• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Åhhh Muffe vill inte förlora dig i tråden också! Denna bebisen måste stanna kvar! Håller tummar och tår för att allt ska vara normalt.

• sugarrush

Muffe, tänker på dig. Det får bara inte vara MF! Största kramen!

• Cat79

Muffe: Det får inte vara missfall på gång igen..... jag håller tummar och tår att det är falskt alarm. Styrkekramar i massor.

• Muffe80

Nej det får inte vara sant. Nu ligger vi i soffan och kollar på tv och jag tänker och tänker...
    Det gör ont, som mild mensvärk hela tiden. Det som kom förut var rött  blod när jag torkade mig på toa och efter det bruna flytningar... men jag gissar att floden kommer inatt eller imorgon så jag förbreder mig på att stanna hemma från jobbet. Eftersom det gör ont tror jag inte det står rätt till.

är så ledsen :(

• Happiness

Muffe80: Jag hoppas verkligen inte det är MF på gång. Nåstan samtliga har i tråden har blött/brun flytning under eller i början ab graviditeten. Hoppas på falskt alarm och att det snart slutar. KRAM

• sugarrush

Muffe, du har väl haft en del molvärk nu när du varit gravid? Känns den här smärtan annorlunda på något sätt, eller är det liknanade, men bara starkare?
    Tänker på dig och hoppas VERKLIGEN att det inte är någon fara! Det kan ju mycket väl ha varit en ofarlig blödning. Tänker du åka in och kolla upp det imorgon?
    *KRAM*

• Muffe80

Åh vad skönt det är att man har ngn att skriva till, det värmer, tack för att ni finns.

Nu känns det mer, det gör ont neråt benen ibland, på sidorna ibland och ibland molar det bara lite.. alltså mer än alla andra dagar... är så rädd att stå och gå för då kommer det brunt, så jag ligger mest i soffan och tar det lugnt... är så himla rädd! Fy fan!

Får se hur det utvecklar sig inatt, om jag är hemma från jobb eller inte. Vi ska iväg på jobbgrej imorgon också och äta middag och åka gokart... jippie...
    Får ljuga ihop ngt om magsjuka om jag inte orkar jobba... Vet inte om jag kommer kolla imorgon, kanske avvakar till nästa vecka när man kan se ngt mer.
    OM ja nu inte störtblöder snart vill säga, då är det väl ingen ide att rusa in till akuten?

• Muffe80

Det hemska är att jag inte känner mig gravid. Mår inte illa som jag brukar på kvällen och stenen i magen är borta känns det som, hoppas såklart och BER att det är inbillning!!!

• Smålands jänta i storstaden

Muffe: åhhh vad jag hoppas att det bara är falskt alarm för dig!! Ligg och vila, det är allt du kan göra och det brukar alltid kännas bättre att bara vila! Jag hoppas så att det går bra för dig! KRAM

• sugarrush

Muffe, fy fasen vad trist! Men innan något är bekräftat så betraktar jag dig som gravid! Sådeså!
    Det där med försvunna symptom tror jag inte riktigt man kan lita på. Exempelvis har jag inte känt mig gravid alls idag!
    Ligg och vila, och ta det lugnt. Låt sambon ta hand om dig. Önskar man hade kunnat ge dig en stor kram nu, men du får nöja dig med en virtuell sådan: KRAM!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma