• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 11:17:30 följande:
    Ringde sjukvårdsrådvigningen nu eftersom det kom blod nu och mer flytningr samt ont...
    De hänvsiade till ett nummer som itne gick att komma fram på, ringde igen, fick då komma till akuten i staden 5 mil bort som säger att detiderna är fulla idag och att jag får åka in akut och vänta om jag vill..

de flesta tyckte nog jag skulle åka in för att veta, samt utesluta utomkveds. men troligen är det missfall sa alla jag pratade med..

är så skakig och rädd och ledsen framför allt.

vet inte hru jag ska göra. om jag ska säga att jag har ont i magen på jobbet eller vad???
    Tänker på dig! Hoppas de inte är ngn fara!

Kramar!
  • Dag och natt

Sofy: Hur går det med ditt illamående nu? Jag ligger här på soffan och känner mig rätt yrslig men det går aldrig så långt att jag spyr, vilket i sig skulle kännas lite befriande... 

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-03 12:28:58 följande:
    Sofy: Hur går det med ditt illamående nu? Jag ligger här på soffan och känner mig rätt yrslig men det går aldrig så långt att jag spyr, vilket i sig skulle kännas lite befriande... 
    De går upp o ner.. Idag e de ganska ok, sålänge jag äter haha ;) Annars hänger ja över toan.. Igår va de inga problem alls.. Så de varierar från dag till dag.. Som allt annat också, gah!

Brösten ömmar hela tiden, växtvärken kommer o går, illamående vissa dagar, andra inte.. Finnar har ja börjat få, GRR! Men ibland känner jag mig jätte ogravid.

Hur mår du annars, förutom yrseln.. ?
  • sofy

Är de förresten ngn av er som skriver blogg? Utanför FL? :) Vore kul o läsa isåfall!

Jag har en blogg ja skriver i, inläggen om tidigare MF, läkarbesök och nu väntan på denna bebis är lösenordsskyddade, men inboxa mig om ni vill ha adress och lösen så fixar jag de :)

De är mest för min egen skull jag skriver, kul att ha senare för att läsa om när och vad som har hänt, men även för folk i min närhet som är intresserade :)

• Dag och natt

Ja jag försöker äta lite smått jag med så det ska gå över... Känns som det tar längre och längre tid innan jag blir ok igen. Är jätteförkyld så det tar all energi, vore skönt om det kunde gå över nu. Glad Symtomen kommer och går, jag känner inget i magen eller svanken nu men är lite öm om brösten! 

Och nu är det ju strax helg, hade ju varit skönt att vara frisk då men jag tror inte jag orkar göra så mycket nu. 
    Läste på din sida att du vill bli ambulanssyrra, hur långt har du kvar?  

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-03 12:42:03 följande:
    Ja jag försöker äta lite smått jag med så det ska gå över... Känns som det tar längre och längre tid innan jag blir ok igen. Är jätteförkyld så det tar all energi, vore skönt om det kunde gå över nu. Glad Symtomen kommer och går, jag känner inget i magen eller .. svanken nu men är lite öm om brösten! 

Och nu är det ju strax helg, hade ju varit skönt att vara frisk då men jag tror inte jag orkar göra så mycket nu. 
    Läste på din sida att du vill bli ambulanssyrra, hur långt har du kvar?  
    Haha förstår dig.. jag e fortfarade förkyld, snart 2 v nu.. men kroppen har ju liiite annat o sköta om också så de e väl inte konstigt att de blir mer långdraget ;)

Jag har måånga år kvar, när ja e klar på syrrautbildningen så ska man jobba 1 eller 2 år på akutmottagning o sen läsa 60 p prehosp, så de e väl iallafall.. hm.. 4-5 år kvar.. Men de göör inge! Jag har ingen brådska..
  • Dag och natt

Sofy: Usch vad drygt att vara förkyld så länge! Men vad roligt med utbildningen, du har verkligen mycket roligt och spännande att se fram emot. Glad Minns att min mor har berättat att när jag var på väg att födas så var det första gången som ambulanspersonalen var med om nån som skulle födas så de tyckte det var jättespännande. Jag ploppade väl ut typ en kvart efter de kom fram till sjukhuset, tog ju förmodligen ca en timme hemifrån-sjukhuset. De hade kommit in sen och tittat vad de blev för nåt! Så gulligt. Glad

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-03 12:52:20 följande:
    Sofy: Usch vad drygt att vara förkyld så länge! Men vad roligt med utbildningen, du har verkligen mycket roligt och spännande att se fram emot. Glad Minns att min mor har berättat att när jag var på väg att födas så var det första gången som ambulanspersonalen var med om nån som skulle födas så de tyckte det var jättespännande. Jag ploppade väl ut typ en kvart efter de kom fram till sjukhuset, tog ju förmodligen ca en timme hemifrån-sjukhuset. De hade kommit in sen och tittat vad de blev för nåt! Så gulligt. Glad
    Haha jaa, men de e ok.. kroppen har fullt upp ;) Jaaa de har ja verkligen! Ja har ju turen att få ha mina praktikperioder på ambulansen i solna så de e heeelt underbart! Snart dags igen för 2 mån.. yiha!

Ååååh! Jag hade också ambulansmän me när ja föddes :D Fast dom va me på hela förlossningen.. Kanske därför ja vill bli de haha ;) Första ja såg när ja kom ut ju! :D
  • Dag och natt

Haha ja såååå måste det ju vara så klart! Glad

Du får ju se massor om du gör praktik på ambulansen, vad häftigt! Men du tycker inte att det är otäckt med allt som det kan innebära att man får se? Jag tycker det är så strongt att man klarar av att hantera sånt där när det är olyckor och sånt... 

• sugarrush

sofy och Havsklippan: jag var också förkyld den veckan då jag plussade! Jag är övertygad om att det var därför den var så extra segdragen, för att det visade sig att jag var gravid samtidigt.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma