• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-10-15 11:33:21 följande:
    ja jag ska försöka.. har ju mått så jävla bra nu de senaste veckorna UTAN oro!! varför börja nu lixom?
    sen har ja moderkakan i framvägg så kommer ju inte få känna de härliga sparkarna lika tydligt heller =( suck.
    Jag har också moderkakan i framvägg och jag lovar, du kommer få känna alla härliga sparkar ändå
    Den enda skillnaden jag hittils har märkt är att jag kände sparkarna lite senare än med mina andra barn...lilleman kände jag i v15 tydligt, men den här lät sig väntas på till v20. Men nu är det full rulle och det är buffar åt alla håll och kanter och jag känner dem utanpå också.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Happiness!

Fin vagn du har hittat! sorry att jag inte hann hjälpa dig med någon översättning, men jag såg att du fick bra hjälp från annat håll

Skönt med att proverna är tagna, då ska jag hålla tummarna att dem inte hittar nått...eller att dem hittar nått som är enkelt att åtgärda. Inte så kul att må knasig utan att få veta varför ju.

Nu ska jag vara lite social med mannen min som precis har gått upp (han jobbar inatt) så syns vi mera sen.

*kramisar* 

• Odetta
    sofy skrev 2010-10-15 12:22:01 följande:
    Anna; GRATTIS :) Jättefina plus!

Pancakes; Jag önskade mig också illamående i början, och fick hyperemesis! ;) Jättekul! :D

Jag är lite off idag, mår så sjukt illa och kräks hela tiden. Sängläge jotack! Återkommer senare, kram på er alla fina! {#emotions_dlg.flower}
    *kram på dig med*
  • Odetta

Får jag klaga lite OT?

Känner mig lite nere idag....har gjort det senaste dagarna men trängt undan. mellantösen fyller 8 år snart och jag blir alltid lite deppig kring födelsedagarna. tycker det är en jobbig tid och det märks att det nu är 5 månader sedan igen jag träffade dem.

Satt och pratade med mannen min idag också, lite livsfilosofiskt vad vi är nöjda med i livet och så. Då sa han att det enda som han inte är nöjd med är att vi måste resa till USA varje år, kostnaderna kring det och psykiska påfrestningen som det är. Jag blev så ledsen....inte för att han tycker det.....utan för att JAG tycker ju också så....och jag har så dåligt samvete för det. Jag hatar verkligen att åka dit och jag vill inte mer, känner mig så maktlös för jag har inget val. Och stackars mannen följer med för min skull även fast han inte heller tycker det är kul....och så får jag dåligt samvete för det också. (och missförstå mig inte, när vi väl är där så är den tiden där den underbaraste tiden på året eftersom hela familjen ju är samlad...men det är så mycket kraft och energi som går åt innan med all planering....och så mycket kraft och energi som går åt när man måste åka därifrån igen, all ångest och saknad som åter rivs upp)

Just nu är jag inne i en sådan där fas igen där jag bara är så himla trött på allt det här. Trött på att inte ha hela min familj samlad, trött på den snart 4 år långa kampen med exet. Jag förstår inte varför han ska fortsätta att bråka med mig, han är omgift och dem verkar att ha det bra....varför fortsätter han med att vara en sådan skitstövel? Jag vet ju varför...han är bitter och långsint, men ändå. Jag är så trött. Skulle gärna vilja kunna komma överens, för tösernas skull, och inte hela tiden känna att jag är mottarbetat och bortarbetad. Jag är såååååå frustrerad!

Min högsta önskan är att töserna får spendera sina sommarlov här hos oss i sverige och att jag aldrig mer ska behöva åka till USA för att träffa dem. Det skulle jag kunna leva med utan att någonsin kräva ens en smula mer. Men som det är nu, det är inte hållbart och funkar inte i längden och jag vet inte hur länge till jag orkar. Men så länge jag inte kan övertyga exet att låta flickorna komma hit (vilket tyvärr nog innebär att jag måste hitta en svensk och en amerikansk advokat och driva ärendet den vägen...för exet verkar inte vilja samarbeta alls ju) så måste jag ju åka dit om jag vill träffa mina barn. Det är så jävla orättvist!!! Och jag orkar inte....men inte har jag orken att driva ärendet heller, dem här åren har verkligen dragit musten ur mig.

jaja....vet inte alls vad jag vill med det här. Behöver nog bara prata av mig lite. Vill inte tynga min älskade man med detta då han ju inte heller mår så bra av situationen (mest för hur den påverkar mig). Jag är frustrerad, arg och ledsen.....men framför allt är jag så otroligt ofantligt trött. Skämms för att säga det, men ibland önskar jag att töserna inte fanns...att jag inte var deras mamma. Mamman i mig skulle aldrig någonsin klara av att inte finnas där för dem....men en liten del i mig skriker "stopp!" för min energi är verkligen helt slut. Jag måste orka....men jag vet verkligen inte hur längre.

Satt i bilen häromdagen på väg till skolan och hade precis lämnat av lilleman på förskolan. Solen sken och jag kände mig så nöjd med livet. Tänkte "åh vilket underbart liv jag har, riktigt svenssonliv med mig studerandes, mannen jobbandes och våran lille son på dagis. Och en till liten på väg. Och bor gör vi fint också....livet är verkligen underbart" Sedan var jag i skolan och möttes åter av den eviga konflikten jag möter vart jag än går: erfarenhet av att vara mamma till 4 barn....men syns gör bara ett. Och säger jag nått, refererar jag om något som har med mina stora barn att göra, då måste jag förklara....för säger jag inget utan bara att jag har 4 barn, då kommer en massa frågor om vilka skolor dem går i, hur jag hinner plugga och vad lillebror tycker om att vara enda pojken. Och sånnt finns ju inte i vår vardag....och då måste jag berätta. Och så vips vart jag påmind om att mitt liv inte är så himla underbart som det kändes på väg dit. Vips vart jag påmind om vår verklighet. 

Jag vill ha den där känslan jag hade i bilen på väg till skolan, bara njuta av livet och må bra. Jag vill inte ha situationen med töserna som en jävla cansersvullst som suger livet ur mig....men vad kan jag göra? Jo....ingenting kan jag göra. Absolut ingenting.

Förlåt för mitt långa ego inlägg och för att det är så deppigt...kram om ni orkat läsa.

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-15 20:24:03 följande:
    Tack gulliga ni för alla era tankar!

nu är vi äntligen hemma, lång väntetid men det tog även tid inne hos läkaren.

Tog massor med prover för att se ev infektion men proverna var bra, sen tog hon några från tappen som jag får svar på senare.

Tyvärr så verkar det som att tappen är påverkad, den va 27 mm men en liten "ficka" eller vad hon sa hade bildats inne hos bebis, vilket efter många förklaringar i lättas förklaras med att tappen ev håller på att ge med sig, men vissa kan ha det så och det kan gå tillbaka, typ som en liten grop som hinnesäcken hade börjat sjunka ner i.Nu hoppas jag att jag är en av dom som den går tillbaka på och att våran bebis stannar kvar LÄÄÄÄNGE till!

Nytt VUL om ca 1 vecka för att se om det är bättre sämmre eller oförändrat, total sängläge fram tills dess. En super bra läkare som verkligen tog sig tid att förklara allt för oss, ibland ska man ju ha tur med dom oxå!

blir till att ligga i sängen imorgon och läsa på om allt jag kan hitta om mitt läge...
    Oj gumman!
    Vad bra att ni fick åka in och träffa så bra läkare!!! Jag håller tummar och tår att er lille stannar kvar en bra stund till, inte riktigt dags ännu *pratar uppmanande med bebisen*

Vad var det som gjorde att du åkte in? Hur mår du nu?

Skickar massor med kramar tillbaks till dig (tack för din kram) ***KRAAAAAAAAAAM***
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-10-15 20:38:07 följande:
    Odd - Förstår din frustration och att det är jobbigt! Men svårt att helt sätta sig in hur ni har det. Åh hoppas att ditt x tar sitt förnuft till fånga och slutar käbbla 4 år är lååång tid, som vanligt är det ju så klart barnen som drabbas. Hur gamla är de Odd är de snart så gamla att de själva kan påverka sin far att de vill till dig på sommrarna?
    Du och din man verkar ha ett fint förhållande och jag förstår om det är både underbart och jobbigt att åka till Usa var enda sommar speciellt upprivande när ni ska hem igen!  En stor kram till dig och man får vara lite deppig i mellanåt!
    Tack för dina ord....ja, min man och jag har det bra, jag slås fortfarande av sådanna overklighetskänslor mellan varven att vi har hittat varann, jag är så tacksam!

Töserna är nu lite mer än 4½, nästan 8 och 10 år gamla...men dem kommer inte kunna påverka nått. Minstingen har jag tappat helt...hon vet inte om att JAG är hennes mamma utan jag är någon som hon kallar "mamma". Hon ser hans nya mer som mamma än mig och är helt ointresserad av all slags kontakt med mig (hon får ju inget stöd i det heller). Och dem två stora påverkas mycket av hans snack, att sverige är ett dåligt land och att jag inte skulle släppa hem dem om dem någonsin skulle åka hit. Stortösen har panik varje gång jag hämtar dem tex. Den enda som goes with the flow är mellantösen. Hon är härlig, så obrydd och så glad i livet...den som bryr sig mest om våran kontakt samtidigt som hon inte bryr sig så mycket om att det ser ut som det gör. Men hon påverkas också och är visserligen nyfiken på sverige, men vågar inte säga det.

Jobbigt är det...framför allt tanken att det ska se ut såhär för all framtid. Just den tanken knockar luften ur mig. Och jo...visst får man vara deppig mellan varven...jag är bara så trött på dem känslorna. Det tar rätt mycket energi att INTE vara deppig och jag är nog bara trött på att behöva lägga energi på det. Vill bara kunna slappna av och må bra...genomgående bra.

*kramisar*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-15 20:49:09 följande:
    har haft som mensvärk konstant i 3 dagar (trodde va normalt)
    idag har jag haft 3 rejäla värkar/sammandragninga som när mitt mf i v14 skulle ut så då blev jag rädd. Så jag ringde gyn för att bli lugn, men icke, de ville ju att jag kom in på en gång och det är jag nu glad över!

hur jag mår? kluven, rädd, orolig otroligt lycklig över att bebis lever ja du vet... ligger nu konstant tills jag får tid för nytt VUL. läkaren va så söt så hon räknade upp allt jag INTE fick göra som typ puttsa fönster, handla, träna, bära etc så säger hon att jag bara skulle ligga ner haha att hon inte sa det från början! 
    Putsa fönster? Ja, det är ju lite svårt att göra i ryggläge så...

Förstår att det känns omtumlande, men det kommer gå bra: Nu är du noga övervakad och kollad! Stora stora (försiktiga) kramar till dig!!!!!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-10-15 21:37:36 följande:
    ODD: Alltså jag har inte en vildaste aning om hur det änns det du går igenom. Jag kan bara föreställa mig och jag kommer nog inte så långt med det. Din känsla är 1000 gånger värre än den jag kan föreställa mig. Men det jag kan säga är att den 1000-dels känslan som jag får av att läsa ditt inlägg är vedervärdig....ångesten lägger sig som en cementklump i magen. Och jag mår nästan fysiskt illa. Blir yr och får sätta mig. Tänk och det är bara en föreställningskänsla en tusendel. Kan inte säga annat än att det är fruktansvärt. Jag tycker du är sååå stark.men jag är inte dummare än att jag förstår hur mycket detta sliter på dig. Går du och pratar med någon?

När jag läser ditt inlägg får jag en känsla av att du försöker göra dig fri från flickorna men det är bara pågrund av att du inte orkar. Att du är rädd att ditt nya förhållande inte orkar. Ja det är inte din mans problem.....men har har valt hela dig. Precis som när jag träffade min man då fick han ta mig och min son+ en hel massa problem och ångest. Han har fått offra sig gång efter annan pga min sons idiot till far.

Så det jag vill säga är att din man måste ta hela dig och alla dina barn. kanske tufft för honom men så är det. Det är klart att han har en fri vilja jag menar han behöver ju inte följa med till USA om han inte vill. Men det kan ju du bara inte acceptera. jag hade aldrig gjort det. Men du ska träffa dina flickor för att du är deras mamma (tycker jag) och han får baske mig bara hänga med till USA.

Du kommer återfå din styrka och kämparglöd för dina dötttrar igen. Det är värt att ta fighten för att få hit dem på sommarlovet. Men det är klart du kan inte ha en man som sitter och ger dig dåligt samvete i det du gör. Återigen han har ett val...vill han inte nä då får du åka över själv. det skulle du klara. Även om det inte hade varit lika roligt kanske. Du är stark ODD du fixar detta. Försök att separera din man från uppgiften så mycket du orkar tills vidare. Det är dina flickor, ditt liv, dina beslut. Hoppas du kunde prata med någon som kan ge dig massor av kraft. Snälla släpp inte detta!!!!!

GRATTIS i förskott och kom ihåg att du hade samma känsla vid förra födelsedagen och den gick över.

*KRAMAR OM DIG OCH HOPPAS DU KAN HITTA DIN KRAFT OCH STYRKA NÅGONSTANS*
    Oj, jag fick nog inte fram riktigt hur min älskade man är och mina grunder att inte prata med honom. Han är absolut bäst och den som räknar med töserna i våran familj mest. Jag går ofta omkring och känner att jag bara har ETT barn...men då är han snabb med att påminna mig om att nej, VI har faktiskt FYRA. Han räknar ALLTID med töserna i våran familj...vilket inte jag gör.

att jag inte känner att jag vill prata med honom just nu är inte för att jag känner att våran relation blir lidande...jag vill bara bespara honom lite lidande. Han blir så ledsen av att se mig ledsen för han känner sig ju också så maktlös. Han har valt mig för den jag är med allt mitt bagage (och tro mig, jag har mer av den varan) och han har funnits och finns precis här vid min sida. Han ser det inte som ett alternativ att inte följa med till USA, vi är EN familj och han säger ofta att han känner att töserna är som lilleman, hans barn! Han är helt underbar. Så att jag får dåligt samvete är då bara för att jag älskar denna man så grymt mycket och jag känner mig så ledsen över att ha tillfört detta kaos till hans liv. Ja, han har valt mig och mitt kaos....men jag önskar så att han slapp det.  

Där du däremot slår rätt på spiken (säger man så?) är att jag nog försöker att frigöra mig lite från töserna...eller inte frigöra, koppla bort mig mentalt? Jag orkar inte just nu. Har ångest inför varje videosamtal, klarar inte av att prata länge och blir ledsen när det är över.  Har videosamtal om några minuter och vill inte....men vill ju såklart. Men ja. hänger du med? Jag saknar mina töser något så otroligt och jag blir så frustrerad av att inte kunna göra något åt situationen, finns inget att göra...bara gilla läget. OCH JAG GILLAR INTE LÄGET. men det spelar ingen roll....ingen som hellst.

Usch, jag vill att mannen min kommer hem så jag bara kan försvinna i hans famn och blunda. Det är fan det enda som verkligen får mig att koppla av och kunna samla kraft...

*kram vännen*
  • Odetta
    Evsi skrev 2010-10-15 21:51:25 följande:
    Har äntligen plussat igen efter ma i v19 i jan och mf i april... Nu hoppas vi på BEBiS i mitten av juni :)
    GRATTIS!!!!!!
  • Odetta

Videochatten är över...dem är så fina mina töser Gråter kunde se dem, men återigen inte höra dem...och dem kunde inte höra mig heller. Blir så arg på skiten....han är mycket datorkunnig (brutit sig in i mina email trots bytta lösen och sånnt) och det skulle inte förvåna mig alls om han inte fixar till inställningen på datorn så att ljudet inte funkar. Han brukar stå i bakgrunden och tjuvlyssna, men det behöver han ju inte nu, nu finns ju allt vi pratar om skrivet som chatthistorik.

Jaja...jag fick i alla fall se dem...alla tre faktiskt. Älskade barn...

(och happiness, du har rätt....jag brukar faktiskt dala kring födelsedagarna....och det brukar vända och kännas bättre igen. Ska försöka tänka på det)

Oj vad "mini-bus" buffar massor just nu...så skönt! Tack mini-bus, det behövde jag....en spark i rätt riktning Hjärta

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma