• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Odetta skrev 2010-09-07 16:30:35 följande:
    Åh vad bra att det gick så bra på banken! Och visst är postafen "the shit"

*kramkram*
    Haha jaa jag ville inte spy på bankmannen så ja va tvungen o ta de ;) Men fattar inte varför ja va SÅÅ illamående o bara spydde rakt ut, hade ju druckit en chailatte på morronen o sen låg ja bara i sängen.. :( Buu!

Ja alltså, ja ville lösa två småkrediter som bara ligger o kostar ränta, eller ja småkrediter.. men på 23 000.. Bla 12 000 kr på Ikea, och de är skönt att få bort dom, sen startade ja fondsparande så vi har en liten buffert till bebis också :) Perfekt! Sänkte räntan till 4% från 16% (!!!) så de blev 1000 kr mindre i månaden!
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-09-07 16:30:20 följande:
    Min man är från Australien, så vi har samma dilemma. Tjejnamn har vi ganska gott om. I topp på listan tror jag vi har Abby, Sienna, Alyssa, Ella och Mia tror jag. Det är namn som vi båda gillar. Killnamn däremot... Edvin funkar dåligt med vårt efternamn och Alvin heter syrrans son som föddes för två månader sen. Oscar skulle jag iofs kunna tänka mig. Har jag inte tänkt på.
    Annars är ju som sagt Hugo storfavorit hos mig, och skulle även kunna tänka mig Adam, Aiden eller Liam. Aiden är det väl enda av dessa som fastnat någorlunda hos mannen. Kanske ska lägga fram Oscar som förslag... Tack! :
    Många fina namn!
    Hugo gillar jag också, men min kille säger att de skulle uttala det "you-go" i England, och det låter sådär i  mina öron. Kanske uttalar de det bättre i Australien?
    Vår storfavorit är Harry. Hade aldrig tänkt på namnet innan jag träffade sambons morfar som heter det, men nu tycker jag det är coolt. Av någon anledning tror jag det är en kille i magen... 
    Vad tror du att ni kommer att få? Kille eller tjej?
  • Odetta
    Odetta skrev 2010-09-07 16:29:20 följande:
    Skönt! Här har dem egenligen också så att man först får komma i v14 igen, men vi ska få komma i v20 redan och kolla mitt hb och lyssna lite. Ska ringa i morgon och boka en tid

*kram*
    menade v24 ju
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-07 16:34:22 följande:
    Ja alltså, ja ville lösa två småkrediter som bara ligger o kostar ränta, eller ja småkrediter.. men på 23 000.. Bla 12 000 kr på Ikea, och de är skönt att få bort dom, sen startade ja fondsparande så vi har en liten buffert till bebis också :) Perfekt! Sänkte räntan till 4% från 16% (!!!) så de blev 1000 kr mindre i månaden!
    Oj, ja det var stor skillnad! Tusen kronor extra i månaden kan man ju göra mycket för! 12000 om året, det kan bli en liten trevlig semester det kanske?
  • kajsalisa

Underbara nyheter Odd. Många grattiskramar!!!

• Muffe80

Jag skulle helst vilja ha en tjej, får man säga så? Kanske är för jag älskar allt med rosa hihi.
    Trodde att förra grav. var en kille, så detta kanske är en tjej då?

Tycker ni Elliott (Eliot) är fint? Jag tycker annars Oscar, Evelina, Elvira, Lina är fina namn...

• Odetta
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:34:44 följande:
    Många fina namn!
    Hugo gillar jag också, men min kille säger att de skulle uttala det "you-go" i England, och det låter sådär i  mina öron. Kanske uttalar de det bättre i Australien?
    Vår storfavorit är Harry. Hade aldrig tänkt på namnet innan jag träffade sambons morfar som heter det, men nu tycker jag det är coolt. Av någon anledning tror jag det är en kille i magen... 
    Harry är fiiiiiint!!!!
    kajsalisa skrev 2010-09-07 16:30:20 följande:
    Min man är från Australien, så vi har samma dilemma. Tjejnamn har vi ganska gott om. I topp på listan tror jag vi har Abby, Sienna, Alyssa, Ella och Mia tror jag. Det är namn som vi båda gillar. Killnamn däremot... Edvin funkar dåligt med vårt efternamn och Alvin heter syrrans son som föddes för två månader sen. Oscar skulle jag iofs kunna tänka mig. Har jag inte tänkt på.
    Annars är ju som sagt Hugo storfavorit hos mig, och skulle även kunna tänka mig Adam, Aiden eller Liam. Aiden är det väl enda av dessa som fastnat någorlunda hos mannen. Kanske ska lägga fram Oscar som förslag... Tack! :)
     Och Aiden med, finfina namn!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:34:44 följande:
    Många fina namn!
    Jag har också fått för mig att det är en kille som bor därinne. Vet inte varför egentligen, mer än att typ alla jag känner som fått barn senaste två åren har fått killar, så varför skulle vi vara annorlunda?! Förvånad
    BM sa ju på RUL att hon hade sett vad det var för kön, men vi har bestämt att vi vill vänta tills liten kommer ut med att få veta könet. För mig är det hälften av nöjet...
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:36:11 följande:
    Oj, ja det var stor skillnad! Tusen kronor extra i månaden kan man ju göra mycket för! 12000 om året, det kan bli en liten trevlig semester det kanske?
    Jaaa de e massor! Vill fixa sånt nu innan så de e avklarat liksom, så slipper ja betala den skyhöga räntan på flera tusen! Mja, eller grejer till den lilla ;)
  • kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-09-07 16:37:38 följande:
    Jag skulle helst vilja ha en tjej, får man säga så? Kanske är för jag älskar allt med rosa hihi.
    Trodde att förra grav. var en kille, så detta kanske är en tjej då?

Tycker ni Elliott (Eliot) är fint? Jag tycker annars Oscar, Evelina, Elvira, Lina är fina namn...
    Klart man får säga så. Det är nog ganska naturligt att man önskar sig ett barn av samma kön som sig själv kan jag tro...
    Gillar alla dina namnförslag, möjligtvis inte Elvira. Gillar Elliott jättemycket, men har tyvärr två vänner med söner som har det namnet...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma