• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Bellas7 skrev 2011-05-05 18:56:07 följande:
    ska dit den 16 och bör då vara 7+ så hoppas ju att allt är bra. tar gärna två , vet inte om jag orkar tänka på tre......
    Oj vad spännande! Blir spännande att höra: MIn grannes syster har trillingar och de är nu 13 år och stora men allt funkar!
  • Evve81

Kjaam: jag är också luden på magen. Snygga svarta strån från naveln och ner dessutom tycker jag att det växer svarta strån även i ansiktet. JÄTTEKUL liksom!

Idag har vi fått klasslistan till dottern som ska börja förskoleklass till hösten. Det ska bli spännande precis som med bebis så klart. Sonen kunde INTE förstå varför inte han fick någon klass lista. Vi försökte förklara att det är hans tur om 3 år men det ville han inte lyssna på

• Evve81

Njuter alla av det fina vårvädret idag???

Måste bara fråga en sak. Jag har varit på apoteket och köpt pevaryl mot svamp. Det står egentligen att man ska kontakta sin bm men det är ju helg och jag känner att det kanske inte är nåt för sjukvårdupplysningen eller förlossningen. Nog måste man ju kunna behandla det själv???

Annars är allt bra! Ska ta en prommis med barnen till mina föräldrar tror jag och sedan ska vi baka bullar!

• Evve81
    Safireee skrev 2011-05-08 11:16:12 följande:
    Yay, tror äntligen jag och min man hittat ett namn som vi gillar. Vi har försökt hitta killnamn i 5 år (!). Igår läste jag namnboken från pärm till pärm och hittade Hannes. Tror det skulle passa jättebra! Härligt! Hoppas det håller i sig eller vad man ska säga. Solig
    Fint! Kanske man ska låna en namnbok på biblioteket för våra pojknamnsförslag är lätträknade!
  • Evve81

Vilka fina namn ni kommit på.

Vårt flicknamn är ju klart Hulda-Li men pojknamnet är svårare........ I alla fall så berättade vi för mina föräldrar och de tyckte verkligen det var en fruktansvärt namn..... Stackars barn och det var för många stavelser och för långt och en massa annat. MEN vi har ju 2 barn sedan tidigare Tuva och Agaton de (samma gäller svärmor) gillade inte något av dem heller men nu tycker de ju att det är självklart så jag sa bara att vi har bestämt flicknamn och gillar ni inte det så får det stå för er vi bryr oss inte..... Sedan berättade jag för min lillebrors sambo och hon tyckte det var kanon fint. Ingen annan har tyckt något heller och svärmor vet inte än. För egentligen är det ju ingen som har att göra med vad man döper sitt barn till....... 

• Evve81

Ja vilka fina namn allihopa kommit på!

Jag ska väl ta tag i det här med pojknamnet. Jag skulle aldrig kunna "ta" någon annans namn..... men man är kanske olika. Jag har länge tänkt att får vi en son ska han heta Milo men våra grannar fick barn ifjol och det heter deras kille så jag ska fundera ut nåt annat. Har funderat på vad våra far och morföräldrar heter men kommer inte på nåt. Ska väl ta och kolla lite på svenskanamn.se

Imorgon kl 3 ska jag på TUL!

• Evve81

2barnsmamma: Spännande att se vad det visar.

Tack för tumhållningar.

Angående mitt TUL idag så såg det bra ut med bebis och allt sånt. Doktorn sa att TUL är helt onödigt egentligen men det är klart att vi ska kolla. Men eftersom jag ser så välmående ut och inte är direkt liten (jag är väldigt överviktig vilket inte var någon nyhet för mig) så blir det bara ett TUL till. Bebisen är redan nu 25% större än den ska vara. Han undrade om jag var säkert på graviditets längden. Så jag ska på nästa tillväxt ultraljud i v 37 och är bebis fortfarande väldigt stor då typ 4 kg så blir jag igångsatt.

Sedan frågade jag om mitt ferritinvärde som jag tog om. Förut låg det på 17 nu ligger det på 8 så jag frågade lite vad han tyckte och egentligen tyckte han inte att det gjorde nåt men eftersom min tarmdoktor tyckte redan tidigare att jag skulle ha järnsprutor så blir det så nu. Jag hoppas min bm kan ge mig dem så jag slipper åka på sjukhuset. 900kr för 5 injektioner!!!! SOm tur är har jag frikort på medicin sedan tidigare....

Någon som fått järninjektioner???

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma