• Odetta

Plus igen efter mf/ma

PåvägMotSyskon skrev 2010-10-21 13:29:17 följande:
    Dem har ändrat om besöken, så nu är de mer sällan och man gör inte mer än 1 koll av urin nu, om man inte har haft havandeskaps, svullnar osv..

Allt såg bra ut. 27 i sf o 140Hjärtaslag =))
    Nu ligger han med huvudet neråt, å kände o så sa tog hon mina händer så ja fick känna =)))

nästa besök blir 15nov.. i can´t wait!!!!!!
    Visst är det trisst när man inte får komma till BM mer än så? Det är lite som om dem tycker att "jaja, du har gjort det här förr, see you at the delivery" typ.

Fina siffror

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 13:30:02 följande:
    Envis lite j*vul du har haha men du han vände snart ska du se dom gillar ochrullar runt men snart är det dags för honom att titta lite neråt mot ljuset
    Min är inte fixerad utan har huvudet mot beckenbenet alltså kan ta sig mot sidan om han vill o så men än så länge ligger han fortfarande kvar där nere o e i vecka 32 eller vecka 33 enligt mensen.

JA jag har oxå skräck för vändningsförsök har inte gjort detta men har hör och set så nej fy farao jag blir så rädd.
    O snitt nej nej inte igen snälla GUD låt mig föda vaginalt !!!

Hoppas din pojk vill komma ner snart {#emotions_dlg.flower}

Ja, den här lille rackaren har ju några veckor på sig fortfarande...är ju bara i v25 nu

Det där med vändningsförsök är jag helt emot. Min lillasyster låg i söte och mamma vägrade göra ett vändningsförsök och tacka gudarna för det! När hon b lev snittad såg dem att hennes livmoder var så tunn att dem kunde se lillasyster igenom, så mamma hade aldrig klarat ett vändningsförsök eller en vanlig förlossning!!!

och sedan en på min unga mammagrupp jag gick på en gång i tiden...hon gjorde vändningsförsök och moderkakan lossnade och det vart akutsnitt....så nej, jag har inte hört nått bra om dessa vändningsförsök alls.

Snitt har jag hört mycket bra om, men jag vill inte det endå. Dels verkar det läskigt med själva operationen, men mest vill jag inte missa att få bebisen på bröstet och absolut inte att bebisen och min man lämnar rummet och jag blir ensam kvar...usch, får separationsångest av bara tanken!

duktig bebis du har som lagt sig tillrätta
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-21 13:36:35 följande:
    angående vinterkläder så tror jag man aldrigh blir klok på när det är rätt tid för steget från överdragsbyxor till overaller... de e supersvårt...

Men, jag använder typ detta.

Mössa, vantar (vantar av tumvantar  tunna ibland tjockare) överdragsbyxor. lite tjockare jacka. Sen kan de variera från vanliga skor till mer vinterskor, sånna som e lite kängliknande me 3 kardborreband =)

under har man typ t-shirt o tjockare tröja, o vanliga mjuk/jeans byxor..

Senare blir de väl fuskpolo osv.

ANgående kraffsa så kraffsar min lillälskling nere vid mina höfter ibland =) känns skitkul =) huvudet e ju neråt nu sa hon =)
    är v30 (29+5 idag)
    kraffs kraffs! Vad kul att det finns fler som kraffsar härinne

Vi har inte ens haft överdragsbyxor till lilleman än Skäms nä, dags för overoll nu sådan där fuskpolokrage har vi med och åååhhhhh...hoppas den mössan passar i år...vi köpte en skiiiitsöt mössa förra vintern (den var för stor då) som är mössa och halsduk i ett ala 70-tal haha...ska se om jag hittar en bild för den är supersöt!

Tack för ditt klädes-inlägg med!
    *kramisar*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-21 13:43:29 följande:
    Ligger ju i sängen konstant så det är sambon som står för alla inköpen, på lunchen idag va han och handlade det viktigaste och det jag ville ha när han kom hem och stod och fixade fruktsallad till oss fick jag bara ett JÄTTE SUG efter dammsugare! Ni vet dom där gröna som man äter har inte ätit sånna på typ 1 år så jag sa det till honom och vipps så kastar han in ett paket med dammsugare till mig! Ibland verkar han förutse mina cravings! underbara sambo!
    vilken underbar sambo du har!!! Nu blev den gravida kvinna lite extra lycklig va?

Förresten...visst var vi några som hade dille på O´boy???? Har ni sett att det finns en limited edition O´boy med daim? Den är jätte god!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-10-21 15:42:59 följande:

Hej mina underbara tråd mammor! Vi väntar en liten flicka. Jag är 19+1 idag (20) som jag misstänkte. KUB uträkningen stämmer alltså. BF 15 mars inte ändrat. Hon håller upp knogen vid ansiktet!!!!! Sparkade och levde massor. Huvudet ligger ber och fötterna upp. Känner mig LYCKLIG! Allt såg fint ut de hittade inget att anmärka på. Är helt slut efter denna känslomässig pärs. Går till kojs. Kramar från mig och Sofia.

vad ni är gulliga.....tvillingar!!!!! Haha!

Wooohoooooo igen Jag har VÄNTAT på dig vännen! Ville ju se den fina fina flickan på STOR bild och inte bara i mobilen

***Bamsemegakramisar igen och igen och igen***

• Odetta

Nä ni, nu ska jag logga av en stund igen. Har precis varit ute med lilleman i detta helt fantastiskt underbara höstväder (tack igen för tipset om kläderna....det var verkligen dags för overoll) och nu ska jag väcka älskade mannen min (som ska jobba inatt). Jag loggar på igen när jag lagt lilleman vid 18:30-19:00

KRAMISAR till er alla!!!

• Odetta
    Happiness skrev 2010-10-21 15:55:43 följande:
    Tack både Pancakes och ODD. Vad du är gullig ODD som har väntat på mig. Tog vägen kring MC Donalds och Babyproffsen Bilden blev verkligen bauta...inte meningen. man tror ju inte det är sant alltså. Nu kan jag bara inte gömma mig från denna graviditeten längre . Den lever den mår bra.det är en flcika och hon ska heta Sofia och just nu finns hon i min mage. Inget annat!!!!! Inget kan hända nu...PUNKT SLUT!!!!

******TACK FÖR ALLT FINT STÖD UNDERBARA TJEJER KRAMAR ER TILLBAKA******
    Jag klagar då inte på den stora bilen, jag ville ju se henne stort!

Kram min vän....och du...du är GRAVID kvinna (och visst en fin sådan)...NJUT nu!!!!
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-21 17:32:11 följande:
    pluggar du i eskilstuna? :)  mdh? då går vi på samma skola! :)
    Ja det gör jag Haha...vad kul!!! Vad pluggar du till??? Jag trodde du bara jobbade en massa ju! Hur hinner du kvinna?!

Jag pluggar till lärare och kurserna är lite här och lite där. Just den här terminen är väl mest i E-tuna, medan förra var enbart i V-ås. Nästa har jag ingen som hellst aning, men går allt som det ska så tar jag ju ett år ledigt från skolan så det spelar ingen roll

*kram*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-21 20:27:01 följande:
    Jag läser till ingenjör! Men när jag inte fick tag på nåt x-jobb så valde jag att jobba järnet för att höja min mammapenning! Ska läsa ikapp mina kurser nu under hösten och våren. Har en del omtentor kvar sen mamma var sjuk! Så ska till Eskilstuna nu i november med Wilda på armen och gå om en kurs! :)

Kul att vi är så nära!
    ÅÅHHH! Du, när du vet när du ska vara där, kan inte du säga till mig då så ska jag se om jag också har föreläsning där då??? Skulle vara SÅ kul att ta en fika eller nått på rasten
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-21 21:03:50 följande:
    Odd..

Du som e så klok ;)

Vet du om de jag känner är "vanlig" växtvärk eller början på foglossning? Se inlägg ovan..

{#emotions_dlg.flower}

Det låter som ligamenten tycker jag....livmoderns muskelfästen Helt normalt att dem stretchas när livmodern börjar bli större. kan även ge obehagliga hugg i sidan och ljumsken. Det drar och har sig....lite som när man inte är vig alls och försöker sig på spagat 

Foglossning känns mer i bäckenet...i mitten fram eller i svanken.

Sedan har vi ichias också...en "trevlig" prick som gillar gravida. Då gör det ont i skinkan och ner på baksidan av benet. hugger till när man går.

Ligamenten kan man inte göra så mycket åt, ta det lite lugnt och stanna upp i den rörelsen som stramar så brukar det ge med sig. Massrea lite lätt funkar också

Foglossning kan man göra vissa övningar för att hjälpa, använda ett stödbälte och vila. Fast foglossning är lite lurigt för det blir inte bättre av att vila mer men rörelse gör det inte bättre heller, den brukar vara rätt konstant och blir liksom inte bättre direkt av att magen växer.

och ichias....den kan man faktiskt stretcha bort woohoo, nått man kan göra! Där kan det hjälpa att stretcha som om man stretchar rumpmuskeln....ichias är ju en nerv som kommer i kläm. Tyvärr är det inte så skönt att stretcha bort ichiasen om man har foglossning.

Så, hoppas jag kunde hjälpa lite

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma