kajsalisa

Håller nog med Sugarrush, Muffe. Åk in imorgon, bara för att få ett svar om inte annat. Ovissheten är nästan lika jobbig som ett tråkigt besked tycker jag... Stor kram!!

• Dag och natt

Suck... jag har rätt ont i magen emellanåt och även i svanken... Hur ska man veta att det bara är växtvärk när man inte vet hur det ska kännas egentligen? Det känns som det kramar åt. Får väl se vad man vaknar upp till imorgon...

• sugarrush

Hur går det Muffe?

Och havsklippan, jag har ont i svanken ibland. Molvärk liksom. Tror inte det är ngt farligt. Har hört att det kan vara början på foglossning när man har ont där, men det är inte så vanligt att känna det såhär tidigt.

• Dag och natt

Godmorgon tjejer. 
    Hur är det med Muffe idag? Hänt något mer?
    Här har det inte hänt nåt mer, inga flytningar längre, inte så ont heller. Är jätteförkyld och hemma fortfarande så det blir ännu en slapp dag i soffan.

Är det nån som har nåt tips på nässpray som man får ta som gravid? Läste på apotekets hemsida att Renässans etc kunde man ta som gravid, jag har aldrig använt det så jag vet inte om det är bra.

• Muffe80

Godmorgon

Nu sitter jag på jobbet. Pallrade mig hit ändå.
    Jag har "mensvärk" just nu. inget inatt, men nu när jag vaknar till och rör mig känns det mer.
    Inget mer blod, men när jag torkar mig kommer det lite brunt på pappret. Är livrädd varje gång jag känner att det "rinner" och springer på toa hela tiden. Lovar att uppdatera er direkt när ngt händer.

Mitt MA började ju så här, så jag anar det värsta, faktiskt...

• kajsalisa

Inget mer än så länge. Det är ju goda nyheter Muffe!!

• Dag och natt

Men det låter ju ändå bättre än igår Muffe, jag håller verkligen alla tummar för att det ska gå bra för dig! {#emotions_dlg.flower}

• Muffe80

Jag håller också tummarna men denna värk kan inte vara normal, det känns som mensvärk som strålar ner i benen....
    Känns som att jag var på väg till himlen på en stege och just nu hänger jag och dinglar och är på väg ner till tråkiga jorden igen (=mens och ägglossning igen...)

Jag tycker inte det bådar gott,  känns som att jag känner min kropp.. men jag hoppas jag har fel!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma