• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Nu har jag blött en halv binda kan man säga... då ser det ju inte ljust ut.
    Hur mycket blödde du sofy, hade du binda sen osv?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 13:04:57 följande:
    JA, det är skönare att veta men jag drar mig verkligen för att åka för jag vill inte träffa samma läkare som sist, han kommer väl fråga även denna gång vad jag gör där och vad jag tror att de ska göra för att hjälpa mig *suck**

Vill ha dina gulliga läkare sofy! De verkar helt underbara!
    Ja, dom läkarna ja träffat har varit skitgulliga. Men, åk in för din skull. Skit i om de är han eller inte, han ska göra sitt jobb - that's it!

Svårt o säga hur mycke ja blödde, men de rann iallafall. Och ut kom en klump me hinnor o skit.

Men de e så olika hur mycke man blöder vid MF, vissa blöder määängder och andra blöder inte alls mycke. Vissa med klumpar och vissa utan. De skiljer massor. Så därför äre svårt o säga, men åk in du. Jag tror de e bäst för din/er skull. Få veta direkt.

Kramar!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 13:08:55 följande:

Oj glömde svara på de. Nej jag hade ingen binda i först, har inga hemma så stoppade upp papper bara. Jag gick upp vid 7 o såg blodet o de va i toastolen o överallt, när jag hemma igen vid halv 10 hade de slutat blöda sen 1 timme tillbaka.
  • 3 barns mamma84

man blöder olika mkt men det låter som MA  beklagar men kolla upp iaf gumman ..
    Jag blödde själv igenom hela min binda så jag fick ha dubbel bindor
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • rontgensyrran

När jag fick mitt missfall så blödde jag igenom en hel binda på 45 min. Blödde som en gris! Det var helt sjukt, blöder du bara lite så hoppas jag precis som de andra att det bara är en "normal blödning" med bebis som finns kvar.

Usch jag känner verkligen med dig och hoppas allt är bra!
  • Muffe80

Jag blöder inte jättemycket nu men det kommer litei i bindan hela tiden +när jag går på toa... rödbrunt liksom.

Symtomen är helt klart borta, puts väck. Brösten har krympt och magen (konstigt nog) är borta. Förut var jag uppblåst hela tiden men nu smal som en sticka.

Kommer nog inte åka till akuten ikväll utan vänta och se. Beställde hem grav.test som kommer imorgon så ska börja testa och se om strecken försvinner.

Hoppet finns ju att det är en tvilling som dog, men chansen är ju liten

• sofy

Vecka 9 idag förresten! Yiha :) Varje dag är en seger. Gick upp imorse när sambon skulle iväg till jobbet, o tokspydde. Sen sov jag mellan 9-12.. o nu vill jag bara sova igen! Är så extremt trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen, obehagligt. Hoppas energin kommer tillbaka snart!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 15:23:48 följande:

Jag blöder inte jättemycket nu men det kommer litei i bindan hela tiden +när jag går på toa... rödbrunt liksom.

Symtomen är helt klart borta, puts väck. Brösten har krympt och magen (konstigt nog) är borta. Förut var jag uppblåst hela tiden men nu smal som en sticka.

Kommer nog inte åka till akuten ikväll utan vänta och se. Beställde hem grav.test som kommer imorgon så ska börja testa och se om strecken försvinner.

Hoppet finns ju att det är en tvilling som dog, men chansen är ju liten

Testen kanske inte visar svagare på ett tag, HCG finns ju kvar längre i urinen än i blodet.. bara så du vet det :) De låter ju onekligen inte bra att alla symptom är borta, but it aint over 'til it's over.
  • sugarrush

Hej. Nu har jag vaknat, efter en orolig natt. Lite bruna flytningar, men inga störtfloder.
    Kommer inte röra mig från soffan på resten av semestern iallafall. Trist, men sant.
    Om jag lyckas ta mig hem i helgen tänker jag åka till akuten det första jag gör när jag kommer hem, och göra ett VUL, för jag vill verkligen VETA om det är missfall eller inte. Hatar att inte veta.

Är så himla ledsen för Muffe också. Fy vilken sorgens dag det är idag.

• sugarrush
    sofy skrev 2010-09-15 15:28:45 följande:
    Vecka 9 idag förresten! Yiha :) Varje dag är en seger. Gick upp imorse när sambon skulle iväg till jobbet, o tokspydde. Sen sov jag mellan 9-12.. o nu vill jag bara sova igen! Är så extremt trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen, obehagligt. Hoppas energin kommer tillbaka snart!
    Grattis till vecka 9!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma