• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Kjaam: Man får nog inte ta dem själv de ska tas i en ven??? Är inte alls kunnig på sånt men i ett blodkärl i alla fall! Ja jag har ju räknat ut att om 25% håller i sig så skulle bebisen om den normalt sett skulle väga 4 kg istället väga 5kg men jag tänker inte fundera på det.

Bebis hade huvudet uppåt också så jag funderar på om man ska vara nervös över det för eftersom bebis är stor finns det ju inte plats att vända sig så länge

• Evve81

Nej Kjaam lämna inte tråden!

2barnsmamma: Ja jag hoppas verkligen att bebis vänder sig. Just med tanke på att den är stor så tar ju platsen fortare slut om du förstår hur jag menar. Men men det är ju inget man kan påverka själv ändå. Skulle kännas så snopet med snitt men blir det så var det väl någon mening med det om inte annat så kommer ju bebis tidigare då!

Jag har gått till och från jobbet idag och jag har inte jätteont efteråt heller!!!!!!!!!! Känns JÄTTESKÖNT!

• Evve81

Sofy: Jag är i v 29 och bebis vägde 1500g. Den skulle ha vägt ca 1100g. Läkaren frågade till och med om jag var säker på graviditets längden Sedan är det ju inte säkert att man är säker vid TUL men han mätte flera gånger och bebisen är så stor som den ska vara i v 31 eller 32 tror jag.....

• Evve81
    Safireee skrev 2011-05-10 16:49:24 följande:
    Är TUL standard i era landsting eller är det pga stort SF-mått eller liknande? Har inte riktigt hängt med på det där innan. Glad  
    Jag gör mina TUL för att jag har en tarmsjukdom som kan ge tillväxthämmade bebisar...... Ja som ni förstår så är inte min bebis direkt tillväxthämmad så det blir bara ett UL till tror jag!

Har fått klart med mina sprutor. På mitt mvc vill de inte ge sprutorna från början utan jag måste åka på förlossningen och göra det. Första sprutan är på torsdag......
  • Evve81

2barnsmamma: Grattis vad kul!!!!!!!!!!!

Annars har ni skrivit mycket bra idag och nu ska jag inte kommentera det mer!

Jag är fortfarande rätt trött efter järnsprutan men lite bättre idag!

Har fått lära mig nåt nytt idag. Jag har ju blivit tillsvidareanställd i kommunen vilket är SUPERKUL: I alla fall så blir man ju först uppsagd och sedan byter jag anställning och arbetstid så stod det att man skriftligen skulle meddela om man ville ha tjänsten. Jag frågade min närmste chef om det räckte att skicka in papperna på att jag vill ha företräderas rätt det sa han men jag ringde och dubbelkollade idag och det räckte inte alls! Så jag har hastigt och lustigt varit till kommunen och lämnat in ett papper. TÄNK om jag inte kollat då hade jag ju missat min tillsvidare anställning som jag kämpat så länge för att få. Så jag ska ringa och dubbelkolla på måndag om papperet kommit dit det ska. Så jag känner mig aningens upprörd över hur nära det var att jag missade min anställning på grund av att min chef är okunnig!

• Evve81

Sofy: Söt han är!

Sugar: Tack! Blir lite mörkrädd när jag tänker på att jag lika gärna kunnat missa det. Ska berätta för min chef hur det är ifall någon fler frågar honom.

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-13 21:02:42 följande:
    Tack gumsi jag berättade för Smbon nyss men nu ser vi hur de blir. Känns tufft men jag e glad o rädd. Ska man klara detta?
    Klart ni fixar det! Det är någon mening med allt som händer! Vad sa sambon?!

maria: Klart du ska lyssna på kroppen!

EGO: MIn bebis känns som att den är uppe i revbenen och sparkar rejält. Jätteskönt eller kanske inte. Det är ju ett antal veckor kvar till magen sjunker. Men eftersom det är vårt sista barn så försöker jag njuta så mycket det går även om det inte alltid är så lätt...... Har fått papper från försäkringskassan som jobbet ska fylla i om lön och så. Jag har ju fått höra att jag har skyddat min SGI sedan sonen var bebis från försäkringskassan men man vet ju aldrig....... Vore ju verkligen skoj att få föräldrapenning på en 70% lön....
  • Evve81
    Cat79 skrev 2011-05-14 09:28:50 följande:
    Skönt när man går in idag och tråden är normal igen.

Väntar med spänning på ni som har ultraljud att se framemot och om det är en eller flera i magen.

2barnsmamma: Grattis! Inte illa så tätt inpå.... Din Elias är som alltid söt och go!
    sofy: Underbara Devin, så fin han är er pojk!
    Håller med!

Nu är det helg! Vi ska nog åka och fiska idag! Jag längtar tills man kan plocka bär och svamp ute i skogen MEN jag hoppas det funkar med bebis och att den gärna åker vagn/bärsele........
  • Evve81

+46 är landsnumret till Sverige

Telgebo: Vad jobbigt med din syster. Men soc kan väl inte utgå ifrån att det inte kommer funka för dig med en bebis. Kanske är bra med ett möte innan bebis kommer. Du tror inte att din syster bara vill väl då? RIktigt trist i alla fall!

Vi har URTRIST väder. Maken och dottern åkte och fiskade med min bror och en kompis tillhonom. Sonen sover på soffan och jag är själv och funderar på vad jag ska göra. Antar att jag och prinsen ska ut i regnet sedan för han älskar vattenpölar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma