• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Kajsalisa, SoMa72, Muffe och sofy, tack för ert stöd, det värmer!

Nu blöder det mindre, men det är nog för att jag inte rör mig ur sittande/liggande position. Antagligen kan jag ju inte stoppa ett missfall om det kommer ske ändå, men om det är något annat som blöder är det nog bra att vila kroppen. Just nu har jag ingen aning vad som hände rmed min kropp, om det är mf eller inte. Men jag bokar ingen ny resa hem, sambon vill att jag avvaktar med att resa hem så jag inte utsätter kroppen för stress eller långt gångavstånd på flygplatser och det är nog klokt.

IFALL jag får missfall skulle jag helst vilja att det hände när jag var hemma så att det finns sjukvård i närheten. Här i USA kostar det 200-300 dollar med bara en konsultation, så det kostar nog typ en miljard att göra VUL.

Inatt hade jag sjukt ont i ljumskarna och vaknade av det flera gånger, men molväken avtog, och det var ju skönt. Jag funderar på om det är så att man kan få blödningarna av att anstränga kroppen, för dagen innan blödningarna så promenerade vi säkert 20-25 km, rätt långt alltså. Någon som vet något om det?
    Hur är det med ligament eller livmoderns växande? Kan man blöda av det?

• rontgensyrran

Tänkte bara berätta en positiv nyhet. Min bästa vännina som fick MA typ några veckor efter mig. Blev gravid på deras första försök nu för ett tag sen och hon har verkligen mått skit illa och kräks och vart grymt trött. Hon har även haft nån ljusrosa flytning. Idag var hon inne på VUL och det såg toppen ut! Hjärtat slog och hon är beräknad till den 21 april och är alltså i dag v 8+5. Jag är så grymt glad för hennes skull!!! :D Ska bli kul att dela den första tiden med sin bästa vännina :)

• kajsalisa

Åh va kul Röntgensyrran. Hoppas det går lika bra för henne den här gången som det har gjort för dig...

• Cjes83

Å nej inte blödningar :( Blir så ledsen av att läsa inläggen.. Skickar en massa kramar o tankat till er Muffe o Sugar!!Hjärta Hoppas, hoppas det inte är MF på g för er utan att det är "normala" blödningar. Håller tummarna hårt för det!

Det är jätteolika hur mycket man blöder o klumpar oså vid MF/MA. Vid mitt MF i v6-7 så fick jag som en mens kanske lite mer första dagen o nån klump. Vid mitt MA som jag fick avsluta i v 10 (göra som en medicinsk abort) blödde det massor o en massa stora klumpar. Kan säga att ont hade jag vid båda gångerna iaf, riktigt ont! Fick ta starka tabletter o när jag låg inne fick jag även en spruta i magen mot smärtorna.
    Kan även tillägga att jag har vid en tidigare graviditet som jag valde själv att avsluta pga att jag va ung oså, blödde jag som vid en mens o det va inga fel på den där inne..allt var som det skulle. Har även vid denna graviditet (v19+1 idag) fått småblödningar då jag haft sex i början..tror sista gången va runt v11-12 det hände. Man är ju skör där nere o vissa kan blöda lätt då mer eller mindre.

Muffe: Jag tycker absolut att du ska åka in o få kollat vad det är som händer. Dom har inget rätt att vara nedklankande på dig eller vägra dig råd. Här vill dom också ha med i journalen om man haft MF/MA för att efter 3 st får man göra en utredning om varför dessa har inträffat. Kanske hittar dom nåt som kan rättas till med lite medicin eller så finns det inga fel o man får försöka på nytt igen.

Kram på er tjejer o jag tänker på er!!

• Muffe80

vi åkte inte in till akuten, sambon tyckte in det så nu är vi hemma. Men efter att ha läst här inne så kanske man skulle åkt ändå.. jaja!
    Vi tänker väl som så att inom kort kommer det antingen mer blod, typ närmsta dygnet... och då vet  vi ju... gör det inte det, då har vi snart ett inbokat vul att se fram emot.

Men jag ser mig själv som en som nyligen fått missfall, det bara känns så!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-15 18:12:06 följande:
    vi åkte inte in till akuten, sambon tyckte in det så nu är vi hemma. Men efter att ha läst här inne så kanske man skulle åkt ändå.. jaja!
    Vi tänker väl som så att inom kort kommer det antingen mer blod, typ närmsta dygnet... och då vet  vi ju... gör det inte det, då har vi snart ett inbokat vul att se fram emot.

Men jag ser mig själv som en som nyligen fått missfall, det bara känns så!
    Ja hoppas det inte kommer mer nu! Tänker på dig, vännen. kram!
  • Muffe80

Tänker på dig också, mest hela tiden, usch för dig att vara i NY nu... så lycklig i går med allt shoppande och så detta. Men hoppas som alla andra här inne att du har falsklarm... du har ju ännu inte blött mängder.

• sugarrush

Men det kommer fortfarande. Rosa och brunt.
    Fan.

• Odetta
    sugarrush skrev 2010-09-15 16:43:05 följande:
    Kajsalisa, SoMa72, Muffe och sofy, tack för ert stöd, det värmer!

Nu blöder det mindre, men det är nog för att jag inte rör mig ur sittande/liggande position. Antagligen kan jag ju inte stoppa ett missfall om det kommer ske ändå, men om det är något annat som blöder är det nog bra att vila kroppen. Just nu har jag ingen aning vad som hände rmed min kropp, om det är mf eller inte. Men jag bokar ingen ny resa hem, sambon vill att jag avvaktar med att resa hem så jag inte utsätter kroppen för stress eller långt gångavstånd på flygplatser och det är nog klokt.

IFALL jag får missfall skulle jag helst vilja att det hände när jag var hemma så att det finns sjukvård i närheten. Här i USA kostar det 200-300 dollar med bara en konsultation, så det kostar nog typ en miljard att göra VUL.

Inatt hade jag sjukt ont i ljumskarna och vaknade av det flera gånger, men molväken avtog, och det var ju skönt. Jag funderar på om det är så att man kan få blödningarna av att anstränga kroppen, för dagen innan blödningarna så promenerade vi säkert 20-25 km, rätt långt alltså. Någon som vet något om det?
    Hur är det med ligament eller livmoderns växande? Kan man blöda av det?
    Ett mf i USA kostar, om man inte är försäkrad och åker till akuten, ca $2500 dollar....jag vet, jag har provat på det

Jag håller mina tummar gumman....och för Muffe med!

***kramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Fan så dyrt!! Hutlöst ju!
    Stackars Sugar, kom heeeem!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma