• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Sugar: Du kan ju förminska ringen sedan om det visar sig att den är för stor. Svårt att veta men vill ni gifta er innan så ska ni göra det!

Sofy: Åh 2 veckor redan tiden går fort när man har roligt!

Lite EGO. Jag är ju som tur är ledig idag och mina fogar fram (antar jag i alla fall) gör jätteont när jag står och går dessutom har jag lätt mensvärk hela tiden jättekul. Imorgon på jobbet ska vi gå till ett berg....  Iofs bara 1,5 km dit men det är uppför hela vägen. Hmmm känns ju som en USEL idé för mig om det inte är mycket bättre då... På torsdag är ju min plan att åka och shoppa känns ju också så där men jag ska inte ha en massa saker dessutom ska jag träffa en kompis så jag åker nog ändå tror jag. Har ju ett foglossningsbälte men jag vet inte om jag tycker att det hjälper..... Tur att jag har hela dagen på mig med alla mina sysslor idag för jag behöver sätta mig av och till.....

• Evve81

Påvägmot syskon: Det sägs ju att amning skyddar men inte 100%. Jag är ju en sån som haft ganska lätt att bli gravid och skullle aldrig riskera om jag inte vill ha en till

Vet ni mina fogar känns MYCKET bättre idag!!!!!!!

• Evve81

Ja Sötfilur har säkert bebis hos sig nu!

Själv är jag VÄLDIGT less på att vara gravid nu. Det är "bara" 13 veckor kvar. Tycker magen är uppe i halsen och för att inte tala om halsbrännan. BLÄHHHHHHHHHHHHHH. Jag har ju också ont i fogarna och kan mästan ibland känna ett tryck neråt. Tur man ska jobba länge till så man slipper känna efter så himla mycket!

• Evve81

Maria: jag har av och till haft väldigt slemmiga (ursäkta beskrivningen) flytningar men de har försvunnit av sig själv så det kan ju ha varit nåt sånt med..... Hoppas bebisen vill stanna lite till!

• Evve81

Pankakes: Magen kan ju börja sjunka med så jag tror inte du behöver oroa dig!

Jag har varit på shopping idag. Blev lite kläder till barnen bh till mig och en framåtvänd bilstol till sonen samt 2 sparkcyklar och en cykelhjälm med grönt spänne till dottern!

• Evve81

Maria: Hoppas den lille stannar så länge som möjligt! Vad jobbar du med? Jag jobbar på fritids och hoppas kunna jobba länge!

Jag har fundera på hur långt ner bebis kan ligga i v 27. Ibland sticker det som kniven i benet fram om ni förstår. Antar att det är fogarna som spökar lite Men jag kan känna att bebis rör sig samtisigt som det sticker.....

Vad kan man kökpa mot halsbränna??

• Evve81
    Bellas7 skrev 2011-04-28 20:53:50 följande:
    4+3 idag och börjat få lite ömma bröst. Känns konstigt att jag är gravid ???? Helt sjukt ju.
    Ja det tar ju ett tag innan det smälter in!

Sugar: Det kommer gå jättebra. Jag var också SJUKT nervös innan RUL men det kändes skönt när det var klart!

9 maj ska jag på TUL och min mage känns ENORM så det ska bli intressant att se om det är en stor bebis där eller inte...
  • Evve81

Sötfilur: grattis!!!!!!

Maria: Alltså min mage var inte på kurvan utan ett snäpp över men det är inte därför jag får mina TUL utan för att jag har en tarmsjukdom som kan göra att bebis blir tillväxthämmad. Nu har jag fått stora barn och jag tror att du inte behöver oroa dig förrän du kanske är i v 38 om magen fortfarande är stor....... Jag har ju alltid haft stor mage så jag är ganska säker på att det är en stor bebis.....

Nu är veckan slut! Känns rätt skönt fast jag har bara jobbat 2 dagar men det räcker....  Nu har vi hela familjen samlad igen. Känns verkligen skönt!

• Evve81

Maria: Jag kommer be om ett TUL på bf eftersom Agaton var så himla stor. Eller 54cm lång och 4315g och enligt TUL skulle han väga 1700g så det var ju liiiiite skillnad!

Idag är det lördag och hela familjen är hemma! Ha en riktigt härligdag allihopa! Min plan är att åka på stan, köpa planteringsjord och plantera om våra tomater, sedan ska vi sätta upp studsmattan och äta pizza!

• Evve81
    färnik skrev 2011-04-30 14:50:57 följande:
    !!! Mätte de honom till 1,7kg, och han vägde 4,3?!? Vilken enorm missbedömning! Inte mkt vits med att göra TUL då ju... Oskyldig
    Oj jag skrev lite fel. De mätte honom till 3700g..... Jag kan tycka att 600g var stor fel marginal

Jag har haft jordens mensvärk idag. URK! Hoppas det går över av sig själv!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma