• Odetta

Plus igen efter mf/ma

fyller på listan här

MABAJAS BEBIS GISSNING:Baby

Rontgensyrran:  Lite taskigt av mig men jag tror den lördagen den 9 oktober klockan 16.12. 50 cm lång och väger 3950 g. Och könet.....hmmmmm...pojke?!

Odd: Lördag den 9 oktober klockan 05:20. plutten väger 3850 gram och kommer vara 52 cm lång och jag tror på flicka

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

WOOHOOO för mig!!!!

Idag tog jag mitt svenska körkort! SÅ skönt!!!! 

Nu ska jag läsa ikapp vad jag missat här idag...ville bara säga det här först

***kramisar***

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-07 17:15:49 följande:
    hej tjejer...
    jag är i KRIS!
    Orkar snart inte med min 3 åring.. Allt jag säger till henne trotsar hon, hånskrattar mig rakt upp i ansiktet och skriker med den högsta ton ni kan tänka er!
    vet inte vad jag ska göra..
    Funderar starkt på att göra abort. Kommer inte orka med att ha en bebis om hon ska vara så här..
    Jag är så ledsen... Känner mig helt förstörd :(
    Men gumman då  *stora kramar*

Vår lilleman hade en fas där han skrek sådär så det ilade längst inne i hjärnan...vi fick honom att sluta med det genom att helt ignorera honom när han skrek sådär. Det tog inte många dagar då han insåg att det inte var så kul.

Angående trots så har jag varit väldigt strickt med mina barn. Trotsas det tex så får man sitta några minuter (lika många minuter som barnet är gammalt....så 3 minuter för din dotter) i time-out. Time-out har alltid varit en neutral plats i hallen eller i köket, inte barnets rum eller lekhörna. Där får barnet sitta och lugna ner sig och när tiden har gått ut har jag alltid gått till barnet och satt mig ner och pratat med barnet om varför denne fick sitta i time-out, vad det var som blev tokigt och hur man hade kunnat göra annorlunda. Sedan, innan barnet fått komma ur time-outen så har jag sett till att man är vänner igen, talat om för barnet att jag älskar denne och kramats lite

Jag är nog lite amerikaniserad där i min uppfostran, men det funkar. 

Och annars håller jag med dem andra...försök att få lite avlastning så du kan andas en stund bara du. Kanske kan din man ta henne till parken någon timme så du kan ta ett varmt bad i lugn och ro?

Tänker på dig och du, det är bara en fas. Det kommer gå bra med en bebis till, en 3 åring blir ju faktiskt 4 också och 4 åringar brukar vara rätt rara

***bamsekramisar***
  • Odetta

Tack för alla grattis

Jag är så himla glad...framförallt för min älsklings skull. Han har hittils kört mig och hämtat mig från skolan var och varannan dag samt tagit alla turer till förskolan...oavsett om han jobbat 13 timmar hela natten eller ej. Ibland har han pga detta inte fått sova mer än kanske 4 timmar mellan sina nattpass...stackarn. Men nu kan jag hjälpa till med allt sådant igen, känns såååå BRA  

• Odetta

tjejjer....samvetsfråga: frossar ni i godsaker eller lever ni nyttigt???

Jag tror jag lever rätt nyttigt under dagen....men på kvällen så usch...då frossar jag i mig godsaker. Har såååå dåligt samvete för det

Igår åt jag tex ett helt paket Mariekex...och nu ikväll har jag ätit en bit ostkaka med sylt....efter att jag redan åt en mars. Annat vanligt jag äter på kvällen är en rätt stor skål med flingor, typ havrefras med solhavre...det är en favorit.

Jag blir såååååååå sugen på sånnt på kvällen, vid den här tiden ungefär....tycker det är rätt jobbigt. Jag tycker det är GOTT när jag äter det, men efteråt får jag ångest och önskar att jag tog ett äpple istället. Är i v23 nu och har redan gått upp 8-9 kilo....känns ju inte så jätte kul direkt.

Så hur gör ni? Lever ni sunnt eller är ni som jag, obotliga gottgrisar?

• Odetta
    Happiness skrev 2010-10-07 21:15:44 följande:
    ååååååååå Marie-KEX...vattnas i munnen. man kan lägga dom ett glas mjölk och blanda ihop allt till en go gröt. MUMS! Kvällarna är absolut värst och dagarna och lite vid lunch och undra om inte frukosten också räknas in där...HAHA
    nja...vete fan om marie-kex-gröt lät så lockande...men däremot kan jag rekomendera att ha lite nutella (bredbar choklad) på och lägga ihop 2 kex till en "macka"....sånna åt jag också några stycken av igår!

Ja...jag är nog fan lika dålig på dagen egentligen också...särskillt när jag är i skolan och har föreläsningar! Då dricker jag min stora termos med varm choklad och efter lunch och på rasten behöver jag nått litet men sött (idag vart det en kexchoklad). Och frukost....visst är sylt på mackan nyttigt? det är väl frukt och sånnt?

suck
  • Odetta
    toksnippa skrev 2010-10-07 21:57:46 följande:
    Jag äter det jag är sugen på, det brukar bli något onyttigt varje dag - dag som kväll Jag är en riktig gottegris, men försöker ta en frukt först och se sen om jag fortfarande är sugen på ditt o datt..... (det brukar jag vara, he he!)
    Det ska jag prova...ta en frukt först och se om det hjälper! För även om sötsuget inte helt försvinner så äter man kanske inte lika mycket av det onyttiga som man hade gjort annars...eller?

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-10 16:42:55 följande:
    101010 kl 6.16 kom vår tjej, Wilda! 51 cm lång och 3485 g tung med ett huvudomfång på 34.5 cm på bf+10! Kom med med ansiktsbjudning och handen på kinden!

Kom in på förlossningen 3.20 (efter att ha övertalat de många ggr att få komma in), en timme senare vid första undersökningen var jag öppen 8 cm! och förlossningen som hade sagt till oss att vi skulle bli hemskickade! läkaren som undersökte tappade hakan när jag hade så täta men korta värkar och sen öppen så mycket. :) det gick undan vill jag lova, hann ,med lustgasen, men det var det enda. kan tillägga att slemproppen gick vid midnatt, vattnet gick strax därefter och sen kom värkarna med 3 min mellanrum.

Just nu ligger Wilda på pappas bröst och sover! Världens finaste, såklart!

Får åka hem tidigast imorgon då jag tappade 1600 g blod innan de fick bukt på det.
    WOOOOHOOOO GRATTISGRATTIS GRATTIS GUMMAN!!!! ÅH, nu har ni fått er bebis och en tjej! Haha nu är väl gammelfarfar extraglad (visst var det gammelfarfar som hade tröttnat på alla pojkbebisar?) och ni har blivit en BARNFAMILJ! GRATTIS!

Och vilken förlossning och härligt datum...101010 på bf+10

Åh vad mysigt!!!! Jag blir alldeles varm innombords! *BAMSEMEGAKRAMISAR TILL HELA FAMILJEN*
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-10-11 13:24:59 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-143/m54713785.html

Vet inte hur det har gått med dina sammandragningar sen odd??? Har du kollat upp det?
    Det har gått bra Jag kollade upp det och ingen UVI varken på stickan hos BM eller odlingen som skickades iväg. Har fortfarande mycket av samma, men dem lugnar ner sig när jag vilar så det försöker jag göra så mycket jag kan. Ska till spec MVC om 2 veckor och kommer be dem kolla tappen, men jag tror inte att det är någon fara.

Gulle dig som undrar! Hur är det med dig??? ***bamsekramisar***
  • Odetta

Mabaja:

Tack för din förlossningsberättelse! Håller med alla att det lät som en himlans bra förlossning....och du som var nervös för att brikanylen mot astman skulle göra den långdragen...tji fick du 

Grattis igen vännen. Och himlans fint namn ni valt!!!

*bamsekram till lilla familjen* 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma