• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-09-15 15:34:19 följande:
    Hej. Nu har jag vaknat, efter en orolig natt. Lite bruna flytningar, men inga störtfloder.
    Kommer inte röra mig från soffan på resten av semestern iallafall. Trist, men sant.
    Om jag lyckas ta mig hem i helgen tänker jag åka till akuten det första jag gör när jag kommer hem, och göra ett VUL, för jag vill verkligen VETA om det är missfall eller inte. Hatar att inte veta.

Är så himla ledsen för Muffe också. Fy vilken sorgens dag det är idag.
    Åhh, vad jag lider med dig/er om nu det värsta har hänt! *kramar om* Hoppas innerligt att det, trots allt, inte är ngn fara... 

Tänker på er!!!  
  • kajsalisa

Fy fan för att ni blöder tjejer. Tänker på er, lider med er och skickar över ett gäng kramar!! Muffe, jag förstår inte riktigt varför du tvekar att åka in? Tänk på ditt eget bästa. Läkarna är ju där för dig och för att göra sitt jobb. Vården är ju totalt underbemannad, så givetvis säger dom på telefon att du ska avvakta hemma. Nä, åk in säger jag, och stå på dig. Ovissheten måste ju ändå vara värst?!

• Muffe80

Ja det är jobbig med ovisshet men samtidigt fattar jag ju vad som händer i kroppen, men visst vore det skönt att få det bekräftat att det är som jag tror.

Men efter att ha varit där två gånger och sista gången blitt dåligt bemött av läkaren så vill jag inte åka dit, men ska kanske fråga sambon ändå vad han säger om det. Har man tur är det inte samma läkare som är där heller... Han måste ju ha ledigt nån dag i veckan också och kanske mest jobbar dagtid.

Vill bara inte ha frågan "vad gör du här, vad tror du vi kan göra..."

• kajsalisa

Sugarrush; skönt att höra att det lugnat sig något idag. Håller tummarna för att det var falskt alarm...

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-15 16:00:17 följande:
    Fy fan för att ni blöder tjejer. Tänker på er, lider med er och skickar över ett gäng kramar!! Muffe, jag förstår inte riktigt varför du tvekar att åka in? Tänk på ditt eget bästa. Läkarna är ju där för dig och för att göra sitt jobb. Vården är ju totalt underbemannad, så givetvis säger dom på telefon att du ska avvakta hemma. Nä, åk in säger jag, och stå på dig. Ovissheten måste ju ändå vara värst?!
    Håller helt me dig här! Jag hade åkt in redan imorse när ja såg allt blod (som ja gjorde i torsdas..) bättre o få veta faktist än o va hemma o inte veta. Och att testa me gravtester kan va helt meningslöst då HCG kanske inte går ner än på ett bra tag, och då hoppas du ju igen. Ne, åk in.
  • kajsalisa

Finns det ingen annanstans du kan åka då Muffe? Vet ju iofs inte var du bor, men hade jag varit du hade jag velat ha det bekräftat...

• kajsalisa

Å så söta lilla Sofy förstås. Grattis till 9 lyckade veckor. Det ska banne mig gå vägen den här gången. Kram på dig!

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 16:02:43 följande:
    Ja det är jobbig med ovisshet men samtidigt fattar jag ju vad som händer i kroppen, men visst vore det skönt att få det bekräftat att det är som jag tror.

Men efter att ha varit där två gånger och sista gången blitt dåligt bemött av läkaren så vill jag inte åka dit, men ska kanske fråga sambon ändå vad han säger om det. Har man tur är det inte samma läkare som är där heller... Han måste ju ha ledigt nån dag i veckan också och kanske mest jobbar dagtid.

Vill bara inte ha frågan "vad gör du här, vad tror du vi kan göra..."
    Dom jobbar ju oftast skift, så man vet ju aldrig vem man får. Men dom brukar ju ha fler läkare.

Om du får frågan säger du att du vill veta om de är MF eller inte, att du vet att dom inte kan göra ngt men att de är skönare o veta än o leva i ovisshet.

Men jag förstår inte ens varför dom skulle fråga det.. när jag kom in på akuten sa jag bara "Gravid 7+1, blöder" och dom skrev in mig direkt, sen frågade läkaren bara om blödningarna. De är en helt orelevant fråga om dom skulle ställa den/dom. Men händer de så ja..

Tycker iallafall du ska åka. Som jag skrev som svar på Kajsalisas inlägg så finns HCG i urinen längre, de kan då ge dig falska förhoppningar om  att allt e bra, fast de kanske inte är det. Därför bättre me sjukan + VUL!

Kram
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-15 16:06:48 följande:
    Å så söta lilla Sofy förstås. Grattis till 9 lyckade veckor. Det ska banne mig gå vägen den här gången. Kram på dig!
    Hihi, tack vännen!! :D Helt galet. 3e gravmånaden nu, JIPPI :D Jaa, nu kommer de gå bra! Läkaren igår sa ju efter mitt VUL att de är 98% chans till bebis i april, han kunde nääästan lova de för allt såg såå fint ut, me rätt storlek o fint pickande hjärta. Sååå glad så glad!

Hur går de för dig? :)
  • kajsalisa

Det går superbra för mig. Blir bara tjockare och tjockare. ;) V 25 och helt ofattbart att det faktiskt gick vägen den här gången...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma