Plus igen efter mf/ma
Sofy...Längtan....Tack! 
Sofy...Längtan....Tack! 
ÅHhhhh jag är så OMOTIVERAD!!! Blir tokig!
Jag har en inlämningsuppgift på 1600 ord som måste lämnas in på måndag (innan midnatt). Läraren som vill ha det har vi haft hela veckan och han var så ofantligt otroligt TRÅKIG så det finns inte! Han lyckades göra ett jätteroligt ämne (språk) till något skittrisst och för första gången sedan jag började på högskolan funderade jag allvarligt på att skolka!
Han predikade om att man måste innom läs och skrivinlärningen motivera elever med att knyta an till det som är relevant och AKTUELLT för eleven, att lärandet blir roligare då. Vet ni vad han gjorde själv då?? Jo, han berättar saker som är helt off topic och avslutade dessa (efter oftast 30 minuters babblande) med "men det här behöver ni ju inte kunna" GAH!
Och så ska vi i våra texter referera till lektionerna (och litteraturen såklart) men hur fasiken gör man det då när 75 procent av lektionen bestod av saker "ni inte behöver veta"? Snurrigt värre.
Så jag är lite....omotiverad att ens börja skriva. 1600 ord...det är ju hur mycket som hellst! Jaja...om jag skriver ett första utkast ikväll...det räcker väl till en början va?
Och kära vänner...om jag börjar spamma tråden....snälla säg åt mig att gå plugga!
*kramisar'
mh...äppelpaj som finns i kylskåpet eller en snabb kladdkaka "that is the question" Vilket får mig at skriva bättre tror ni? ![]()
Ok...nu har jag tryckt i mig hela kladdkakan...visst är kladdkaka nyttigt egentligen?
Om någon är sugen på kladdig kladdkaka som tar 3 minuter att göra:
1 ägg
½ dl socker
50+ gr smält smör
1 dl mjöl
1 nypa vaniljsocker
1 msk kakao
rör ihop och häll i en djup tallrik, ställ tallriken i micron och kör på full effekt tills den har konsistensen man tycker om (våran micro tar det 2 minuter...då är den gräddad längst ut med en kladdig mitt)
extra tips: Gott att blanda i lite andra grejjer också...marshmallows blir en höjdare, dem blir superkladdiga i micron, chokladbitar är gott att ha i också, valnötter eller som jag gjorde ikcäll, en skeg jordnötssmör
Nyttig kvällsmat för en gravid, innehåller kalcium, ägg, bra vitaminer om man har i nötter och må-bra ämnen i chokladen
*kramisar*