• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Jag har ca 5 mil till närmsta sjukshus som gör VUL, så jag stannar hemma

• Dag och natt

Jag hade lite stickningar och lite värk i magen och så tyckte jag att jag kände mycket mer i svanken än vad jag gjort hittills. Det kan ju vara så att du tycker dig känna saker nu för att du såg det bruna, för jag kände mina symtom när jag hade sett det bruna, och sen jag tog vulet har jag inte känt något konstigt... Så det kan ju sitta i psyket också och man tycker sig känna saker som man inte känt innan? 

• Muffe80

Ja det kan ju vara så, hoppas på det. Det liksom trycker ner mot underlivet ungefär.
    Jag ska försöka åka hem från jobbet och vila lite nu, återkommer med rapport snart om hur det utvecklar sig. Man hinner verkligen ställa in sig på det värsta och om jag får missfall vet jag allvarligt talat inte hur jag ska orka med det!

• Dag och natt

Ja 5 mil är ju lite för långt att åka. Åh jag vet att du är orolig och det finns inte mycket jag kan säga som gör att du kommer att sluta tänka negativt på vad det kan innebära, men min läkare sa idag när jag frågade honom om bruna flytningar att bruna flytningar är vanligt och många får det under graviditeten. Försök tänka att det förmodligen är nåt blodkärl som brustit så kanske det känns lättare? Tills motsatsen är bevisad ska vi bara må bra du och jag. Tumme på det?

• Dag och natt

Jag tyckte jag kände en del konstigt i magen när vi satt och väntade på läkaren så jag sa flera gånger till min sambo att tyvärr är det kört.. jag känner det i magen och svanken att nu är det på väg ut... Men allt såg ju bra ut! *kram* 

• kajsalisa

Hang in there Muffe!! Du är gravid och ska så förbli. Därmed basta!!! ;) Kramperna du känner kan mycket väl vara växtvärk. Tidigt i graviditeten tyckte jag att det kändes som mensvärk mest hela tiden. Blod behöver inte heller betyda mf, det finns många här i tråden som kan intyga det. Se på Mabaja tex. Där är det snart bebisdags, trots blödningar under graviditetens gång. Jag förstår att din oro är fruktansvärd, men jag har bestämt att det inte blir några fler mf iden här tråden. Stor kram till dig!!

• kajsalisa

Havsklippan; Foster växer så olika fort, och givetvis blir man orolig. Jag tror att det är en alldeles strålande fin bebis du har på gång därinne. Oroa dig inte. :)

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-02 16:33:18 följande:
    Ja det kan ju vara så, hoppas på det. Det liksom trycker ner mot underlivet ungefär.
    Jag ska försöka åka hem från jobbet och vila lite nu, återkommer med rapport snart om hur det utvecklar sig. Man hinner verkligen ställa in sig på det värsta och om jag får missfall vet jag allvarligt talat inte hur jag ska orka med det!
    jag har 4 mil till akuten och det är INTE för långt när det handlar om oro Muffe!
    Jag tycker du ska åka in... hur som helst får du ju svaret svart på vitt då..

detta SKA gå bra!
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Muffe, oj, det där låter jobbigt, jag förstår att du är orolig, det skulle jag också ha varit!
    Men förmoligen är det ingen fara, blödningar är ju vanligt och molvärk tror jag inte du ska dra någon slutsats av, det har ju de allra flesta gravida.

Jag tycker dock precis som Längtan, att 5 mil absolut är värt att åka om du är jätte-orolig!
    Tänker på dig, kram! 

• Muffe80

Livet är så jävla orättvist, kan inte sluta gråta....

Jag blöder

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma