-
lallallaaa
-
Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-21 12:46:39 följande:Tror nog odd vet något som inte vi vet!
-
Nu blev ni allt nyfikna va?

-
klart jag håller tummarna...och glöm inte att fråga efter en bild innan så dem inte glömmer det! Det kommer att gå bra ska du se!Muffe80 skrev 2010-10-21 12:56:17 följande:Hmmm odd?
Nu åker vi... håll tummarna.
*kramisar* -
Hihihihi...ja, jag vet nått, men nä, det får hon berätta själv
-
Du, det snöade faktiskt igår!!!!! I Eskilstuna!!!! Satt på föreläsning och såg hur det snöade massor och tänkte "great, jag har sommardäck på bilen...kommer ta en evighet att ta mig hem"3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 13:01:27 följande:Gravid hmm nej det e du redan haha hmm gifta dig ? hmm värkar ?hmm snöar det ? hmm eller så bara e du liten skojare hahaha
Men det gick bra att köra och tyvärr slutade det snöa. -7 grader hade vi i morse (utanför Västerås) och blå blå himmel med stålande solsken! Kommer det bara lite snö som stannar så är det riktig vinter
Fast...jag tänkte på det igår också...visst har det blivit kallt mycket tidigare i år än vad det annars bli? Ligger kanske nått i det där ryktet om att det ska bli den kallaste vintern på evigheter...jaja, bara det ligger snö så är jag glad
*kramisar* -
sötaste!!!! Ja, ibland undrar man hur dem tänker. Kommer ihåg en gång då lilleman höll på att böka runnt därinne....det såg ut som han försökte komma ut genom naveln!3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 13:02:30 följande:Tror min bebis kommer ut snart från magen hahahaha han trycker och putar med rumpan Skrattar
Den här är en liten rackare som KITTLAS däremot! Han liksom kraffsar i sidorna på mig och jag är JÄTTE kittlig!!! Då petar jag till magen så han kraffsar någon annanstans
-
Ni som har barn:
I USA hade vi aldrig riktig vinter och denna vinter är första vintern på 8 år som jag måste klura ut det här med vinterkläder till en nästan 2 åring.....hur gör man?
altså...när är det dags för overoll? Vinterstövlar...fodrade gummistövlar med raggsockor i? Jag känner mig alldeles vilsen!
I går när det var några plusgrader hade lilleman långärmad t-tröja, stickad tröjja och fodrad munkjacka på sig till dagis. Till det mössa och tunna fingervantar. Vanliga byxor och vanliga skor. På dagis hade han sedan ett fleece-set dem kunde ta på honom när dem skulle gå ut...och gummistövlar med raggsockor.
Men när det är såhär då? Fint väder och några minusgrader? Är det overoll som är bäst då? Vad för skor??? Räcker fingervantarna eller är det tjockare vantar redan?
Haha....4 barn och noll koll på detta! Men som sagt, i USA blev det nästan aldrig en endaste minusgrad....
och förra vintern var lilleman så liten att vi bara packeterade in honom i en lättare overoll och så in i åkpåsen i vagnen med filt typ.
*kramisar*
-
3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 13:17:30 följande:Asg haha låter som min hämska dotter hahaha hon sparkade mig aldrig utan hon fick för sig att NYPA mig rent ut sagt och nöp mig hela tiden o ja ont gjorde det haha
Sonen ja han skulle hålla på o rulla sig i magen hela tiden ochhela jag hängde med på hans svängtar haha han var ju så stor så det var inte kosting fast jag satt ner så gungade hela jag med då han höl på haha
Denna killehan håller på med sin rumpa mot bröstgorgen haha och revbenen sombara den.
Han har ju huvetet nere men sen trycker han med huvet neroch jag måste bara gå o kissa och kommer typ 3 droppar haha
Du får helt änkelt ta tag i busen och kittla tillbaks hahaha och inte ge upp
Vad skönt att han ligger rätt i magen i alla fall! Lilleman låg med huvudet UPP hur länge som hellst....typ v35 eller nått. DÅ skulle han vända på sig och jag säger bara, det var INTE skönt! Han tog det i etapper...så en hel dag låg han på TVÄREN! Obekvämt som f*n och inte såg man klok ut heller. Men hellre det än att han skulle legat kvar....jag är livrädd för snitt och vändningsförsök tror jag inte är bra...jag hade nog fan gett mig på en sätesförlossning då faktiskt.
Ska bli spännande att se när den här lille vänder sig rätt, han gör kullerbyttor och sparkar både uppe och nere och i sidorna. Som BM sa...som omföderska har dem små liven ju lite mer plats att röra sig på....jo tack, jag märker det
-
Lilleman går ju också på dagis och leker ute...och sova ute gör han med....Ok....då blir det overoll från och med nu här också då3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 13:22:22 följande:Vi har overoll och vinterstövar på våra barnredan NU och det är piss kallt.
Dottern går på dagis och leker ute och sonen går hos dagmamman och sover ute .
Men vinterstövlar också? Fast det är ju klart...det är inte kul att få ett glapp mellan en varm overoll och varma skor så man blir kall om fotleden. Check, vinterskorna åker fram dem med!
TACK för ditt svar!!!
En fråga till...om man bultar på dem en massa kläder redan nu...vad tar man på dem när det blir riktigt kallt??? är det då dem får ha fleece-set under overollen tex? Och nu bara vanliga inte allt för tjocka kläder under?