• Evve81

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-06-02 17:23:40 följande:
    Det kliade som satan. Mycket flytningar emellanåt. Ev var det även den som gjorde livmodern irriterad så att den gjorde ont.
    Ja egentligen ska man ju kontakta sjukvården när man får flera på ett halvår men jag har ALDRIG såna problem när jag inte är gravid så jag väntar tills jag ska till bm på tisdag och få järnsprutan då ska jag prata med henne.

Nu ska jag sätta lite morötter!
  • Evve81
    sugarrush skrev 2011-06-02 20:00:43 följande:
    Prommis, jag fick en receptbelagd tablett, som man bara tog en gång och sedan skulle det försvinna. Väldigt bekvämt får man säga, hoppas det funkar nu. Har du testat ngt receptbelagt preparat?
    Nej men försvinner det inte nu så antar jag att jag måste det. Ska prata med bm på tisdag när jag ska til henne!
  • Evve81

tror ni man kan bada fast man har svamp?????

Vet ni jag är just nu SJUKT less på att vara gravid. Har insett att jag nog måste ta det lungt. Gick på jobbet idag och det går inte jag fick JÄTTEONT efteråt i fogarna och massor av sammandragningar. Magen var stenhård och nu är jag så himla less på allt. Dessutom kan jag liksom inte ta det lungt utan gick såklart för fort och det får jag sota för nu..........

Vi ska på semester imorgon och åka på djurpark... Då kanske man kan gå lite långsammare iofs och anpassa till sitt eget tempo. Jag har ju 1 månad kvar att jobba och just nu känner jag bara BLÄHHHHH

Jag är såklart JÄTTEGLAD för bebis i magen och så men ibland är det inte sådär jättekul!

• Evve81

Pinklove: Jag jobbar på fritids. Det funkar bra så länge jag inte behöver stå och gå länge. Jag tror inte det är sammandragningar utan det är nog ligament eller muskler som gör riktigt ont. Vi har bara nästa vecka kvar som är "vanlig" för sedan blir det sommarlov och då blir det lugnare. Däremot ska jag nog vara ärlig med mina kollegor och säga att någon cykeltur eller vandring kan jag inte vara med på. Isåfall får jag sjukskriva mig eller ta komp de dagarna. sedan var jag och handlade och bar alla varor till bilen och det var nog också otroligt korkat så nu lägger jag handlingen på maken.

Problemet när jag gick idag var att jag gick för fort men hur kul är det när barnen som är 9 år går fortare än mig liksom....... Då måste jag ju också öka för sån är jag. Det var otroligt korkat men nu ska jag lägga mig i soffan och titta på fotboll!

Min bm tycker att jag behöver motionera (hon har alldeles rätt jag brukar i vanliga fall vara ute och promenera flera gånger i veckan) så jag håller blodsockret i schack men det går inte. Jag kan ju inte gå ut och gå och sedan ha ont resten av dagen...

• Evve81

Safireee: Jag mår i alla fall bättre idag. Jag har dock JORDENS halsbränna och jag har gaviscon hemma men det är ju så ÄCKLIGT! Har tyvärr blivit väldigt känslig för lukter och sånt med så jag är så nära att spy varje gång jag kommer nära en papperskorg.....

• Evve81

Skönt att man inte är ensam om att känna sig som en valross......... Jag ser framemot när bebis kommer. Nu är vi på minisemester. Det enda barnen får i sommar men vi ska försöka ordna så att vi kan göra lite hemma och utnyttja när det händer saker i närområdet.

gisses vd obekvämt det är att åka bil numera.......... Man lär så länge man lever

Maria: Hjärtljuden på min bebis har också varierat mellan 139 och 150 tror jag det var sist. Så det ska bli spännde att se vad det är. Om min bebis väger 4 kg kommer jag jubla Jag är lovad igångsättning om den väger 4 kg 12 juli

Nu ska vi snrt ut på restaurang och äta middag. Ska bli otroligt gott!

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 16:56:50 följande:
    Din kommer att väga 3,900g gissar jag på
    Jag hoppas VERKLIGEN du har rätt Den vägde 1500g i v 28........

Imorgon har jag 8veckor till bf! Vr tar tiden vägen då??? Känns som att tiden går superfort! Vi har varit ute och ätit en SUPERGOD middag idag. Det är härligt med semester!
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 22:19:24 följande:

Då borde hon vara så pass perfekt att förlossningen kommer vara utan igångsättning

OM du skulle få igångsättning är MITT råd att du säger till barnmorskan att dom får ha en bra nivå på droppen att den inte blir för kraftigt. Bara ett råd från mig ! Jag blev ju igångsatt på slutet och fick en nivår som heter duga !! den var så kraftig att mina värkar var okontrollerade och då var det så att jag svimmade och tappade bort mig själv och ebba kom ut med sugklocka och nära akutsnitt henns hjärta gick ju ner.

Ja alltså jag hoppas ju att det inte behövs igångsättning utan att det får komma igång av sig självt. Fast det viktigaste är ju att bebisen kommer ut frisk och kry. Men som sagt så får bebis gärna komma före bf men det får man ju inte välja heller!
  • Evve81

På mig har man ju inte tagit hinnorna någon gång eftersom barnen inte varit fixerade.... Med dottern var jag fullt öppen innan vattnet gick och det blir ju väldigt "pang på" när vattnet går och barnet åker ner. Så slutet har varit väldigt intensivt. Vilket var tur med sonen för det var nära att det blev akutsnitt..... Han kom ut i sista stund

• Evve81
    telgebo skrev 2011-06-05 19:13:28 följande:
    Konstigt, på mig har det tatt vattnet med alla tre och ingen har legat fixerad utan ruckbara iaf de 2 första barnen.
    Dottern låg väldigt långt upp och sonen var nog också högt upp. Man tar inte vattnet för att det finns risk att navelsträngen kommer i kläm. Så har det varit för mig i alla fall!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma