• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Sofy: spännande!!!!

Sötfilur: Det viktigaste är ju att bebis kommer ut även om jag förstår din besvikelse!

Jag har jobbat halv dag idag och jag vet itne vad som hänt för jag är supertrött. Har sovit en stund på soffan. Sedan har barnen en riktig otäck hosta och det verkar ju som att jag har fått samma. Känns ju inte så där jättekul måste jag säga för jag har inte tid att vara sjuk den här veckan. Jag jobbar 6-12 imorrn sedan ska jag 14 till bm 15 ska jag klippa mig och 16.30 har jag utvecklingssamtal, 17.30 åker maken bort, onsdag ska jag till sjukgymnasten 7.30 sedan ska jag jobba 8.30-18 och därefter är det föräldramöte, på torsdag jobbar jag 6.30-16.30 och sedan är det dax för det sista utveckligssamtalet. Tur att jag på fredag jobbar 7.30-13.30 för jag är förmodligen dödstrött då. Nu hoppas jag att min järnvärde är bra imorrn för jag har inte tid med några järnsprutor just för tillfället.

• Evve81
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-11 19:19:15 följande:

fick nyss uppdatering om min morfar..
    operationen hade tagit 5h istället för 2-3h.. Vi vet inte varför för ingen fått prata med läkaren än. men han e vaken men har jätte ont. fått massor av morfin å lyckats somna..

vet inte om jag ska va lättad eller rädd! menar varför tog de så lång tid?! får inga svar förens imån kväll efter bonusmormor kommer hem från sjukan! blää blir en jobbig dag imån med!

Åh hoppas allt gått bra nu då!

Vår sovrums TV la precis av...... (känns iofs helt oväsentligt när man läser om Kjaams morfar) Jippi liksom det som varit räddningen under tidiga mornar när barnen vaknat. Man blir ju bortskämd med att ha en. Dessutom har jag såklart JÄTTEONT i ryggen idag eller jag är trött. Hela jag är trött i ryggen och i kroppen och i huvudet.... Känns som en lagom trist dag detta!
  • Evve81

2barnmamma: Du måste ju testa vi är ju också jättenyfikna Hur det än är så är det en mening med det!

Odd: Vilken förlossning och vilket lugn du visade jag är impad av det. Alla andra jag sett har ju verkligen panikskrikit på slutet så jag ångrar inte att jag tittade igår jag som inte skulle se fler förlossningar innan min egen!

Undra om Sofy har lille Devin hos sig nu?

Om 1h ska jag till bm sedan ska jag klippa mig och därefter ska jag på jobbet igen! SEdan ska maken bort och nu klassar jag dottern som frisk!

• Evve81

Sofy: GRATTIS!!!! Vad kul!

2 barnsmamma: jag tänkte jobba till 8 juli då man stänger för sommaren på mitt jobb  Då är jag i v 37 eller 38.  trist att mensen kom eller? Som sagt så har allt en mening det är min livsfilosofi!

Jag har varit hos BM idag:

Sf mått: 24,5cm
    HB: 120
    Socker i urinen var en 4. Tror det är det högsta som finns på skalan.... Så nu ska jag göra en till glukosbelstning om 4 veckor.
    Stick i fingret var sockret  5,4
    Hjärtljudet: 140

Hur är det med flicka/pojke och hjärtljud?

Sedan har jag klippt mig idag så när jag kommer hem säger sonen 3 år. Mamma har du klippt dig idag. Ja sa jag och tänkte åh vad kul att någon i familjen uppmärksammade det. Sedan sa han:
    - Det blev inte så stiligt.

Haha är det av barn och fyllon man får höra sanningen eller

• Evve81

Sofy: åh vad fin han är! STort grattis igeN! Men nu blir man ju ännu mer bebissjuk!

Safiree och Sugar. Hoppas det inte är någon fara för er men det verkar ju inte så! Jag fick ju en brunflytning för några veckor sedan och det var ingen fara. Hoppas nu att det inte kommer nåt mer! Kram till er!

Jag har varit till sjukgymnasten idag och fått ett sånt där bälte för foglossning. Någon som haft det? Är det tänkt att man ska ha det på utsidan av kläderna??? Verkligen snyggt liksom...... Har också fått lite övningar som jag ska göra och sedan ska jag återkomma som icke gravid eftersom jag inte har full rörlighet i min onda ljumske/höft. Något fel är det på den!

Jag har jobbat 11h idag GÄSP och imorrn jobbar jag 9

• Evve81

LittleJunia: jag tror imorgon och på vikten 4325g och 54 cm

Har jobbat MYCKET denna vecka och ÄNTLIGEN är det helg! NU ska vi göra bort alla tråkiga ärenden och imorgon ska vi bara vara!

• Evve81

LittleJunia: Hoppas det är på G nu då!

Vi har varit borta hela em och nu ska vi bara vara hemma ihelgen! Ska bli UNDERBART!

Fick en glad överraskning idag. Var till chefen för att få veta min nya lön Jag var en av de som hade tur att vara "prioriterad" och att jag dessutom fick nästan mest av alla på jobbet

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma